Miksi tyydytte työttömyyteen kun
voisitte alkaa ajamaan taksia. Varma työpaikka. Toki laiskoille homma ei helppoa ole. Pitkää päivää pitää jaksaa painaa
Kommentit (39)
Kiitos erittäin hyvästä neuvosta.
Syöpä ja infektioriski rajoittavat ikävästi työntekoa.
Miksi painaa pitkää päivää kun voi loikoilla kotona ja harrastaa mukavia asioita? Ja vieläpä paremmalla "palkalla", mitä tuosta taksin suhaamisesta saa.
3, jep ja pienemmällä riskillä, taksinkuljettajia on pahoinpidelty, ryöstetty, jopa tapettu. Kiitos ei.
Mistähän niitä asiakkaita saatais kaikille uusille taksiyrittäjille? Itse en ole 10 vuoden aikana ajanut kuin kerran taksilla.
No kun tuet menis.
Lisäksi työhakemusten tekeminen ja lisäkouluttautuminen on paljon leppoisampaa.
Tuolla on taksitolpalla päivisin toistakymmentä taksia koko ajan kyytiä vailla.
En usko, että on mikään rahasampo.
Lehti- ja liittymämyyjän hommia täällä ainoastaan on haussa, eikä minusta siihen ole.
Ei ole ajokorttia. Ei ehkä kannata ottaa lainaa sitä varten, että pääsisi taksikuskiksi? Voisin kyllä ottaa, jos löytyy taksi, joka maksaa lainmukaisen palkan lisineen. Taksikuskit kertovat, että mikään taksifirma ei maksa, ja jos niiden perään kyselee, niin työt loppuu siihen. Sana pistetään kiertämään, ja yksikään firma ei enää palkkaa. Pitääkö paikkansa?
Epilepsiakohtaus taisi pilata tämän mahdollisuuden. Ja oman ammatin harjoittamisenkin kyllä, ensi viikolla opiskelemaan...
Ei ole ajokorttia eikä autoa. Ja uskon vakaasti, että työttömyyteni on vain väliaikaista
Ei taitaisi asiakkaat tykätä kun joutuisin pidemmän matkan aikana jouksemaan välillä vessaan (suolistosairaus) tai pysähtymään paniikkikohtauksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajokorttia. Ei ehkä kannata ottaa lainaa sitä varten, että pääsisi taksikuskiksi? Voisin kyllä ottaa, jos löytyy taksi, joka maksaa lainmukaisen palkan lisineen. Taksikuskit kertovat, että mikään taksifirma ei maksa, ja jos niiden perään kyselee, niin työt loppuu siihen. Sana pistetään kiertämään, ja yksikään firma ei enää palkkaa. Pitääkö paikkansa?
Yhden miehen ja taksin firmat vissiin näitä. Maksavat alle muiden ja ajattavat kaikki poaskavuorot isännän istuessa ratissa kaikki ajat milloin olisi mahdollisuus tienata. Isot firmat hoitavat asiansa moitteetta, kannattaa hakeutua sellaiseen. Suurin osa taksiliikenteestähän muuten on Kelan ja sosiaalitoimiston maksamaa. Mummoja päivätoimintaan ja sairaalasta takaisin. Syrjäseuduilla kuskataan lapset vielä päälle.
Kylläpä löytyy paljon tekosyitä, miksi ei työ kiinnosta. No se on oma valinta jäädä työttömäksi ja kiukuttaa sossun tuilla. Onhan se kivaa olla yhteiskunnan elätti eikä tarvi tehdä mitään. Sairaudet ymmärrän estävänä tekijänä, mutta perusterveet ovat vain saamattomia ja laiskoja. Tuohon yrittäjyyteen liittyvään kommenttiin sen verran että ei sitä omaa kannata laittaa. Rengit tienaa paremmin eikä vastuuta ole samallailla.
Ap
Kerrotko ap mitä taksikortin suorittaminen maksaa ja paljonko täysipäiväinen taksikuski keskimäärin tienaa? Tuo avaus ei oikein antanut riittävästi tietoa siihen, että voisi tehdä jonkinlaisia laskelmia.
Työtönhän on ensisijaisesti kiinnostunut toimeentulosta. Ei kukaan halua esim. puhelinmyyjäksi vain siksi, että olisi jotain työtä. Kyllä siinä taka-ajatuksena on aina se, että siitä työstä saisi palkkaakin.
Vierailija kirjoitti:
3, jep ja pienemmällä riskillä, taksinkuljettajia on pahoinpidelty, ryöstetty, jopa tapettu. Kiitos ei.
Sinulla ei selvästi ole kokemusta alasta. Taksi on kyllä ihan yhtä turvallinen työpaikka kuin mikä tahansa muukin. Toki omalla asenteella on paljon vaikutusta. Sekopää on kuitenkin todella harvassa. Suurinosa työstä kuitenkin liittyy koulu-, vammais-/vanhus- ja sairaala-ajoihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap mitä taksikortin suorittaminen maksaa ja paljonko täysipäiväinen taksikuski keskimäärin tienaa? Tuo avaus ei oikein antanut riittävästi tietoa siihen, että voisi tehdä jonkinlaisia laskelmia.
Työtönhän on ensisijaisesti kiinnostunut toimeentulosta. Ei kukaan halua esim. puhelinmyyjäksi vain siksi, että olisi jotain työtä. Kyllä siinä taka-ajatuksena on aina se, että siitä työstä saisi palkkaakin.
Taksinkuljettajan tutkinto + paikallistuntemuskoulutus vaihtelee alueittain. Oulun seudulla se maksaa reilun tonnin. Näihin työtön voi kuitenkin hakea sosiaalitoimistosta harkinnanvaraista tukea. Helposti myöntävät, koska se edesauttaa työllistymistä huomattavasti. Sosiaalitoimisto säästää jatkossa, kun ei tarvi maksaa toimeentulotukea.
Taksinkuljettajan palkka vaihtelee todella paljon. Tähän vaikuttaa millaisia vuoroja ajat, kuinka paljon ja ennen kaikkea auto. Pienellä autolla tienaa luonnollisesti vähemmän. Sen palkat oli joskus alta 2000€/kk. Invataksilla ajellessa n. 2500-3000/kk ja nämä siis bruttoja. Palkka ei päätä huimaa kun laskee työtunnit, mutta jää siitä silti enemmän kuin jos pelkillä tuilla eläisi.
Ap
500 000 taksikuskia lisää, Suomi nousuun!
Kylläpä jollekin tuntuu olevan ongelma muiden työttömyys. Ilmeisesti oma tilanne ei vielä ole täysin prosessoitu ja siksi tällaiset avautumiset päivästä toiseen. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä löytyy paljon tekosyitä, miksi ei työ kiinnosta. No se on oma valinta jäädä työttömäksi ja kiukuttaa sossun tuilla. Onhan se kivaa olla yhteiskunnan elätti eikä tarvi tehdä mitään. Sairaudet ymmärrän estävänä tekijänä, mutta perusterveet ovat vain saamattomia ja laiskoja. Tuohon yrittäjyyteen liittyvään kommenttiin sen verran että ei sitä omaa kannata laittaa. Rengit tienaa paremmin eikä vastuuta ole samallailla.
Ap
Ei ne ole mitään tekosyitä. Jos taksikuskin homma on sinun unelma-ammattisi niin nauti siitä. Älä yritä tyrkyttää ammattiasi kaikille sopivaksi.
Joillekkin se sopii, suurimmalle osalle ei, hyväksy se ja ole tyytyväinen kilpailun vähyydestä. Se takaa sinullekin paremmat ansiot.
Vastasit jo itse itsellesi.