Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisopiskelijan tunnilla häiritseminen.. vaan olenko vaan niuho?

Vierailija
24.08.2016 |

Muutaman tunnin koulutus, jonka aikana on 4-5 eri aihealuetta, joita käsitellään ja opiskellaan opettajan vetämänä.

Ryhmässä yksi, joka tietää kaikesta kaiken, kyseenalaistaa kaiken, ja osaa paljon enemmän kuin toiset. Muu ryhmä opiskelee opettajan johdolla vasta aihetta 2, niin tämä yksilö on omassa pulpetissaan menossa jo aiheessa 4 tai 5, ja huutelee sieltä niihin aiheisiin liittyviä kommentteja, ja kysymyksiä.

Olenko vaan niuho, kun mielestäni, vaikka hän osaa kaikesta kaiken, ja tekee kaiken miljoona kertaa nopeammin, hänen olisi hillittävä itsensä ja edettävä siinä opettajan vetämässä tahdissa? Tai etenee omia aikojaan, mutta pitäisi sitten suunsa kiinni eikä huutelisi ja kyselisi asioita, joita opettaja ei ole ehtinyt vielä opettamaan?

Vai onko tämä tätä "aikuisopiskelua", sen tyyli?

Suoraan sanoen vitutti ja aika rankasti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopiskelijat ovat kaikkialla samanlaisia, älä välitä...

Vierailija
2/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas tätä provoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taas tätä provoa...

Provon voit työntää sinne missä ei aurinko paista. Nyt ei jaksa. ap

Vierailija
4/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se häirintää. Samoin se, että vie opettajan huomion kahdenkeskiseen jutteluun. Tai yksinkertaisessa tietokonejutussa sössii jotain ja vaatii apua.

Vierailija
5/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset on niitä rasittqvi,pia opetettavia. Aina löytyy joku besserwisseri joka pitää velvollisuutenaan neuvoa kouluttajaa, sitten on noita joiden on pakko päteä nopeudellaan. puhumattakaan niistä häiriköistä, jotka juttelee vieruskaverin kanssa. Jopa kännykän räplääjät ovat vähemmän ärsyttäviä kuin nämä mainitut. Koulutuksissa muuten ihan fiksutkin aikuiset usein taantuu ihan häirikköoppilaan tasolle. Pahinta on, ettei niille voi pitää kuria kuten koululuokassa voi tehdä, loukkaantuvat,sellaisesta.

Eli joo, ihan normaalilta aikuiskoulutuksen setiltä kuulostaa. Terv. Aikuiskouluttaja

Vierailija
6/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se häirintää. Samoin se, että vie opettajan huomion kahdenkeskiseen jutteluun. Tai yksinkertaisessa tietokonejutussa sössii jotain ja vaatii apua.

Mutta jos sössii, kun ei osaa, kai silloin saa ja kuuluukin pyytää apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisopiskelijat ovat kaikkialla samanlaisia, älä välitä...

Tuo loukkaa minua. Olen opiskellut toisen tutkinnon nyt nelikymppisenä enkä mielestäni ole erottunut nuorista opiskelijoista käytökselläni mitenkään, paitsi etten ole osallistunut vapaa-ajan rientoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran on tullut eri opinahjoissa istuttua ja tutulta kuulostaa. Lähes kurssilla kuin kurssilla on aina vähintään se yksi valopää, joka rakastaa omaa ääntään. Sellaista se on. Teillä sentään on pieni ryhmä, niin voitte sievästi huomauttaa asiasta. Massaluennoilla on vähän vaikeampi juttu, kun tyypit kyselee monipolvisesti selittäen jotain asian vierestä. Ei voi oikein huutaa että turpa kiinni, vaikka mieli tekisi.

Vierailija
10/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen tilanne. Mielestäni tässä opettajan on näytettävä taitonsa ja laitettava tuo henkilö ruotuun ystävällisesti ja päättäväisesti. Valitettavasti kaikki opettajat eivät kehtaa tai jaksa näin tehdä. Etenkin jos häirikkö on itseä vanhempi, jollain tapaa ansioitunut tai ratkaisevassa asemassa sen suhteen, saako opettaja hyvää palautetta tai lisää töitä. Mielestäni tuntiaktiivisuus on hyvä, mutta luulisi aikuisen ihmisen jo ymmärtävän, missä raja menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei tämä todellakaan ole mikään ainoastaan aikuiskoulutusta koskeva juttu. Kyllä niitä nuorempiakin valopäitä riittää. t. 9

