Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linjan kuva Kalliossa, VAROITUS!!!

Vierailija
03.09.2016 |

Vein Linjan kuvaan vanhoja valokuvia kopioitaviksi ja laitettavaksi myös CD:lle. Kuvat olivat minulla mukana enkä ollut vielä laskenut niitä. Myymälässä oli paikalla nainen, jolle jätin tilauksen. Seisoimme hänen tiskinsä ääressä ja laskin valokuvat yksitellen hänen edessään, numeroiden jokaisen kääntöpuolelle. Kuvat olivat kahdesta albumista, laitoin ne omiin kirjekuoriinsa ja kirjoitin kummankin kirjekuoren päälle kuvien määrän: 39 ja 15 kuvaa. Kysyin myyjänaiselta paljonko maksaisi tehdä kuvista kopiot x 3 sekä CD jolla kuvat ovat. Hän laski laskimellaan hinnaksi yli 200 euroa. Pyysin häntä laskemaan hinnan kopiot x 2 sekä CD. Hän antoi summaksi 160 euroa,hyväksyin sen ja jätin tilauksen.

Äitini haki kuvat, kertoi niiden maksaneen 217 euroa.Nainen kertoi hänelle, että minä olin sanonut naiselle kuvia olevan 39 ja näin ollen hinta 160 oli vain 39 kuvalle. Äitini kysyi miten mahdollista, kun kuoria oli 2 ja molempien päällä luki määrä: 39 ja 15. Nainen sanoi, että tilanteessa oli hässäkkää, koska 1 –v lapseni itki kun jätin tilausta.

Soitin liikkeeseen. Puhelimeen vastasi mies, joka oli tehnyt kuvat. Hän sanoi minulle, että minä olin antanut väärän määrän kuville. Sanoin hänelle, että laskin kuvat naisen seistessä vieressä ja kirjoitin määrät vieläpä kuorien päälle. Lisäksi totesin, että jos tilauksessa ilmeni epäselvyyttä, he olisivat voineet soittaa: jätinhän numeroni tilauksen yhteydessä. Hän käski minun selvittää asian naisen kanssa. Menin tapaamaan naista, joka heti ilmoitti että annoin hänelle väärän määrän kuvia. Ei pahoitellut millään tavalla. Tunnelma oli hyvin kireä. Totesin, että haluan jonkin ratkaisun tilanteeseen. Hän huusi minulle, että tuo sitten tilaus takaisin. Kerroin naiselle että en ehdi noutamaan tilausta kotoa ja tuomaan liikkeeseen enää saman päivän (perjantai) aikana. Liike kun sulkee jo klo 17. Sovimme että palaan tiistaina.

Tiistaina pyysin mieheni mukaan. Kun tulimme liikkeen luo nainen poistui juuri. Sanoin hänelle, että tulimme tilauksen kanssa ja hän nyökytti. Mies oli liikkeessä ja kerroin hänelle, että olemme tuomassa tilausta takaisin. Hän alkoi välittömästi selittämään minulle todella kiihtyneesti, että olin antanut väärän määrän kuvia naiselle. Yritin turhaan selittää hänelle, että laskin kuvat tiskillä naisen silmien edessä. Mies väitti, että olin istunut liikkeessä toisaalla sivupöydän ääressä laskemassa kuvat ja että liikkeessä oli muitakin asiakkaita tuolloin. Sanoin hänelle, että kumpikaan asia ei pitänyt paikkaansa. Yritin kysyä, mikseivät he soittaneet minulle ja kysyneet mitä tehdään, mutta siihen en saanut mitään vastausta. Totesimme, että emme lähde ennen kuin nainen on palannut ja asia on selvitetty. Siinä vaiheessa nainen tuli esiin takahuoneesta.Mies huusi meille että meidän pitää häipyä. Totesimme, että emme poistu ennen kuin asia selvitetään. Mies huusi naiselle että anna niille helvetin varkaille vaikka tonni että häipyvät. Mieheni totesi nauraen, että sopii. Mies jatkoi mesoamista ja käski naisen antaa meille 57 euroa joka oli luvatun ja maksetun hinnan erotus. Nainen iski rahat tiskiin, jolla oli myös kuvat ja CD. Hän otti CD:n tiskin taakse ja huusi, että sitä ette saa. Huusin takaisin, että CD on meidän, me olemme maksaneet siitä sovitun hinnan. Mies karjui että häipykää helvettiin varkaat tai soitan poliisin. Mies otti meistä valokuvia ja mieheni koitti kysyä miksi. Kuulemma ikuistaa varkaat. Pyysimme soittamaan poliisin ja vaadin naista palauttamaan CD:n. Lopulta nainen paiskasi CD:n tiskiin niin, että se kansi meni rikki. Katsoimme mieheni kanssa, että meillä on kaikki mukana ja poistuimme kadulle järkytyksen ja paniikin vallassa.

JOS päätät asioida liikkeessä, ota tilaus ja sovitut hinnat mustana valkoisella!!

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä tapahtuu kaikille, mutta oleellista on se, miten ihminen toimii tehtyään virheen. Hyvässä asiakaspalvelussa virheitä on tapana pahoitella!

Vierailija
2/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäpariskunnat tai yrittäjät ovat yleensä kamalia tyyppejä. Ovat itsekkäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjäpariskunnat tai yrittäjät ovat yleensä kamalia tyyppejä. Ovat itsekkäitä.

Joo. Niin on totta, yrittäjät on kamalia ja itsekkäitä.

Vierailija
4/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Olen itsekin ollut aikeissa kopioida vanhoja kuvia, hyvä tietää ettei tuonne ainakaan kannata mennä!

Vierailija
5/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä uusi maine leviää.

Vierailija
6/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukista sekoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö siis, paljonko maksaa kopiot 54 kuvasta vai "näistä kuvista"?

Vierailija
8/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä asiakkaita, jotka ei kykene tulemaan liikkeeseen kuvat valmiiksi numeroituna ja kysymään, että "paljonko maksaa 3 kopiota + CD 54 valokuvasta?". Miksi siellä pitää pohtia ja lajitella ja miettiä, että jos kuitenkin vain 28 kuvaa tai sittenkin näistä 3 kopiota ja näistä 2 jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinymmärrys, sellaista sattuu. Mahdoton sanoa jälkikäteen että kuka on sanonut väärin tai ymmärtänyt väärin.

En vain ymmärrä miten se tilanne eskaloitui noin? :D

Vierailija
10/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yyökk hyi mikä paikka, en astuisi jalallanikaan tuollaiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh! Olen kerran käynyt otattamassa passikuvat tuolla ja silloin kaikki meni ihan putkeen ja hinta se mikä pitikin. Olin ajatellut mennä toistekin jos satun noille kulmille, mutta en nyt sitten tiedä enää :/ Minua kyllä miellytti kuvaajanaisen tuttavallinen palvelutyyli silloin kun kävin... näköjään ihmisissä on kääntöpuolensa.

Vierailija
12/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen asiakaspalvelu. Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh! Olen kerran käynyt otattamassa passikuvat tuolla ja silloin kaikki meni ihan putkeen ja hinta se mikä pitikin. Olin ajatellut mennä toistekin jos satun noille kulmille, mutta en nyt sitten tiedä enää :/ Minua kyllä miellytti kuvaajanaisen tuttavallinen palvelutyyli silloin kun kävin... näköjään ihmisissä on kääntöpuolensa.

Uskot siis tuntemattoman ihmisen kertomusta (vain tarinan toinen puoli) ennemmin kuin omaa kokemusta? 

Aika erikoista. 

Vierailija
14/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tästä ketjusta huomaa, pikku rahasta ei kannata alkaa yrittäjänä kinastelemaan. Maineen meneminen tulee kalliimmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen asiakaspalvelu. Huhhuh.

Huhhuh itselles. Suomalaisessa asiakaspalvelussa ei ole mitään vikaa, näytä mulle maa mistä ei löydy yhtään huonoa asiakaspalvelijaa?

Etkö pysty, no huhhuh.

Vierailija
16/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tästä ketjusta huomaa, pikku rahasta ei kannata alkaa yrittäjänä kinastelemaan. Maineen meneminen tulee kalliimmaksi.

maine meni = yksi kokemus vauvapalstalla

Joo, konkka se nyt on, ei voi mitään. :D

Vierailija
17/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee hyvin esille miten naiset eivät kykene selvittämään itse mitään asioita, vaan piiloutuvat miehensä taakse.

Vierailija
18/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kirjoittaa tämä juttu facessa olevaan Kallio -ryhmään.

Vierailija
19/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan sama kumpi osapuoli oli oikeessa ja kuka ei, niin jos on vähänkään yrittäjäluonnetta ja pelisilmää, niin ei ainakaan herran vuonna 2016 kannattaisi vittuilla asiakkaille takaisin, vaan vähintäänkin koittaa tehdä joku kompromissi, joka miellyttää ainakin asiakasta. Ja sitten pyytää anteeksi, vaikka ei olisi mitään syytä. Itse ainakin kaupanalalla paljon työskennelleenä olen pyydellyt monia kertoja anteeksi ja kuunnellut raivoavia asiakkaita ja hyvitellyt heille, vaikka usein ei ole edes hajuakaan, mikä syy.

Vierailija
20/66 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kiertää kaukaa ko. puljun! Kannattaa myös jakaa kokemuksesi sosiaalisessa mediassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme