Miksi asiointi TE-toimisto kanssa on vaikeaa?
Soitin TE-toimistoon kysyäkseni ohjeita. Vastauksena annettiin että olisi pitänyt soittaa Uudenmaan TE-toimistoon ja puhelin numero lueteltiin luurissa. Soitin numeroon ja puhelu katkesi koska jono oli täysi. Soitin uudestaan ja jätin soittopyynnön.
TE-toimiston sivuilla ei voi oikein tehdä mitään. Yritin etsiä kohtaa josta lähettää päivitysehtotus työllistymissuunnitelmaan. En löytänyt.
Kommentit (56)
Jäätä yhteydenottopyyntö. He soittavat sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Jäätä yhteydenottopyyntö. He soittavat sinulle.
Tuhlataan vain aikaa. Olisin voinut itse päivittää ja lähettää hyväksyttäväksi.
Nyt pitää odotella soittoa pari päivää.
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
KELA:n ja TE-toimiston suurimmat ongelmat tuntuvat olevan, ettei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee. Kauheasti kaikkia sekaannuksia tapahtuu, ja tarttuvat turhiin yksityiskohtiin.
Itse olin kerran (ennen kattavaa sähköistä palvelua) viemässä mieheni hakemukseen liitettä, kun mies oli armeijassa. Taistelin 20 min. luukulla, että aspa otti liitteen vastaan. Ja syy oli se, että miehen olisi pitänyt itse tulla tuomaan. Lopulta otti paperin, kun huomautin, että kaikki liitteethän he laittavat eteenpäin johonkin toiseen paikkaan, eli se menee siellä toisessa paikassa mieheni tietoihin ja näin ollen on aivan sama, kuka liitettä toimistoon tuo.
Lisäksi kummassakin toimistossa tuntuu olevan epäpäteviä ihmisiä asiakkaita palvelemassa. Vaikka kuinka kysyy, onko tässä nyt varmasti kaikki tarvittava niin aina perästä tulee lista puuttuvista tiedoista. Ja sama puhelimessa.
Itse olen saanuy Helsingissä hyvää palvelua. Sähköpostiin vastailu on vähän hidasta, paitsi sitten kun saa oman virkailijan (jonka kenssa voi muuten lähestulkoon chattailla :D). Puhelimellakin olen saanut aina asiat hoidettua, mikä on hyvä, koska toimistossa asioiminen ei nykypäivänä johda mihinkään.
Työkkärissä on töissä porukkaa joka ei osaa edes lukea!olen allerginen pölylle ja lisäksi minulla on astma.sen vuoksi olen kouluttautunut uuteen ammattiin.minulla oli hiljattain työnhaun uusinta ja nämä kyseiset terveystiedot koneelle tietoihini päivitettiin.no nyt toinen te-toimiston lukutaidoton virkailija lähetti minulle työtarjouksen työhön mihin kuuluu siivoustyötä.aikomukseni oli ensin ottaa työkkäriin yhteyttä mutta tulin siihen lopputulokseen,että niiden kanssa on asiasta turha alkaa vääntää.haen paikkaa ja kerron työnantajalle mahdollisessa haastattelussa terveydelliset rajoitteeni. Olisi todella hyvä jos työkkärin tädit osaisivat edes lukea.silloin nämä alkeelliset virheet jäisivät pois!!!
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Onkohan jotain vastaavaa kyykytystä tulossa tilalle? Vai luotetaanko siihen, että aikuinen ihminen osaa itse hoitaa oman työnhakunsa?
Työpaikkansa menettäneiden suurin pelko numero 1 on asiointi entisen työnvälitystoimiston, nykyisen työ- ja elinkeinotoimiston kanssa.
Että saako skarpin virkailijan hoitamaan asiansa joilloin asiat sujuvat mallikkaasti ilman turhia ongelmia, vai saako jonkun täysin pihalla olevan jonka vuoksi joutuu rutiiniasioita ja lisäselvityksiä tekemään koska virkailija ei ole oikein osnnut antaa valideja neuvoja.
Asiakaspalvelu on minimoitu ja rutiiniasioista tehty yllättävän hankalaa, esimerkiksi yhdessä tet-paikallistoimistossa kieltäydyttiin vastaanottamasta työtodistuksta, koska tiskin takana nettisurffaileva henkilö kertoi, että työnhakijan olisi pitänyt varata aika? Ihmettelimme asiaa, mutta hän (työnhakija) päätti lähettää sen itse sitten postitse tet toimistoon otsikolla "lisättäväksi työnhakijan tietoihin"-- ja homma perään soitettaessa oli ok.
Hyvä että tästä monia koskettavasta asiasta keskustellaan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Sen vähän mitä ole työkkärissä joutunut asioimaan, henkilökunta on jotain vasemmistolaista suojatyöpaikoissaan joita ei aidosti kiinnosta työnteko eikä kiinnosta asiakaat, töykeää kohtelua.
Vihonviimeinen paikka jossa en enää ikinä asioi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Sen vähän mitä ole työkkärissä joutunut asioimaan, henkilökunta on jotain vasemmistolaista suojatyöpaikoissaan joita ei aidosti kiinnosta työnteko eikä kiinnosta asiakaat, töykeää kohtelua.
Vihonviimeinen paikka jossa en enää ikinä asioi.
Meillä työttömillä ei ole vaihtoehtoa. Mutta pari viimeistä vuotta on kyllä ollut hyviä, kun työkkäri ei ole kuin soittanut noin puolen vuoden välein (+ typerät työtarjoukset tässä välissä, lakkasivat onneksi puoli vuotta sitten niitäkin lähettämästä). Luulisi, että kun kuolinkellot jo soi, niin enää ei meitä työttömiä kiusattaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Onkohan jotain vastaavaa kyykytystä tulossa tilalle? Vai luotetaanko siihen, että aikuinen ihminen osaa itse hoitaa oman työnhakunsa?
Tuskin kenenkään intresseissä on työnsä menettäneiden kyykytys... Toivottavasti tällä lakkautuksella saadaan paljon hyvää aikaan eli paljon vähemmän lakeja, mitä seurataan. Suunnitelmissa on että ne asiakkaat, jotka todellakin hoitavat työnhakunsa itse, siirtyvät henkilöstövuokrausyritysten asiakkaaksi (yrityksillä tarkoitus takoa rahaa, kuka kuvittelee sieltä mitään palvelua saavansa?). Muiden "työnhakijoiden" asiat hoidetaan kunnissa. Jokainen kunta hoitaa sinne jäävien asiakkaiden työnvälityksen itse - varmaankin poistuu velvollisuus ottaa työtä vastaan muista kuin omasta kunnastaan..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Sen vähän mitä ole työkkärissä joutunut asioimaan, henkilökunta on jotain vasemmistolaista suojatyöpaikoissaan joita ei aidosti kiinnosta työnteko eikä kiinnosta asiakaat, töykeää kohtelua.
Vihonviimeinen paikka jossa en enää ikinä asioi.
Voi harmi, me emme ole kohdanneet! Äänestän kokoomusta ja työniloa saan VAIN asiakkaista, varsinkin onnistuneesta palvelutilanteesta. Ja hymyilen vähintään aluksi ja lopuksi :)
Meinasin saada karenssin puhelinpalvelun toimimattomuuden takia. Postissa tuli siis ilmoitus avoimesta työpaikasta, jota minun piti hakea, ja sen jälkeen ilmoittaa puhelimitse tiettyyn päivämäärään mennessä, että olenko hakenut paikkaa. Silloin ei ollut vielä mahdollista ilmoittaa asiasta sähköisesti, ainoastaan puhelu kelpasi.
Laitoin hakemuksen menemään, ja aloin soittelemaan te-keskukseen. Noh, joka ikinen kerta kun yritti soittaa, puhelimesta kuului automaattivastauksena että kaikki linjat on varattu, ja jonoon ei oteta uusia soittajia. Yritin usean päivän ajan soittaa päivittäin 40-50 kertaa numeroon, mutta en päässyt edes jonoon. Yritin myös käydä työkkärissä paikan päällä ilmoittamassa asiasta, mutta minun käskettiin hoitaa asia puhelimella. Lopulta viimeiseinä ilmoituspäivänä jätin yhteydenottopyynnön, sillä en yksinkertaisesti päässyt ilmoittamaan, että olen hakenut osoitettua paikkaa.
Meni muistaakeseni reilu viikko, että virkailija soitti. Hän alkoi heti ensi töikseen valittamaan, että minun olisi pitänyt ilmoittaa asiasta puhelimella siihen tiettyyn päivämäärään mennessä, ja tässä olisi nyt kyllä annettava jonkinlainen rangaistus. Virkailija alkoi jopa uhkailemaan karenssilla. Totesin siihen, että voin tulla paikan päälle näyttämään puhelimeni soittihistorian, sieltä nimittäin näkee, että olen tavoitellut te-keskusta monta sataa kertaa pääsemattä läpi. Karenssia ei onneksi tullut, ja nykyään olen takaisin työelämässä, joten onneksi ei tuon laitoksen kanssa tarvitse tapella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Onkohan jotain vastaavaa kyykytystä tulossa tilalle? Vai luotetaanko siihen, että aikuinen ihminen osaa itse hoitaa oman työnhakunsa?
Tuskin kenenkään intresseissä on työnsä menettäneiden kyykytys... Toivottavasti tällä lakkautuksella saadaan paljon hyvää aikaan eli paljon vähemmän lakeja, mitä seurataan. Suunnitelmissa on että ne asiakkaat, jotka todellakin hoitavat työnhakunsa itse, siirtyvät henkilöstövuokrausyritysten asiakkaaksi (yrityksillä tarkoitus takoa rahaa, kuka kuvittelee sieltä mitään palvelua saavansa?). Muiden "työnhakijoiden" asiat hoidetaan kunnissa. Jokainen kunta hoitaa sinne jäävien asiakkaiden työnvälityksen itse - varmaankin poistuu velvollisuus ottaa työtä vastaan muista kuin omasta kunnastaan..?
Mitä eroa on
ne asiakkaat, jotka todellakin hoitavat työnhakunsa itse
ja
Muiden "työnhakijoiden"
?
Et kai vaan vihjaa jotain ilkeämielistä meistä pitkäaikaistyöttömistä?
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Ehkä päivän paras uutinen!!
Toivottavasti mitään vastaavaa ei tule tilalle. Osaan ihan itse hakea töitä, ja nyt voi hakea jopa niitä oikeasti järkeviä paikkoja. Ei jokaista, jonka toimistontäti keksii laittaa tulemaan.
Minullekin etsittiin 2011 sopivaa koulutusta vastaava työtä. Olin juuri kirjoittanut ylioppilaaksi, joten toivotin kovasti onnea etsintöihin. Onneksi pääsin seuraavana vuonna opiskelemaan. Ei tarvinnut enää etsiä työtä juuri ylioppilaalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Onkohan jotain vastaavaa kyykytystä tulossa tilalle? Vai luotetaanko siihen, että aikuinen ihminen osaa itse hoitaa oman työnhakunsa?
Tuskin kenenkään intresseissä on työnsä menettäneiden kyykytys... Toivottavasti tällä lakkautuksella saadaan paljon hyvää aikaan eli paljon vähemmän lakeja, mitä seurataan. Suunnitelmissa on että ne asiakkaat, jotka todellakin hoitavat työnhakunsa itse, siirtyvät henkilöstövuokrausyritysten asiakkaaksi (yrityksillä tarkoitus takoa rahaa, kuka kuvittelee sieltä mitään palvelua saavansa?). Muiden "työnhakijoiden" asiat hoidetaan kunnissa. Jokainen kunta hoitaa sinne jäävien asiakkaiden työnvälityksen itse - varmaankin poistuu velvollisuus ottaa työtä vastaan muista kuin omasta kunnastaan..?
Mitä eroa on
ne asiakkaat, jotka todellakin hoitavat työnhakunsa itse
ja
Muiden "työnhakijoiden"
?
Et kai vaan vihjaa jotain ilkeämielistä meistä pitkäaikaistyöttömistä?
Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata. Noille jakoryhmille ei ole vielä oikeita määritelmiä. Mutta kyllähän se pitkäaikaistyöttömyys saattaa olla kriteerinä kunnan palveluun "joutumiselle". Kunnathan joutuvat maksamaan "sakkoa" valtiolle niistä, joille on maksettu työmarkkinatukea 300, 500 tai 1000pv - ehkä he siirtyvät kunnalle..? En usko siihenkään, että asiakkaat saisivat itse päättää kumpaan menevät. Jakoon on vielä pari vuotta aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottavuusohjelman takia työkkäristä on vähennetty porukkaa rankalla kädellä. Päättäjät ajattelivat, että työnhakijat osaavat hoitaa itse asiansa verkossa.
Loput siellä töissäolevista työllistyvät 95% pakkobyrokratialla, asiakaspalveluun ei juuri aikaa. Hallitus päätti lakkauttaa työkkärit 31.12.18, joten sekin voi vaikuttaa, ettei soittopyyntöösi vastata saman päivän aikana.
Onkohan jotain vastaavaa kyykytystä tulossa tilalle? Vai luotetaanko siihen, että aikuinen ihminen osaa itse hoitaa oman työnhakunsa?
Tuskin kenenkään intresseissä on työnsä menettäneiden kyykytys... Toivottavasti tällä lakkautuksella saadaan paljon hyvää aikaan eli paljon vähemmän lakeja, mitä seurataan. Suunnitelmissa on että ne asiakkaat, jotka todellakin hoitavat työnhakunsa itse, siirtyvät henkilöstövuokrausyritysten asiakkaaksi (yrityksillä tarkoitus takoa rahaa, kuka kuvittelee sieltä mitään palvelua saavansa?). Muiden "työnhakijoiden" asiat hoidetaan kunnissa. Jokainen kunta hoitaa sinne jäävien asiakkaiden työnvälityksen itse - varmaankin poistuu velvollisuus ottaa työtä vastaan muista kuin omasta kunnastaan..?
Mitä eroa on
ne asiakkaat, jotka todellakin hoitavat työnhakunsa itse
ja
Muiden "työnhakijoiden"
?
Et kai vaan vihjaa jotain ilkeämielistä meistä pitkäaikaistyöttömistä?
Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata. Noille jakoryhmille ei ole vielä oikeita määritelmiä. Mutta kyllähän se pitkäaikaistyöttömyys saattaa olla kriteerinä kunnan palveluun "joutumiselle". Kunnathan joutuvat maksamaan "sakkoa" valtiolle niistä, joille on maksettu työmarkkinatukea 300, 500 tai 1000pv - ehkä he siirtyvät kunnalle..? En usko siihenkään, että asiakkaat saisivat itse päättää kumpaan menevät. Jakoon on vielä pari vuotta aikaa...
Pari vuotta on lyhyt aika noin ison muutoksen tekoon. Katotaan vaan, niin käy kuin soteuudistukselle!
Vierailija kirjoitti:
Meinasin saada karenssin puhelinpalvelun toimimattomuuden takia. Postissa tuli siis ilmoitus avoimesta työpaikasta, jota minun piti hakea, ja sen jälkeen ilmoittaa puhelimitse tiettyyn päivämäärään mennessä, että olenko hakenut paikkaa. Silloin ei ollut vielä mahdollista ilmoittaa asiasta sähköisesti, ainoastaan puhelu kelpasi.
Laitoin hakemuksen menemään, ja aloin soittelemaan te-keskukseen. Noh, joka ikinen kerta kun yritti soittaa, puhelimesta kuului automaattivastauksena että kaikki linjat on varattu, ja jonoon ei oteta uusia soittajia. Yritin usean päivän ajan soittaa päivittäin 40-50 kertaa numeroon, mutta en päässyt edes jonoon. Yritin myös käydä työkkärissä paikan päällä ilmoittamassa asiasta, mutta minun käskettiin hoitaa asia puhelimella. Lopulta viimeiseinä ilmoituspäivänä jätin yhteydenottopyynnön, sillä en yksinkertaisesti päässyt ilmoittamaan, että olen hakenut osoitettua paikkaa.
Meni muistaakeseni reilu viikko, että virkailija soitti. Hän alkoi heti ensi töikseen valittamaan, että minun olisi pitänyt ilmoittaa asiasta puhelimella siihen tiettyyn päivämäärään mennessä, ja tässä olisi nyt kyllä annettava jonkinlainen rangaistus. Virkailija alkoi jopa uhkailemaan karenssilla. Totesin siihen, että voin tulla paikan päälle näyttämään puhelimeni soittihistorian, sieltä nimittäin näkee, että olen tavoitellut te-keskusta monta sataa kertaa pääsemattä läpi. Karenssia ei onneksi tullut, ja nykyään olen takaisin työelämässä, joten onneksi ei tuon laitoksen kanssa tarvitse tapella!
Minä olen ilmoittanut työnhaun tuloksesta TE-TOIMISTOON (te-keskusta ei ole, siksi sieltä vaikea vastata) verkkoasioinnin kautta. Muuta asiaa olen hoitanut useimmiten sähköpostin välityksellä. Harvemmin olen soittanut, mutta soitan suoraan vastuuvirkailijalleni, joka soittaa takaisin, jos ei pääse vastaamaan. Ei ole tarvinnut siis karensseilla uhkailla.
Onpa harvinainen ketju!
Selkeästi täällä on ainakin 1 kirjoittaja työkkäristä, eikä sitä täällä haukuta!?
Samat kokemukset. Te-toimisto ei toimi!