Kuinka usein vaihdat autoa? En tykkää vaihtaa, vaihtoarvo on niin masentava aina :(
Kommentit (37)
1-6 vuoden välein olen vaihtanut vuoden 2004 jälkeen.
2-5 vuoden välein uuteen. Usein kun tulee 3v 100.000km.
Olen vaihtanut 10 vuoden välein ja ostanut sina n. 10 vuotta vanhan premium- luokan auton. Sillä ajaa huoletta sen 10 km, jos ostaa Volvon.
Kolme viikkoa takaperin kävin pistämässä uuden tilaukseen.
Vanha on (oli) 2v 1kk vanha.
Mukava vaihdella kiesejä, kun on mahdollisuuksia. Muuten en tuhlaa ja tykkään uudesta, jossa on takuukin vielä voimassa.
Vanhan arvo oli pudonnut vain neljä tonnia, mutta vaihdoin kalliimpaan ihan heräteostona. Ei kuitenkaan premiumia, tosin saksalainen kuitenkin.
kahdeksan vuotta ajanut nykyisellä. Ostin uutena.
Ajan vielä pitkää, kilometrejä alle 150tkm
Vierailija kirjoitti:
Noin vuoden välein, ja sen hintaluokan autoja jossa arvonalenema on yleensä ollut max 1000€.
No joo, mä kun vaihdan nyt reilu 4 vuoden jälkeen niin arvo on alentunut 5000 eur. Onhan se sinäänsä linjassa, mutta tuntuu vaan pahalta :D
-ap
Miksi autoon pitäisi sijoittaa 300-1000€ enemmän. Voisiko joku kertoa?
uudessa autossa arvo romahtaa, täyskasko ja huoltaminen maksavat niin perhanasti. Kuukausikulut ovat varmaan 500-1000€ luokkaa uudella autolla. Halvinta on ajella on 80-luvun hyväkuntoisella autolla.
Ja ne eivät ole rikki. Uusissa on enemmän ja pahempia vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoon pitäisi sijoittaa 300-1000€ enemmän. Voisiko joku kertoa?
uudessa autossa arvo romahtaa, täyskasko ja huoltaminen maksavat niin perhanasti. Kuukausikulut ovat varmaan 500-1000€ luokkaa uudella autolla. Halvinta on ajella on 80-luvun hyväkuntoisella autolla.
Ja ne eivät ole rikki. Uusissa on enemmän ja pahempia vikoja.
Mä en osaa itse korjata ja mun pitää saada luottaa siihen että pääsen aina sinne minne olen menossakin (tämän takaa kaskon autopalvelu). Kyllä ne 80-luvun autot alkaa aika hyvin ruosteessa jo olemaan.
-ap
80-luvun toyotassa eivät pala vikavalot mittaristossa. Ei tarvitse pelätä milloin menisi missäkin bitti poikittain. Hyväkuntoisia kasariautoja löytää vielä helposti.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun toyotassa eivät pala vikavalot mittaristossa. Ei tarvitse pelätä milloin menisi missäkin bitti poikittain. Hyväkuntoisia kasariautoja löytää vielä helposti.
Tarvii vaan pelätä että milloin se kytkinjalka uppoaa ruostuneesta pohjasta läpi :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoon pitäisi sijoittaa 300-1000€ enemmän. Voisiko joku kertoa?
uudessa autossa arvo romahtaa, täyskasko ja huoltaminen maksavat niin perhanasti. Kuukausikulut ovat varmaan 500-1000€ luokkaa uudella autolla. Halvinta on ajella on 80-luvun hyväkuntoisella autolla.
Ja ne eivät ole rikki. Uusissa on enemmän ja pahempia vikoja.
Koska mulla on varaa. Ja se arvo tippuu 2.000€ vuodessa.
Vanhoja joutuu katsastaan ja huoltaan joka vuosi. Mulla ei oo aikaa siihen.
Ja uuden käyttö tulee halvemmaksi, pienempi kulutus (alle 5l/100km) ja huollot 600€/2v.
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoon pitäisi sijoittaa 300-1000€ enemmän. Voisiko joku kertoa?
uudessa autossa arvo romahtaa, täyskasko ja huoltaminen maksavat niin perhanasti. Kuukausikulut ovat varmaan 500-1000€ luokkaa uudella autolla. Halvinta on ajella on 80-luvun hyväkuntoisella autolla.
Ja ne eivät ole rikki. Uusissa on enemmän ja pahempia vikoja.
No sinulla on nuo perustelut. Voivat sopia.
Minä nyt tykkään ajaa uudella autolla ja tilitä löytyy katetta vielä käteisoston jälkeenkin kaikkeen muuhunkin tarvitsemaani.
Ostan kun voin.
10 vuoden välein maks. 15 000 € auto. Ostetaan sellainen muutaman vuoden käytössä ollut pikku kottero. Tarvitsemme autoa niin vähän, ettei siihen kannata panostaa.
Onneksi joku vielä ostaa, niitä uusia ja käyttämättömiä autoja ja ehkä myös vielä, josku luopuukin ja/ tai myy eteenpäin, niin on meillä käytettyjä haluavilla jatkossakin valinnan varaa, kun kaikkein kalleimmat kilometrit on ehkä ajettu ensin. - Sitä olen joskus miettinyt, että kumpi oikeataan on järkevämpää ostaa käytetty ja tunnettu ja arvosttu "Merkki auto" Vai ostaa aivan uusi ja mahd. edullinen kärry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoon pitäisi sijoittaa 300-1000€ enemmän. Voisiko joku kertoa?
uudessa autossa arvo romahtaa, täyskasko ja huoltaminen maksavat niin perhanasti. Kuukausikulut ovat varmaan 500-1000€ luokkaa uudella autolla. Halvinta on ajella on 80-luvun hyväkuntoisella autolla.
Ja ne eivät ole rikki. Uusissa on enemmän ja pahempia vikoja.
Koska mulla on varaa. Ja se arvo tippuu 2.000€ vuodessa.
Vanhoja joutuu katsastaan ja huoltaan joka vuosi. Mulla ei oo aikaa siihen.
Ja uuden käyttö tulee halvemmaksi, pienempi kulutus (alle 5l/100km) ja huollot 600€/2v.
Se ihan riippuu mitä ostaa. Jos ostat nyt vaikka uuden audin hintaan 50k€, saat siitä kolmen vuoden päästä ehkä 30k€. Melko kallista on? Jossain halvemmassa 20-25k€ maksavassa volkkarissa, toyotassa tms. alenema ei ole yhtä radikaali, mutta suuri se on sekin.
Autoa kuin autoa joutuu huoltamaan joka vuosi. 80-luvun corolla kuluttaa 6-7 litraa sekalaisessa ajossa, mikä on aivan samaa lukemaa kuin uudempi vastineensa. Maantiellä pääsee pienemmälläkin. Monilla on joku ihmeellinen uskomus, että vielä 20-30v sitten autot kuluttivat bensaa kuin mitkäkin 50-luvun jenkkilotjat.
Moni ostaa uuden siinä vaiheessa kun takuu / huolenpitosopimus (=jatkettu takuu) ei ole enää voimassa. Tällöin koko riski niistä auton mahdollisista korjauksista, jotka eivät kuulu vakuutuksen piiiriin, kaatuvat auton omistajan syliin. Eli jos esim. automaattivaihteisto hajoaa, niin auton omistaja maksaa.
Vag-konsernin tuotteita ei kukaan täysipäinen pidä takuuajan jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoon pitäisi sijoittaa 300-1000€ enemmän. Voisiko joku kertoa?
uudessa autossa arvo romahtaa, täyskasko ja huoltaminen maksavat niin perhanasti. Kuukausikulut ovat varmaan 500-1000€ luokkaa uudella autolla. Halvinta on ajella on 80-luvun hyväkuntoisella autolla.
Ja ne eivät ole rikki. Uusissa on enemmän ja pahempia vikoja.
Koska mulla on varaa. Ja se arvo tippuu 2.000€ vuodessa.
Vanhoja joutuu katsastaan ja huoltaan joka vuosi. Mulla ei oo aikaa siihen.
Ja uuden käyttö tulee halvemmaksi, pienempi kulutus (alle 5l/100km) ja huollot 600€/2v.
Se ihan riippuu mitä ostaa. Jos ostat nyt vaikka uuden audin hintaan 50k€, saat siitä kolmen vuoden päästä ehkä 30k€. Melko kallista on? Jossain halvemmassa 20-25k€ maksavassa volkkarissa, toyotassa tms. alenema ei ole yhtä radikaali, mutta suuri se on sekin.
Autoa kuin autoa joutuu huoltamaan joka vuosi. 80-luvun corolla kuluttaa 6-7 litraa sekalaisessa ajossa, mikä on aivan samaa lukemaa kuin uudempi vastineensa. Maantiellä pääsee pienemmälläkin. Monilla on joku ihmeellinen uskomus, että vielä 20-30v sitten autot kuluttivat bensaa kuin mitkäkin 50-luvun jenkkilotjat.
Mun auton arvo on tippunu 2tonnia per vuosi.
Joka toinen vuosi huolto kun 30tkm huoltoväli ja ajaa 15tkm vuosi.
Kuka kehtaa ajella jollain pienellä hikisellä 80-luvun corollan rämällä, jota saa laittaa koko ajan?
Noin vuoden välein, ja sen hintaluokan autoja jossa arvonalenema on yleensä ollut max 1000€.