Jos kerran ihmiset eivät mukamas kulje muodin mukana niin miksi kaikki haluavat yhtäkkiä samaa? Kaikista sushi ja avokado pasta on niin hyvää, kaikista pokemon go on niin hyvä, kaikki haluavat matkustaa joko thaimaaseen tai Amerikkaan
Sitten yhtäkkiä ketään ei kiinnostakkaan. Näin kävi aikuisten värityskirjoille sekä pokemon go:lle.
Itseäni taas ei kiinnosta noista mikään. Matkustan mielummin espanjaan rantalomalle, kuin johonkin New yorkkin kaupunkilomalle.
Kommentit (40)
Älä yleistä. Hyvin moni ihminen ei pidä noista asioista.
ThaimaaHAN eikä mihinkään v*tun Thaimaaseen...
En ole käynyt Thaimaassa, Amerikassa(Floridassa) kävin melkein kymmenen vuotta sitten. Avocadopastaa en ole edes maistanut. Sushia söin ensimmäisen kerran kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen n. kerran vuodessa. En tunne ketään, joka söisi hulluna sushia ja avokadopastaa. Tai matkustaisi Amerikkaan ja Thaimaahan jatkuvasti. Ilmeisesti mun tuttavapiiri ei oikeasti kulje muodin perässä.
N28
Värityskirjat menevät edelleen hyvin kaupaksi ja uusia tulee jatkuvasti markkinoille. Sushi on ollut "muodissa" jo vuosia, joten ei ole mikään uusi ja ihmeellinen muotivillitys.
Olet niiiiiiin lumihiutale.
Ehkä osa ihmisistä oikeasti tykkää noista asioista? Siihen on luultavasti syynsä, miksi ovat niin suosittuja edes sen pienen hetken. Minä pelaan edelleen pokemon go:ta. Sushista pidän jo vaikka kuinka monetta vuotta putkeen. Olen matkustanut New Yorkiin muutama vuosi sitten.
Pidän myös karkista, lenkkeilystä ja Super Mario pelien pelailusta. Olen matkustanut viime vuosina myös useampaan Euroopan kaupunkiin ja Etelä-Afrikassakin tuli käytyä.
En tekemisiäni miettiessä kyllä juurikaan mieti onko joku suosittua vai ei, vaan teen sitä mikä kiinnostaa ja josta saan mielihyvää.
Täh? Nyt oli tosi huonot esimerkit. Thaimaa on ollut suosittu matkustuskohde jo vuosikausia, samoin sushi on ollut markkinoilla jo pitkään. Eivät ole mitään uusia asioita.
Sitä paitsi ainakaan pk-seudulla ei kukaan enää kehuskele noilla. Sushi on lounasta, avocadopasta on ohi. Pokemon go on lapsille, Thaimaa on nähty jo kauan sitten. New York on poikkeus: se ei mee muodista koskaan.
Pokemon kiinnosti koska mediahuomio kova, heti kun kaikki joita se kiinnosti hankkivat sen, hypetys loppui koska kaikkia ei kiinnosta ja uusia käyttäjiä ei tule. Sama kaiken muunkin kohdalla. Nythän yritetään kovasti mainostaa että -80 luku on nyt hot! (nor!) Kaikki kasari sarjojen uudelleen lämmittelyt, permanentit ja muut yrittää herättää kasaria henkiin (mutta ei onnistu). Toiset nyt on muodin perässä juoksijoita, riittää että joku Kardashian laittaa pastasiivilän päähän niin se on se juttu joka vain pitää olla! En ole muodin perässä juoksija, en koe tarvetta matkailla vain kun nyt pitäisi.
Heh, ap ei taida tietää muotivillityksistä mitään. Moni maainitsemistasi asioista on jo vanhoja juttuja.
Avokadopasta on hyvää. Syön melkein viikoittain.
Niin siis mikä ap:n mainitsemista asioista on jokin uusi muotivillitys? Ehkä Pokémon, mutta eivät noi muut.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ap ei taida tietää muotivillityksistä mitään. Moni maainitsemistasi asioista on jo vanhoja juttuja.
Se nyt tuskin oli ap:n pointti.
New York.. Sama ku Teneriffa 1980- luvulla. Lampaat on laumaeläimiä, menee sinne minne muutki.
Vierailija kirjoitti:
Sitten yhtäkkiä ketään ei kiinnostakkaan. Näin kävi aikuisten värityskirjoille sekä pokemon go:lle.
Itseäni taas ei kiinnosta noista mikään. Matkustan mielummin espanjaan rantalomalle, kuin johonkin New yorkkin kaupunkilomalle.
Mua ei ole koskaan kiinnostanut nuo otsikossa mainitsemasi asiat. En ole koskaan ollut muodikas tai trendikäs koska mua ei vaan jaksa kiinnostaa se mitä massat tekevät.
Ei tarvitse olla muodin orja, eikä edes seurata muotia, mutta ei kukaan elä umpiossa, vaan kaikki mitä näkee ja kokee vaikuttaa. Ei siis kumma, että kun aikansa on katsonut ympärillään jotain sanotaan nyt vaikka pillifarkkuja, niin ne alkaa vähitellen kyllästyttää. Sitten kun näkee jossain trumpettilahkeet, ne tuntuu uusilta ja raikkailta, ja haluaa itsekin käyttää sellaisia. Samoin ajattelee moni muukin, ja näin ne muoti-ilmiöt leviää. Tämä siis vain esimerkkinä.
Moneen muuhun kommnettiin lisäisin vielä, että kukaan oikeastaan väittää, ettei ihmiset seuraisi muotia/ uusia juttuja?
Jos kyse on jostain pienestä jutusta, kuten ruuasta esim. nyhtökaura, niin monihan sitä testaa uteliaisuuttaan ja voidaan puhua muodista - enkä näe tässä mitään ihmeteltävää. Jos jengi tykkää, niin tuote jää markkinoille, eikä voida enää puhua pelkästä muodista, kuten sushin kohdalla on jo tapahtunut.
Matkakohteet taas - kyllähän näissä on selkeää trendivaihtelua. Vanhatkin suosikit saattavat nousta ja laskea, mutta kyllähän näissäkin puhutaan trendeistä. Thaimana tapaisissa kohteissa taas tulee se, että ne on saavutettavissa ja sopivan hintaisia - eli kun massat löytävät kohteen, kohde muokkautuu massoille. Tulee enemmän tarjontaa jne. - ja ne jotka etsivät helppoja kohteita suosivat näitä kohteita.
En noita asioita sanoisi muodeiksi. Esim Pokemon-peli on hiljattain julkaistu, tottakai kaikki pelaavat sitä nyt eivätkä ennen sen julkaisua. Samoin nuo aikuisten värityskirjat. Ei niitä kymmenen vuotta sitten ollut kaupoissa, joten tottakai niitä ostetaan nyt, kun niitä on kaupoissa. Thaimaa tuli yleiseksi matkakohteeksi silloin kun tarjonta ja hinta alkoi olla peruspulliaisen ulottuvilla jne. En ole muuten käynyt Thaimaassa, enkä väritellyt värikirjoja enkä pelannut pokemonia. En silti näiden perusteella sanoisi, etten kulje muodin mukana.
Opettele kirjoittamaan. Ei sua kukaan voi ottaa muuten vakavasti.