Mitä mieltä Vesalan musiikista, esim. uusi sinkku?
Tytöt ei soita kitaraa ilmestyi vähän aikaa sitten, sitä ennen Vesala vihelteli Tequila-biisissä. Mitä tykkäät näistä sinkuista? Ovatko ne sellaista musiikkia, mitä olisit odottanut Paula Vesalalta?
Kommentit (19)
Kyllähän tuo Vesala on nami nami, pusi pusi!
Paskaa oli jo kymmenen vuotta sitten ja on edelleenkin. Ihan turha ämmä.
Jäin Vain elämään jälkeen odottamaan sellaista musiikkia, jossa Paulan ääni pääsisi oikeuksiinsa. Kuunnelkaa vaikka Spotifysta "Elegia" hänen laulamanaan. Kyllä leuat loksahti loppua kohden. Jotain sellaisia isoja balladeja, joissa pääsisi revittelemään äänellään. Jännää muuten, miten suuri ero on entisen bändikaverinsa Mira Luodin ääneen. Hänenkin uusi musiikkinsa on ihan hyvää, mutta lauluäänestä tai -taidosta ei voi puhua samana päivänäkään Paulan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jäin Vain elämään jälkeen odottamaan sellaista musiikkia, jossa Paulan ääni pääsisi oikeuksiinsa. Kuunnelkaa vaikka Spotifysta "Elegia" hänen laulamanaan. Kyllä leuat loksahti loppua kohden. Jotain sellaisia isoja balladeja, joissa pääsisi revittelemään äänellään. Jännää muuten, miten suuri ero on entisen bändikaverinsa Mira Luodin ääneen. Hänenkin uusi musiikkinsa on ihan hyvää, mutta lauluäänestä tai -taidosta ei voi puhua samana päivänäkään Paulan kanssa.
Oletko koskaan kuullut käsitteestä "autotune"? Vesalan kaikissa Vain elämää biiseissä ääntä käsitelty törkeästi. Myös Vain elämää konsertissa olleena mikrofonissa oli autotune päällä, toisin kuin esim. Jenni Vartiaisella tai Paula Koivuniemellä, eikä Edelmanillakaan (muista en osaa sanoa mutta näistä se oli helppo huomata). Vesala on livenä oikeasti luokattoman huono laulaja, täysin nuotin vierestä menee. Ei yhtä huono kuin Luoti mutta kehut ja "äänellä revittelyt" voit unohtaa...
Tequila ja tää uusin biisi on sen verran monotonisia, sävellykseltä köyhiä ja mitäänsanomattomia tekeleitä, että siihen tuon muijan ääni just ja just riittää.
Pitkästä aikaa joku suomalainen tehnyt hyvää musiikkia. Voisinpa mennä vaikka keikalle.
Vain Elämää -ohjelmassa ihmettelin miksi Kela naukuu, mutta nythän se selvisi. Autotune oli jäänyt Vilkkumaan ja Sannin jäljiltä naukuasentoon.
Tytöt ei soita kitaraa on ollut viime aikojen suosikkibiisi. Tykkään Paulasta, todella lahjakas muuskko!
Tosin olen tykännyt yllättävän paljon myös Miran uudesta biisistä, Pinnan alla. Enää ei harmita, että pmmp lopetti.
Toivon bändille kansainvälistä menestystä. Suomalaisille musiikki liian vaikeata.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille musiikki liian vaikeata.
Puhu vaan omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille musiikki liian vaikeata.
Puhu vaan omasta puolestasi.
Se joka sanoo musiikin olevan huonoa, ei ymmärrä musiikista.
Ihan kivalta kuulostaa tää tytöt ei soita kitaraa -biisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivalta kuulostaa tää tytöt ei soita kitaraa -biisi.
Minusta täydellinen.
Mistäköhän tämä yksi musiikin asiantuntija tietää, että Paulalla oli autotune päällä vain elämää-konsertissa, mutta muilla ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin Vain elämään jälkeen odottamaan sellaista musiikkia, jossa Paulan ääni pääsisi oikeuksiinsa. Kuunnelkaa vaikka Spotifysta "Elegia" hänen laulamanaan. Kyllä leuat loksahti loppua kohden. Jotain sellaisia isoja balladeja, joissa pääsisi revittelemään äänellään. Jännää muuten, miten suuri ero on entisen bändikaverinsa Mira Luodin ääneen. Hänenkin uusi musiikkinsa on ihan hyvää, mutta lauluäänestä tai -taidosta ei voi puhua samana päivänäkään Paulan kanssa.
Oletko koskaan kuullut käsitteestä "autotune"? Vesalan kaikissa Vain elämää biiseissä ääntä käsitelty törkeästi. Myös Vain elämää konsertissa olleena mikrofonissa oli autotune päällä, toisin kuin esim. Jenni Vartiaisella tai Paula Koivuniemellä, eikä Edelmanillakaan (muista en osaa sanoa mutta näistä se oli helppo huomata). Vesala on livenä oikeasti luokattoman huono laulaja, täysin nuotin vierestä menee. Ei yhtä huono kuin Luoti mutta kehut ja "äänellä revittelyt" voit unohtaa...
Tequila ja tää uusin biisi on sen verran monotonisia, sävellykseltä köyhiä ja mitäänsanomattomia tekeleitä, että siihen tuon muijan ääni just ja just riittää.
Siis oletko nyt ihan tosissasi tuon "luokattoman huonon" kanssa? Paula Vesala on opiskellut Sibelius-Akatemiassa klassista laulua, joka on ollut hänen pääaineensa. Sen lisäksi hän on opiskellut muistaakseni viulua ja jotain muuta instrumenttia. Sibikseen on sen verran pyrkijöitä, että niille luokattoman huonoille ja ihan keskinkertaisillekin jää jo opiskelupaikka haaveeksi.
Se taas on eri asia, mitä hänen äänestään pitää, mutta kyllä hän ihan noin objektiivisestikin arvioiden osaa laulaa. Varsinkin siihen verrattuna, kuinka suuri osa poplaulajista on ihan itseoppineita (ei siinäkään mitään vikaa ole, soundistahan se tykkääminen on monesti kiinni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin Vain elämään jälkeen odottamaan sellaista musiikkia, jossa Paulan ääni pääsisi oikeuksiinsa. Kuunnelkaa vaikka Spotifysta "Elegia" hänen laulamanaan. Kyllä leuat loksahti loppua kohden. Jotain sellaisia isoja balladeja, joissa pääsisi revittelemään äänellään. Jännää muuten, miten suuri ero on entisen bändikaverinsa Mira Luodin ääneen. Hänenkin uusi musiikkinsa on ihan hyvää, mutta lauluäänestä tai -taidosta ei voi puhua samana päivänäkään Paulan kanssa.
Oletko koskaan kuullut käsitteestä "autotune"? Vesalan kaikissa Vain elämää biiseissä ääntä käsitelty törkeästi. Myös Vain elämää konsertissa olleena mikrofonissa oli autotune päällä, toisin kuin esim. Jenni Vartiaisella tai Paula Koivuniemellä, eikä Edelmanillakaan (muista en osaa sanoa mutta näistä se oli helppo huomata). Vesala on livenä oikeasti luokattoman huono laulaja, täysin nuotin vierestä menee. Ei yhtä huono kuin Luoti mutta kehut ja "äänellä revittelyt" voit unohtaa...
Tequila ja tää uusin biisi on sen verran monotonisia, sävellykseltä köyhiä ja mitäänsanomattomia tekeleitä, että siihen tuon muijan ääni just ja just riittää.
Siis oletko nyt ihan tosissasi tuon "luokattoman huonon" kanssa? Paula Vesala on opiskellut Sibelius-Akatemiassa klassista laulua, joka on ollut hänen pääaineensa. Sen lisäksi hän on opiskellut muistaakseni viulua ja jotain muuta instrumenttia. Sibikseen on sen verran pyrkijöitä, että niille luokattoman huonoille ja ihan keskinkertaisillekin jää jo opiskelupaikka haaveeksi.
Se taas on eri asia, mitä hänen äänestään pitää, mutta kyllä hän ihan noin objektiivisestikin arvioiden osaa laulaa. Varsinkin siihen verrattuna, kuinka suuri osa poplaulajista on ihan itseoppineita (ei siinäkään mitään vikaa ole, soundistahan se tykkääminen on monesti kiinni).
Paula Vesala opiskeli Sibelius-Akatemiassa pääaineenaan musiikkikasvatus. Tuon musiikkikasvatuksen aineryhmän sisällä hänen pääaineenaan oli klassinen laulu. Tämä on kuitenkin aivan eri asia kuin se, että opiskelisi Sibelius-Akatemiassa pääaineena klassista laulua ns. solistisella osastolla tai laulua vaikka jazz-osastolla.
Mikäli Vesala olisi valmistunut Sibelius-Akatemiasta, hänestä olisi tullut musiikinopettaja, ei laulajaa, noin niin kuin virallisesti koulutuksen puolesta.
Myös pääsyvaatimukset musiikkikasvatukseen ovat tosi erilaiset verrattuna siihen, että hakee opiskelemaan laulua. Musiikkikasvatuksen pääsykokeissa todella suuri painotus on esim. opetusnäytteessä ja yleisillä musiikillisilla valmiuksilla. Ja suuri osa opiskelusta liittyy nimenomaan musiikkipedagogiikkaan, on opetusharjoittelua ala-asteella jne. Niillä, jotka hakevat opiskelemaan laulua klassiselle osastolle, jazz-osastolle tai kansanmusiikin osastolle, pääsykokeissa merkkaa lähinnä se laulu, teoriakokeella yms. on pieni painotus loppupisteissä. Ja sinne otetaan sisään vaan todella hyvistä ne huiput.
Tarkennus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin Vain elämään jälkeen odottamaan sellaista musiikkia, jossa Paulan ääni pääsisi oikeuksiinsa. Kuunnelkaa vaikka Spotifysta "Elegia" hänen laulamanaan. Kyllä leuat loksahti loppua kohden. Jotain sellaisia isoja balladeja, joissa pääsisi revittelemään äänellään. Jännää muuten, miten suuri ero on entisen bändikaverinsa Mira Luodin ääneen. Hänenkin uusi musiikkinsa on ihan hyvää, mutta lauluäänestä tai -taidosta ei voi puhua samana päivänäkään Paulan kanssa.
Oletko koskaan kuullut käsitteestä "autotune"? Vesalan kaikissa Vain elämää biiseissä ääntä käsitelty törkeästi. Myös Vain elämää konsertissa olleena mikrofonissa oli autotune päällä, toisin kuin esim. Jenni Vartiaisella tai Paula Koivuniemellä, eikä Edelmanillakaan (muista en osaa sanoa mutta näistä se oli helppo huomata). Vesala on livenä oikeasti luokattoman huono laulaja, täysin nuotin vierestä menee. Ei yhtä huono kuin Luoti mutta kehut ja "äänellä revittelyt" voit unohtaa...
Tequila ja tää uusin biisi on sen verran monotonisia, sävellykseltä köyhiä ja mitäänsanomattomia tekeleitä, että siihen tuon muijan ääni just ja just riittää.
Siis oletko nyt ihan tosissasi tuon "luokattoman huonon" kanssa? Paula Vesala on opiskellut Sibelius-Akatemiassa klassista laulua, joka on ollut hänen pääaineensa. Sen lisäksi hän on opiskellut muistaakseni viulua ja jotain muuta instrumenttia. Sibikseen on sen verran pyrkijöitä, että niille luokattoman huonoille ja ihan keskinkertaisillekin jää jo opiskelupaikka haaveeksi.
Se taas on eri asia, mitä hänen äänestään pitää, mutta kyllä hän ihan noin objektiivisestikin arvioiden osaa laulaa. Varsinkin siihen verrattuna, kuinka suuri osa poplaulajista on ihan itseoppineita (ei siinäkään mitään vikaa ole, soundistahan se tykkääminen on monesti kiinni).
Paula Vesala opiskeli Sibelius-Akatemiassa pääaineenaan musiikkikasvatus. Tuon musiikkikasvatuksen aineryhmän sisällä hänen pääaineenaan oli klassinen laulu. Tämä on kuitenkin aivan eri asia kuin se, että opiskelisi Sibelius-Akatemiassa pääaineena klassista laulua ns. solistisella osastolla tai laulua vaikka jazz-osastolla.
Mikäli Vesala olisi valmistunut Sibelius-Akatemiasta, hänestä olisi tullut musiikinopettaja, ei laulajaa, noin niin kuin virallisesti koulutuksen puolesta.
Myös pääsyvaatimukset musiikkikasvatukseen ovat tosi erilaiset verrattuna siihen, että hakee opiskelemaan laulua. Musiikkikasvatuksen pääsykokeissa todella suuri painotus on esim. opetusnäytteessä ja yleisillä musiikillisilla valmiuksilla. Ja suuri osa opiskelusta liittyy nimenomaan musiikkipedagogiikkaan, on opetusharjoittelua ala-asteella jne. Niillä, jotka hakevat opiskelemaan laulua klassiselle osastolle, jazz-osastolle tai kansanmusiikin osastolle, pääsykokeissa merkkaa lähinnä se laulu, teoriakokeella yms. on pieni painotus loppupisteissä. Ja sinne otetaan sisään vaan todella hyvistä ne huiput.
Lisään vielä, että MuKa:lle otetaan pelkästään 5,5-vuotiseen, suomenkieliseen koulutukseen n. 25 uutta opiskelijaa joka vuosi, oli taso mikä hyvänsä. Esim. jazz-osasto saattaa ottaa laulajan, jos joku on tarpeeksi hyvä, mutta he voivat myös olla ottamatta yhtään laulajaa kymmeneen vuoteen.
Lisäksi laulua pääaineenaan opiskelevat tekevät lopputyönään laulun A-tutkinnon. Musiikkikasvatuksen osastolta kaikki eivät pääse tekemään edes B-tutkintoa, ja vielä harvemman taidot riittävät A-tutkintoon. Heidän virallinen lopputyönsä on kirjallinen gradu jostakin musiikkikasvatukseen liittyvästä aiheesta.
Tarkoitus ei ole mitenkään lytätä musiikkikasvatuksen opiskelijoita tai Vesalan laulutaitoja, mukalla on todella hyviä soittajia ja laulajia, joista jotkut ovat tehneet esim. tuon A-tutkinnon vähintään yhtä hyvin kuin solistisen osaston opiskelijatkin. Mutta kannattaa kuitenkin olla tarkkana, mistä puhuu. Se, että on opiskellut mukalla pääaineenaan jokin instrumentti, ei vielä kerro yhtään mitään. Mukalla kun voi valita/vaihtaa esim. sivuinstrumentiksi kesken opintojen jonkin soittimen, jota ei ole koskaan ennen soittanut yhtään.
Paskahuussin oven ruosteisen saranan kirskuminenkin on musiikkia tämän turhake-Vesalan käninään verrattuna...
En tykännyt yhtään Tequilasta. Kappale oli periaatteessa ihan kiva, mutta järjettömän epävireinen vihellys saa vaihtamaan kanavaa.
Tytöt ei soita kitaraa -biisistä taas tykkäsin ensimmäisestä kuuntelusta saakka. Kappaleessa tulee hyvin esiin Paula Vesalan musikaalisuus. Biisi on tavallaan ihan nerokas, sanoituksltaan vähäeleinen, mutta kiinnostava melodialtaan ja kertsikin jää päähän.