Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5 v lapsen vieroitus rinnasta

Vierailija
24.06.2007 |

Hassua kysellä tälläistä, kun kyseessä on kuitenkin jo toinen lapsi. Vanhempi lapsi vieroitti itse itsensä 1,5 v iässä (1 v:n jälkeen jätin pikku hiljaa imetyskertoja pois ja lopuksi jäi aamu- ja iltaimetykset jäljelle) ja nyt olisi sama edessä nuoremman kanssa. Viimeiset pari kuukautta olen imettänyt poikaa vaan aamulla heti herättyämme ja illalla viimeiseksi ennen nukkumaan laittamista. Alunperin ajattelin, että poika saa siskonsa tavoin vieroittaa itse itsensä, mutta luulen, ettei sitä ihan pian tee ja mä itse haluaisin lopettaa imetyksen kokonaan nyt kesän aikana.



En osaa päättää, kumpi imetyskerta olisi parasta lopettaa ensin. Aamu vai ilta? Ja kuinka monen päivän päästä lopettaa sitten se viimeinenkin imetys? Aamulla on ollut ihana vielä torkkua samalla kun imetän, koska muuten poika haluaisi heti sängystä ylös, enkä mä pysty millään nousemaan heti. Pitää varmaan ottaa illalla sänkyyn kaikenlaisia leluja, että poika pysyisi hetken aloillaan heräämisen jälkeen, vaikkei tissiä saisikaan. Illalla pitää varmaan olla itse pois kotoa sitten, kun iltaimetyksen lopetan, koska mies saa pojan ihan hyvin nukkumaan, jos mä en ole kotona, mutta jos mä olen kotona, poika ei varmaan suostu nukkumaan ilman tissiä. Vaikkei mitenkään kovasti tissin perään olekaan.



Lähinnä tässä pähkäilen, lopetanko nyt (esim. ens viikolla) vai joskus parin kuukauden päästä. Toisaalta en raaskisi vielä lopettaa, mutta toisaalta olisin siihen valmis. Lapsesta en sitten tiedäkään, onko hän valmis. Ehkä pitäis vaan reippaasti kokeilla, miten lapsi siihen suhtautuu ja jos ei itke tissin perään, niin sitten lopettaa. Huudattamalla en halua häntä vieroittaa.



Miksiköhän tätä täällä edes mietin. Ehkä vertaistukea kaipaisin, jos joku on juuri lopettanut 1,5 v:n imetyksen tai on lopettamassa. Ja huom! Mulle 1,5 v:n imetys on ihan luonnollista, joten ei kannata vaivautua kirjoittamaan mitään " Imetys on sairasta" -viestejä...



Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin laastarit rintoihin ja hyvin meni:) Ensimmäiset päiväunet oli vaikeita ja olin vähällä jatkaa imetystä. Sitten hoksasin näyttää noita laastaririntoja, niin pojan suu LOKSAHTI AUKI, katsoi vuoronperään nokkamukia ja sitten taas rintoja:) Puhalteli ja oli hyvänä. Siitä se sitten lähti hyvin käyntiin. Yöt meni todella hyvin. Osasyy vieroittamiseen oli kauheat yöheräämiset( saattoi herätä jopa 20kertaa vain rauhoittuen rinnalle). Nykyään joskus vielä pojan käsi eksyy mun paidan sisään, mutta muuten vieroitus on mennyt todella hyvin.

Lapsi on nyt paljon " virkeämpi" ja itsenäisempi, koska ei joka välissä tarvi roikkua mun rinnalla lohduksi, vaan syli ja hali riittävät hyvin:) Ja on ihana huomata, millainen halipoika toinen on<3 Ja meillä se vieroittaminen tuli sitten yht' äkkiä, koska en saanut lasta luopumaan erillisistä imetyskerroista. Tietenkin vähitellen vähensin niitä:)

Suosittelen sulle, että ensin jätät aamulla imettämättä, sitä jatkat muutaman päivän ja LOPUKSI vasta iltaimetys pois:)

Vierailija
2/2 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mikään 13v. kaivele mun paidan sisälle;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi