Onko kaupalla oikeus kieltäytyä palautuksesta?
Intersport kyseessä. Tuote ostettu lähipäivinä ja olikin sopimaton. Kuitissa lukee, ettei voi palauttaa tai vaihtaa ale-tuotteita eikä alus- tai uima-asuja. Mistään näistä ei ole kyse.
Ihmettelin vaan erittäin töykeää suhtautumista asiaan.
Kommentit (22)
Vain etämyynnissä on lakisääteinen palautus. Jos joku kauppa vaihtaa tuotteen tai purkaa kaupan, se on asiakaspalvelua mutta mikään pakko ei ole tehdä mitään
On oikeus. Mutta itke asiasta vaikka iltikseen niin kyllä kauppa muuttaa mieltään pian. Someraivoaminen on aina hyvästä.
Virheettömän tuotteen palautusoikeus ei perustu lakiin, vaan on kaupan vapaaehtoisesti tarjoama mahdollisuus. Riippuu siis kaupasta, ottaako se ostetun tavaran takaisin ja hyvittää hinnan. Yleensä mahdollisuudesta kerrotaan mm. kassakuitista.
Kyseisen ketjun nettisivuilla lukee: Intersport lupaa sinulle täyden vaihto- ja palautusoikeuden. Voit palauttaa ostamasi tuotteen 14 päivän sisällä käyttämättömänä alkuperäispakkauksessa ostokuitin osoittamaan Intersport-kauppaan. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alusasuja, uimapukuja eikä alennusmyyntituotteita.
Jos kuitissa kerrotaan, että mitä asioita ei saa palauttaa, niin eikö se luo asiakkaalle oletuksen, että muissa tuotteissa on palautusoikeus? Tätähän voisi pitää ns. sanattomana sopimuksena. Menisin uudestaan kauppaan kuitin kanssa ja vetoaisin siihen.
Eihän tuotetta ole käytetty "tositoimissa" eli sitä on vain kokeiltu ja liput ja laput mukana?
Vierailija kirjoitti:
Jos kuitissa kerrotaan, että mitä asioita ei saa palauttaa, niin eikö se luo asiakkaalle oletuksen, että muissa tuotteissa on palautusoikeus? Tätähän voisi pitää ns. sanattomana sopimuksena. Menisin uudestaan kauppaan kuitin kanssa ja vetoaisin siihen.
Eihän tuotetta ole käytetty "tositoimissa" eli sitä on vain kokeiltu ja liput ja laput mukana?
No kun ei ole niin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisen ketjun nettisivuilla lukee: Intersport lupaa sinulle täyden vaihto- ja palautusoikeuden. Voit palauttaa ostamasi tuotteen 14 päivän sisällä käyttämättömänä alkuperäispakkauksessa ostokuitin osoittamaan Intersport-kauppaan. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alusasuja, uimapukuja eikä alennusmyyntituotteita.
Verkkokauppaostokset kyllä. Ei kivijalkamyymälästä ostettuja.
Riippuu ihan mitä kuitissa lukee ja missä kunnossa tuote on. Onko se käyttämätön, myyntikuntoinen, hintalaput paikallaan? Kauppojen ei ole pakko antaa asiakkaalle palautusoikeutta, se on asiakaspalvelua, kuten joku jo aiemmin kirjoitti. Mutta jos tuote on jollain tavalla viallinen, niin siitä pystyy tekemään reklamaation, vaikka palautusoikeutta ei olisi. Myös aletuotteista pystyy tekemään reklamaation.
Vierailija kirjoitti:
Intersport kyseessä. Tuote ostettu lähipäivinä ja olikin sopimaton. Kuitissa lukee, ettei voi palauttaa tai vaihtaa ale-tuotteita eikä alus- tai uima-asuja. Mistään näistä ei ole kyse.
Ihmettelin vaan erittäin töykeää suhtautumista asiaan.
Oliko kaupan vika, että tuote ei sovikaan? Miten et sitä selvittänyt jo kaupassa?
Minusta aika lailla omaa tyhmyyttä. Palvelua voisi olla tarjota sopivampaa, mutta kun kauppa on tehty, eikä kauppa ole tehnyt virhettä vaan asiakas on halunnut kauppaa, miksi se kaupan vahingoksi pitäisi purkaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos kuitissa kerrotaan, että mitä asioita ei saa palauttaa, niin eikö se luo asiakkaalle oletuksen, että muissa tuotteissa on palautusoikeus? Tätähän voisi pitää ns. sanattomana sopimuksena. Menisin uudestaan kauppaan kuitin kanssa ja vetoaisin siihen.
