Marimekko kriisissä, ruottinmuija jätti uppoavan laivan
Taas on Pariisissa esitelty näitä Marimekon lypsymekkoja ja jättikokoisia telttoja, ruotsalaisen pomon jäähyväismallisto firmalle. Pitäiskö kutsua vielä Kirsti Paakkanen pelastamaan se mitä voidaan?
Kommentit (31)
Kyllä nuo Marimekon tuotteet ovat hirveitä. Äidilläni oli tapana käyttää tuollaisia vaatteita siivouspäivänä.
Olen kauhulla katsonut tuota mallistoa. Jopa klassikot perusraitapaidat on onnistuttu pilaamaan jättämällä hihojen suiden tereet pois, eiku hihat lepattamaan 😂
Eiköhän siinä paremminkin käynyt niin, että ruotsinvahvistus lähetettiin pois, koska hänen luotsaamansa mallistot ovat niin epäkaupallisia ja rumia.
Kalliita, Marimekko on hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta jo aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Paakkasen johtamisfilosofiassa työntekijä ei ole kustannuskysymys vaan tuloskysymys, jonka sitoutuminen ja innostus ovat edellytyksenä koko yrityksen menestykselle. Yritysjohtajilta Paakkanen on peräänkuuluttanut suurempaa vastuuta toiminnasta ja työntekijöistä – Marimekossa taloudelliset vaikeudet toivat lomautusvaroituksen johtajille, ei työntekijöille.
Tuotanto on ilmeisesti kokonaan ulkoistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paakkasen johtamisfilosofiassa työntekijä ei ole kustannuskysymys vaan tuloskysymys, jonka sitoutuminen ja innostus ovat edellytyksenä koko yrityksen menestykselle. Yritysjohtajilta Paakkanen on peräänkuuluttanut suurempaa vastuuta toiminnasta ja työntekijöistä – Marimekossa taloudelliset vaikeudet toivat lomautusvaroituksen johtajille, ei työntekijöille.
Tuotanto on ilmeisesti kokonaan ulkoistettu.
Kyllä, mutta eivät kaikki Marimekossa silti ole johtajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paakkasen johtamisfilosofiassa työntekijä ei ole kustannuskysymys vaan tuloskysymys, jonka sitoutuminen ja innostus ovat edellytyksenä koko yrityksen menestykselle. Yritysjohtajilta Paakkanen on peräänkuuluttanut suurempaa vastuuta toiminnasta ja työntekijöistä – Marimekossa taloudelliset vaikeudet toivat lomautusvaroituksen johtajille, ei työntekijöille.
Tuotanto on ilmeisesti kokonaan ulkoistettu.
Oli ulkoistettu tai ei, luovan johtajan pitäis kai tehdä mallistoja jotka myös myy eikä vain aiheuta vaivautuneita katseita ja kommentteja jossain muotiviikoilla.
Marimekko nyt on vähän väliä kriisissä.
Aina tähän asti olen löytänyt Marimekon mallistoista ostettavaa, mutta nyt ei kyllä nappaa mikään. Mallit on niin hirveitä.
Oma vika ku hakataan päätä seinään noiden rumilus kaapujen kanssa eikä olla yhtään kinnostuneita kuulemaan mitä asiakkaat haluaa. Harmi.
Ihan muutama päivä sitten mietin tätä ja katsoin Marimekon liikevaihdon ja vuonna 2015 se oli 95,6 miljoona. Todella avuton liikevaihto ku miettii, että Suomessa myymälöitä on 32, muualla maailmassa 26 ja sen lisäksi niitä myydään eri tavarataloissa, netissä ym.
Printtejä ja kuoseja voisi tehdä paljon modernimmalla ja tylikkäämmällä tavalla. Itse ostan välillä DVF: n mekkoja, koska ne on iloisia, mutta silti tyylikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paakkasen johtamisfilosofiassa työntekijä ei ole kustannuskysymys vaan tuloskysymys, jonka sitoutuminen ja innostus ovat edellytyksenä koko yrityksen menestykselle. Yritysjohtajilta Paakkanen on peräänkuuluttanut suurempaa vastuuta toiminnasta ja työntekijöistä – Marimekossa taloudelliset vaikeudet toivat lomautusvaroituksen johtajille, ei työntekijöille.
Tuotanto on ilmeisesti kokonaan ulkoistettu.
Ainakin kankaat painetaan Helsingissä, kotisivujen mukaan. Ompelutyöstä ei mainita mitään..
Marimekko on karseaa paskaa. Järkyttävän rumat kuosit ja ihan hirveät mallit.
Kalliita on lypsymekot nykyään, 200-300 euroa kipale!
Kangaskuosit on järkyttäviä ja johto ja suunnittelijat voisi nyt katsoa pikkuisen missä mennään. Ei pelkällä uudelleen lämmitetyllä Unikolla tai retrolla tässä designkisassa voi pärjätä. Mallitkin on aivan kamalia nykyisin, yhtä hirveitä on Gudrun Sjögrenillä. Marimekko on jämähtänyt menneeseen aikaan.
Paakkasen aikana ostin Marimekolta takin, mutta viiteen viime vuoteen en ole ostanut yhtään mitään. Sama tutullani, joka oli kova Marimekkofani mutta sanoo, että nyt ei nappaa.
Sama ongelma kuin niin monella muullakin suomalaisfirmalla, ei osata uudistua. Ihan kammottavia kuoseja vuodesta toiseen, vain muutama sellainen rumankaunis hitti, joka menee kaupaksi, ei mitään uutta, jämähdetty retroon. Sen oman tyylinkin voi tehdä niin monela eri tavalla.
"Neulomossa on kyse yhdestä asiasta. Sinusta. Haluamme auttaa sinua olemaan oma määritelmäsi upeasta. Neulomon aikaa kestäviin, eettisiin ja laadukkaisiin vaatteisiin sujahtavat mukavasti kaikenikäiset, -kokoiset ja -muotoiset naiset.
Hyvä vaate tuo aina esiin parhaan version sinusta. Neulomon vaatteet ovat taas paras versio suomalaisesta vaatteesta ja vaateteollisuudesta. Jokainen vaate valmistuu vähintään kahdenkymmenen käsiparin kautta eettisesti ja vastuullisesti Nokian tehtaalla. Lopputuloksena suomalaisen naisen upeutta korostava vaate, joka myös tuntuu hyvältä ja edustaa hyvää.
Tyyli kuuluu kaikille. Siksi hyvännäköisiä ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia vaatteita pitää voida ostaa ruokaostosten lomassa. Lokakuusta alkaen Neulomon vaatteita saa verkkokauppamme lisäksi kaikista Prismoista."
Sii mitä hemmettiä? Onpa hienoja muodottomia kaapuja. Suomen vaateteollisuus on aivan vähä-älyistä. Tässä toinen esimerkki Marimekon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tyyli kuuluu kaikille. Siksi hyvännäköisiä ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia vaatteita pitää voida ostaa ruokaostosten lomassa. Lokakuusta alkaen Neulomon vaatteita saa verkkokauppamme lisäksi kaikista Prismoista."
Sii mitä hemmettiä? Onpa hienoja muodottomia kaapuja. Suomen vaateteollisuus on aivan vähä-älyistä. Tässä toinen esimerkki Marimekon lisäksi.
Enpäs ollut tiennytkään tuosta Neulomosta. Mutta joo, suunnittelijoilla ollu mielessä hieman muodokas (läski) muija joka häpeää muotojaan ja haluaa piilottaa ne väljien kaapujen alle, ja mustaa mustaa ja harmaata värimaailmaa. Musta hoikentaa ja on aina muodissa blaa blaa blaa
Kävin juuri katsomassa verkkokaupasta kangasvalikoimaa, kun pitäisi tehdä uudet verhot kotiin. Malleja oli tosi vähän, ja nekin ihan surkeita. Hyasintti oli ainoa säväyttävä, mutta sitäkin oli vain vihreänä. Odotin runsaampaa valikoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Kalliita on lypsymekot nykyään, 200-300 euroa kipale!
Navetat ne vasta kalliita ovat. Miljoonainvestointeja. Eihän tuommonen lypsymekon hinta tunnu missään!
Paakkasen johtamisfilosofiassa työntekijä ei ole kustannuskysymys vaan tuloskysymys, jonka sitoutuminen ja innostus ovat edellytyksenä koko yrityksen menestykselle. Yritysjohtajilta Paakkanen on peräänkuuluttanut suurempaa vastuuta toiminnasta ja työntekijöistä – Marimekossa taloudelliset vaikeudet toivat lomautusvaroituksen johtajille, ei työntekijöille.