Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haloo prätkätyypit!

Vierailija
18.10.2016 |

Onko täällä kellään kokemusta ison moottoripyörän ajosta ja poisotosta ajoramppia pitkin pakettiautoon? Onnistuuko helposti yksin, vai tarvitseeko sisälle ajossa ja autosta poisotossa olla aina joku auttamassa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää kysyä, niin ehdottomasti kaveri varmistamaan.

Vierailija
2/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostin pyöräni niin liikkeen huoltomies seisoi pyörän vieressä ja kaasutti sen peräkärryn päälle, rispect. Kun ostettiin pojan kevari, niin molemmat, mies ja poika, olivat laittamassa/ottamassa sitä pakusta. Kyllähän ison pyörän paluun ajaakin ramppia pitkin jos se ramppi kestää sen kilomäärän, meillä ei sellaista ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

All right. Olen ollut apuna pyörän poisotossa pakusta ajoramppia pitkin, mutta silloin ei ollut käytössä kuin yksi ramppi. Ajattelin että jos ostaisi kaksi ajoramppia, niin voisi itse kävellä toista ramppia alas, samalla kun pidättää jarrulla pyörää ja peruuttaa sen toista ramppia pitkin alas.

Vierailija
4/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on aina ollut kaveri vähintään varmistamassa, ettei vahinkoja satu. Olen itse muutaman kerran auttanut miestä nostamaan moottoripyörää kynnykselliseen varastoon (rampilta siirto) ja ollut sen jälkeen vähintään viikon kuin jyrän alle jäänyt, vaikka olen aina ollut naiseksi voimakas ja nostotekniikka on kunnossa. Pienempikin moottoripyörä painaa yllättävän paljon.

Voin vain kuvitella, kuinka käy, jos pyörä lähtee kaatumaan tai lipsahtaa edes osin pois ajorampilta ja ei ole ketään auttamassa. Yksin et pysty tekemään mitään muuta kuin heittäytymään pois alta, jos ehdit. AINA vähintään kaksi ihmistä siirtoon ja homma kannattaa suunnitella kunnolla ja sopia yhdessä, mitä teette.

Vierailija
5/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on hyvä kaveri olla, varsinkin ekalla kerralla.

Vierailija
6/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All right. Olen ollut apuna pyörän poisotossa pakusta ajoramppia pitkin, mutta silloin ei ollut käytössä kuin yksi ramppi. Ajattelin että jos ostaisi kaksi ajoramppia, niin voisi itse kävellä toista ramppia alas, samalla kun pidättää jarrulla pyörää ja peruuttaa sen toista ramppia pitkin alas.

Kyllä se onnistunee, kunhan pidät pyörän suorassa etkä päästä kallistumaan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

All right. Olen ollut apuna pyörän poisotossa pakusta ajoramppia pitkin, mutta silloin ei ollut käytössä kuin yksi ramppi. Ajattelin että jos ostaisi kaksi ajoramppia, niin voisi itse kävellä toista ramppia alas, samalla kun pidättää jarrulla pyörää ja peruuttaa sen toista ramppia pitkin alas.

Kyllä se onnistunee, kunhan pidät pyörän suorassa etkä päästä kallistumaan liikaa.

Totta. Joskus pitkän ajoreissun lopulla liikennevaloissa väsyneenä seistessä meinaa pyörä kaatua ihan siinä paikallaankin ollessa. :D

Vierailija
8/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

All right. Olen ollut apuna pyörän poisotossa pakusta ajoramppia pitkin, mutta silloin ei ollut käytössä kuin yksi ramppi. Ajattelin että jos ostaisi kaksi ajoramppia, niin voisi itse kävellä toista ramppia alas, samalla kun pidättää jarrulla pyörää ja peruuttaa sen toista ramppia pitkin alas.

Kyllä se onnistunee, kunhan pidät pyörän suorassa etkä päästä kallistumaan liikaa.

Totta. Joskus pitkän ajoreissun lopulla liikennevaloissa väsyneenä seistessä meinaa pyörä kaatua ihan siinä paikallaankin ollessa. :D

On siinä sekin hankaluus, että kun peruuttaa pyörää rampilta ja se lähtee vinoon, niin ei jaksa kyllä erkkikään työntää sitä ylämäkeen takas, jotta saa sen suoraan. Melki helpompi tuoda se alas oikeinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä menee helpoimmin ja turvallisimmin ajamalla kyytiin, ihan oikeasti. Ei vain pidä ajatella sitä tilannetta hankalaksi. Se kyllä onnistuu jokaisella, joka omaa pyörän turvallisen käsittelytaidon.

Työntäminen ja punnertaminen on vaarallista, koska useimmat joutuvat kurkottamaan sarviin ja samalla kiipeämään pyörän mukana lavalle/auton kyytiin, ellei ramppi ole poikkeuksellisen leveä.

Alas otettaessa ehdottomasti pyörä käyntiin, ykkösvaihde päälle ja kytkin pohjassa lasketaan alaspäin, etujarrulla hidastaen. Tämä siksi, että mikäli pyörä lähtee menemään jostakin syystä vinoon, saa pyörää palautettua ylöspäin, ilman valtavaa punertamista.

Vierailija
10/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ostaa peräkärryn, jonka lattia on samalla korkeudella pakun tavaratilan lattian kanssa, työntää pyörän pakusta peräkäryyn, ajaa pakun pois alta ja sitten ajaa pyörän ajoramppia pitkin peräkärrystä alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso pyörä painaa paljon 150-250 kiloa että hyvä olisi jos olisi pari muutakin ihmistä auttamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän