Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englanninkielinen matematiikkatehtävä!

Vierailija
06.04.2016 |

With a margin on revenues of 13%, an average transaction value of $290 and a conversion rate = 0.7%, what is the maximum CPC an advertiser can afford without losing money (in dollar)?

Miten tuo lasketaan? Mikä formula siinä on? Hankala kun ei ole esim. transactionit ja clickit tiedossa

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisen tuon niin että average transaction on keskimääräinen ostosumma, josta heidän voittomarginaalinsa on 13%. CPC on cost per click, ja conversion rate ilmoittaa moniko klikkaus oikeasti päätyy ostoksille sille heidän sivulleen.

Yksinkertaisimmillaan laskisin tuon 290 x 0,13 x 0,07 = 2,64 dollaria, mutta tästä en mene mitenkään takuuseen!

Vierailija
2/7 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanakirja.org

Google translate

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanakirja.org

Google translate

Tiedän nuo käsitteet mutta en tiedä Formulaa millä tuo lasketaan

Vierailija
4/7 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1 laski muuten oikein paitsi 0,7% =0,007 eikä 0,07. Joten max CPC= 290×0,13×0,007=0,2639~0,26€. Tämä on se ns. Break even point jolla, tulos on 0.

T. Vähemmän tyhmä kylteri

Vierailija
5/7 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 4 ja 1 vastauksista! Kyllä tuosta 4. vastauksesta tajusin heti, että yksinkertainenhan tuo on. 

Toinenkin kysymys olisi, jos joku osaa selittää, millä lailla tämä lasketaan. Olen koittanut etsiä vastauksia ympäri nettiä, mutta siitä ei ollut hyötyä. Miten voi ollakin että vauvapalstalta löytyy infoa.. Hienoa, kiitos!

An ad campaign has a CPC = $0.5, a conversion rate = 3% and an average transaction value of $260.What is the Cost of Sales of the campaign (cost of the ad campaign divided by the revenues generated, in percentage)?

Vierailija
6/7 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysymys on käytännössä, kuinka paljon yksi maksava asiakas maksaa yritykselle. Jos jokainen klikkaava asiakas ostaisi tuotteen, olisi tuotteen klikki(kampanja)kustannus $0,5. Koska vain 3% klikanneista ostavat. On yhden tuotteen klikkikustannus $0.5/0.03= $16.66

Tehtävässä kysyttiin klikkikustannuksen suhdetta liikevaihtoon eli (16.66/260)×100%=6,41%

T 4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 1 laski muuten oikein paitsi 0,7% =0,007 eikä 0,07. Joten max CPC= 290×0,13×0,007=0,2639~0,26€. Tämä on se ns. Break even point jolla, tulos on 0.

T. Vähemmän tyhmä kylteri

Oho, niinpäs teinkin, kiitos korjauksesta!