Vierailija
12/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on että opiskelee tavalla joka palvelee parhaiten omaa oppimistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti meinasin kääntyä tätä tyyppiä kohti ja sanoa että ole nyt prkl hiljaa... En sitten viitsinyt. Ap

Vierailija
14/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä yrittää sanoa että kun sä olet noin edellä, niin voisitko hetken antaa meidän keskittyä näihin alkupään tehtäviin. Oikeastaan olisi sen teidän opettajan tehtävä ollut ottaa tilanne hallintaan, mutta useinhan se käy niin, ettei näille "apuopettajille" kehtaa se oikea vetäjäkään mitään sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus. Tuttu tilanne. Ammattikorkeassa opiskellessani (nuorisoryhmä) tuli joksikin aikaa opiskelemaan +50 naishenkilö joka tiesi kaikesta kaiken. Tietysti oli hänellä elämänkokemusta enemmän kuin meillä parikymppisillä, mutta miksi ne kokemukset pitää jakaa kesken teorian opetuksen?? Kerran tai kaksi ymmärtää, mutta siis joka ikinen tunti ja aihekin sivusi tunnin aihetta todella kaukaisesti. Eräällä opettajalla meni hermo, sanoi jokaisen tunnin alussa että keskusteluaikaa on tunnin lopussa jos haluaa kertoa omia juttuja. Tuntuu että naisella tuli ylemmyyden tunne kun me muut oltiin niin nuoria ja tyhmiä...

Vierailija
16/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on että opiskelee tavalla joka palvelee parhaiten omaa oppimistaan?

No jos oppii parhaiten sillä tavalla että on itse koko ajan äänessä ja häiritsee muita, niin ehkä se oppimispaikka tulisi olla jonkinlainen kahdenkeskinen tukiopetuksen tyylinen tilanne. Niin ei häiritsisi muita. Meinaan käy työnantajallekin kalliiksi kouluttaa porukkaa, josta vain yhdelle on mennyt oppi perille ja toiset on täysin kypsiä kurssipäivän jälkeen.

Vierailija
17/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuisena opiskellessani huomannut kysyvät paljon enemmän kuin mitä nuorena kyselin. Tämä johtuu siitä, että nyt kehtaan kysyä jos en ymmärrä. Olen tunneilla oppimassa, en tuhlaamassa omaa aikaani.

Aikuisopiskelijoiden kohdalla olen huomannut että opettajaa kyseenalaistetaan enemmän kuin nuoriso-opetuksessa. Tämä taas johtuu siitä että kaikki kurssit liittyvät suoraan työhön ja jos joku en tehnyt jotakin eri tavalla kuin opettaja kertoo, hänen pitää varmistua siitä toimiiko todella väärin vai onko kysymyksessä vain yksi tapa tehdä ko. asia.

Koulussa ollaan oppimassa ja kysyminen on minusta vain fiksua jos ei asiaa muuten ymmärrä. Jos huutelu ei liity aiheeseen tai vie liikaa aikaa tunnista, opettajan pitää se lopettaa.

Toisaalta myös nuoret häiriköivät tunteja, eikä heidän huutelunsa liity yleensä mitenkään aiheeseen.

Aiheesta toiseen hyppääminen ja tarpeeton keskeyttäminen on toki moukkamaista ja typerää.

Vierailija
18/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on että opiskelee tavalla joka palvelee parhaiten omaa oppimistaan?

No jos oppii parhaiten sillä tavalla että on itse koko ajan äänessä ja häiritsee muita, niin ehkä se oppimispaikka tulisi olla jonkinlainen kahdenkeskinen tukiopetuksen tyylinen tilanne. Niin ei häiritsisi muita. Meinaan käy työnantajallekin kalliiksi kouluttaa porukkaa, josta vain yhdelle on mennyt oppi perille ja toiset on täysin kypsiä kurssipäivän jälkeen.

Meillä hoettiin jo lukiosta tai yläasteelta asti että itseänne varten te olette täällä, ette meitä (opettajia).

Vierailija
19/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te muut ootte tyhmiä ja yksinkertaisia.

Vierailija
20/21 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan yhdeltä aikuisopiskelijalta joka oli entisessä ryhmässäni. Olin itsekin aikuisopiskelija ja kyllä se oli ärsyttävää kun tämä henkilö ei edes viitsinyt viitata ja antaa muille mahdollisuutta vaan huuteli ja puhui päälle kaikkitietävänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi