Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on jotenkin naurettavaa ajatella että seurakunnan

Vierailija
25.07.2007 |

kerhoissa ei olisi mitään uskonnollista ohjelmaa. Tottakai niissä on ja pitääkin olla kun ovat kirkon alaisuudessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vähemmän ymmärrän niitä, jotka esittävät papille ettei lapsen kastetilaisuudessa puhuisi kauheasti mitään jumala- tai uskontojuttuja. mistä se sitten puhuisi?

Vierailija
2/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pysykää pois seurakunnan jutuista jos sen uskonnollisuus ei kiinosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin ateisti enkä laittaisi lapsiani seurakunnan kerhoihin. Mutta en ymmärrä miksi joku valittaa, että siellä puhutaan uskonnosta kun on kirkon kerho :)

Vierailija
4/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukouksen aika :)

Vierailija
5/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun veisi lapsensa uintikerhoon ja vetäisi herneen nenään, kun lähdettäisiin uimaan. Veteenhän voi vaikka hukkua.

Vierailija
6/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin lauluja jne. mutta paljon vähemmän kuin luulin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta kirkko vielä menee tällaiseen mukaan. Pyytelevät melkein anteeksi uskonnollisuutta. Sehän on kirkon tehtävä kertoa Jumalasta, jta se ei kiinnosta ei tarvii kirkon palveluja käyttää.

tosi hyvä vertaus toi uimakoulu....

Vierailija
8/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vain väittäkö, että joku av-mamma täällä on vetänyt herneet nokkaan srk:n kerhojen uskonnollisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta että eri seurakuntien välillä on eroja tuossa missä määrin hengellisyyttä pidetään esillä. Itse olen työskennellyt muutamassa seurakunnassa ja ollut vieraana muutamassa. Jossain hartauksia nimitettiin uskonnollisiksi hetkiksi ja uskonnollisuus rajautui tasan siihen hetkeen, toisaalla ne asiat olivat esillä siinä koko kerhoraamissa ja ohjaajat laulattivat lauluja jne koko kerhon aikana. Mutta että kertoohan jo sana seurakunnan päiväkerho sen että lapsille kerrotaan Jumalasta ja niistä asioista.

Vierailija
10/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen hyvän yleissivistyksen verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun on joku pieni alustus (mistä ei kuitenkaan synny keskustelua kun kaikki ovat hiljaa) ja sitten lauletaan joku laulu mikä ei sekään yleensä ole uskonnollinen.



Lapseni kerhosta en tiedä muuta kuin sen että jotain jeesuslaulua se on siellä oppinut laulamaan. Minusta on ihan hyvä jos puhuvat siellä, meillä kotona kun ei uskonnosta puhuta niin tuleepa siihenkin tutustuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme