Jos tulee esim sähkökatkos, pääseekö junasta ulos?
Kommentit (10)
Jos tarkoitat onko teknisesti mahdollista sähkökatkon sattuessa avata junan ovia, niin kyllä on. Ovet toimivat paineilmalla ja sähköllä. Ne on mahdollista myös avata manuaalisesti ilman sähköistä oven avaus nappia.
Jos taas tarkoitat voiko junasta poistua kun sähkökatkos tulee, niin henkilökunta päättää siitä. Yleensä tarvetta ei ole poistua junan sisätiloista hetkellisen katkoksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pääse. Junaa ei myöskään pystytä pysäyttämään, koska jarrut toimivat sähköllä.
Jarrujärjestelmä ei tarvitse virtaa toimiakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pääse. Junaa ei myöskään pystytä pysäyttämään, koska jarrut toimivat sähköllä.
Tää oli hyvä vastaus. Maistuu salami!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pääse. Junaa ei myöskään pystytä pysäyttämään, koska jarrut toimivat sähköllä.
Tää oli hyvä vastaus. Maistuu salami!!
Tää oli perus juntin "En ikinä kulje junilla mut puutun nyt kuitenkin" vastaus.
Jos junasta loppuu sähkö niin kaikki matkustajat kuolevat välittömästi hapenpuutteeseen.
Ovet avataan sorkkaraudoilla jahka paikalle on saatu tarpeeksi ruumisautoja.
Junasta tai metrosta ei saa poistua sähkökatkon tullen. Siitähän joutuu raiteille, ja kun sähköt palaa, matkustajakin palaa tai tulee yliajetuksi tai molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pääse. Junaa ei myöskään pystytä pysäyttämään, koska jarrut toimivat sähköllä.
Jarrujärjestelmä ei tarvitse virtaa toimiakseen.
Ei niin, kuljettajalla on pumpattava palje millä hän polkee paineilmaa jarruihin. Tämä siis vain sähkökatkoksen aikana jolloin kompressori ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Junasta tai metrosta ei saa poistua sähkökatkon tullen. Siitähän joutuu raiteille, ja kun sähköt palaa, matkustajakin palaa tai tulee yliajetuksi tai molempia.
Kerran minulle kävi niin, että juna sammui yhtäkkiä noin parin kilometrin päässä kotipaikkakuntani asemalta. Kuuluteltiin kyllä, että junasta ei saa poistua, mutta päätin, että minä en jää sinne vartoomaan. Avasin oven ja kävelin siitä radalta tielle ja kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junasta tai metrosta ei saa poistua sähkökatkon tullen. Siitähän joutuu raiteille, ja kun sähköt palaa, matkustajakin palaa tai tulee yliajetuksi tai molempia.
Kerran minulle kävi niin, että juna sammui yhtäkkiä noin parin kilometrin päässä kotipaikkakuntani asemalta. Kuuluteltiin kyllä, että junasta ei saa poistua, mutta päätin, että minä en jää sinne vartoomaan. Avasin oven ja kävelin siitä radalta tielle ja kotiini.
Sama. En ole VR:n panttivanki.
Pari kesää sittenhän oli tapaus, että ihmiset olivat nääntyä helteellä ilmastoimattomaan kesken matkan seisahtaneeseen kiskobussiin, jossa ei edes myydä juotavaa. Tiukka määräys oli olla poistumatta junasta. Luonnollisesti myöskään ikkunoita ei saanut auki. Eiköhän tuossa se suurin terveysriski ole juuri lämpöhalvaus ja nestehukka kuin se, että jossain Lylyn sivuseisakkeella joku Pendoliino paahtaisi poistuvan matkustajan päältä.
Suomessa ollaan liian kilttejä ja toisaalta virka- tai työasemassa uskotaan hanakasti, että ollaan asiakkaiden yläpuolella joka suhteessa ja laajennetaan mielellään määräysvallan rajoja. Oikein harmittaa, etten ollut tuossa mainitussa kiskobussissa näyttämässä siviilirohkeuden mallia. Vasaralla vaan ikkunasta läpi ja ulos.
Ei tietenkään pääse. Junaa ei myöskään pystytä pysäyttämään, koska jarrut toimivat sähköllä.