Eihän tuotetta ole käytetty "tositoimissa" eli sitä on vain kokeiltu ja liput ja laput mukana?
Jos haluaa vain kokeilla kotona, kannattaa kysyä myymälästä saako tuotteen siihen käyttötarkoitukseen, kun maksaa tuotteen.
Jonkun muun tuotteen ehdoton vaihto ja palautusoikeudesta ilmoittaminen voi tarkoittaa, että toisen tuotteen saa vaihtaa kaupan ehdoilla. Jos muita ehtoja ei ole ilmoitettu... Ei yhden tuotteen tai tuoteryhmän tarjouskaan viittaa millään tavalla muihin tuoteryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersport kyseessä. Tuote ostettu lähipäivinä ja olikin sopimaton. Kuitissa lukee, ettei voi palauttaa tai vaihtaa ale-tuotteita eikä alus- tai uima-asuja. Mistään näistä ei ole kyse.
Ihmettelin vaan erittäin töykeää suhtautumista asiaan.Oliko kaupan vika, että tuote ei sovikaan? Miten et sitä selvittänyt jo kaupassa?
Minusta aika lailla omaa tyhmyyttä. Palvelua voisi olla tarjota sopivampaa, mutta kun kauppa on tehty, eikä kauppa ole tehnyt virhettä vaan asiakas on halunnut kauppaa, miksi se kaupan vahingoksi pitäisi purkaa?
No koska tuote ei sopinutkaan ap:lle.
Kaupoissa palautus perustuu vapaaehtoisuuteen. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa palauttaa liikkeistä ostettuja tavaroita/vaatteita. Ehtoina on, että tuote on edelleen myyntikunnossa ja käyttämätön, kuittikin helpottaa asiaa.
Yleensä olen sanonut, että tuote ei ollutkaan siihen tarkoitukseen, mitä ajattelin, tms.
Intersport Jumbon myymälään ainakin saa palauttaa, lukee kuitissa.
Palautus saattaa perustua vapaaehtoisuuteen, mutta jos kuitissa tai kaupan nettisivuilla mainitaan palautusoikeus, niin silloin asiakkaalla on oikeus palauttaa. Hän on ostanut tuotteen ko. liikkeestä mahdollisesti juuri sen takia, että siinä on palautusoikeus.
Jos tuote on pakkauksessaan, hintalaput sun muut infot paikallaan, niin intersportit kyllä ottavat palautuksen vastaan. Mulla ei ole ollut mitään vaikeuksia. (omaiseni ei pääse itse kauppaan, joten olen ostanut esim. kahta kokoa jotain tuotetta joista sitten sopimattoman vienyt takaisin. tosin olen aina myös sopinut asiasta myyjän kanssa.)
Ilmeisesti tämä kuluttaja on repinyt laput, kuitit ja paketit, tunkenut läskin kroppansa liian ahtaaseen vaatteeseen josta yllättäin sauma revennyt, ja nyt on ihmeissään kun kauppa ei ota takaisin.
Aloituksessa ilmiselvää että aloittaja jättää kertomatta syyn.
Asiakaspalveluna annettavassa palautusmahdollisuudessa yleensä edellytetään että tuote on edelleen myyntikuntoinen. Sitä ei voi esimerkiksi pitää yksissä bileissä ja palauttaa sitten "kun ei sopinutkaan".
On oikeus. Mikään laki tms. ei velvoita kauppaa ottamaan tuotetta takaisin, vaan osto on periaatteessa aina lopullinen. Poikkeukset tähän ovat lähinnä jos tuote on viallinen tai ei muuten vastaa sitä mitä oli esitetty, sekä jos on ostettu netistä tm. etämyynnistä jolloin ostajalla ei ole ollut mahdollisuutta tarkastaa tuotetta ennen ostamista.
Onkohan ap aloittanut siitä, että on leikannut laput irti tuotteesta. Ja sitten käynyt jumppatunnilla. Ja sitten salin peilistä todennut, että ei tää kyllä näytäkään hyvältä mun päällä. Ja yrittäinyt sitten palauttaa laputonta, kertaalleen käytettyä ja pestyä tuotetta? Virheettömän, myyntikuntoisen tuotteen Intersport olisi varmasti kuittia vastaan suostunut vaihtamaan, jos ap oli palauttamassa sitä samaan liikkeeseen, mistä oli sen ostanut, eikä esim. vaatinut korttiostosta palautusta käteisenä.
On