Miten kopion taulukon open officen tekstitiedostoon?
Valitsemalla kaikki rivit ja sarakkeet ja copy-paste-toiminnolla tulee vain pelkkä teksti. Tähän tarvitsisin nimenomaan tekstin taulukoineen kaikkineen. :/
Kommentit (7)
Saan ihan helposti rajattua sen, mitä haluan siirtää. Ongelma on, että "taulukko" ei siirry, ainoastaan sen sisältö. odg-muodossa (?) tallentunut..
Piirrä taulukon viivat taulukko-ohjelmaan ja siirrä sitten?
Eikös siinä ole sellainen "paste special"- optio, jolla voi valita mitä liitetään.
Eli haluatko taulukon solujen reunat näkyviin?
Mene muokkaustilaan kaksoisklikkaamalla taulukkoa.
Valitse kaikki hiirellä ensin vasen ylä sitten shift+ oik ala
Oikealla napilla muotoile solut .. reunat -klikkaile reunaviivat
Vierailija kirjoitti:
Piirrä taulukon viivat taulukko-ohjelmaan ja siirrä sitten?
Ei auta...
Mikä käyttöjärjestelmä? Onko taulukkolaskenta- ja tekstinkäsittelyohjelmasi todellakin vanha OpenOffice eikä uudempi LibreOffice?
Vai onko taulukon tausta joku muu?
Jos LibreOffice tässä näyttäisi olevan ohjeet:
http://askubuntu.com/questions/40126/how-to-copy-paste-a-table-from-lib…
Ja jos taulukkoa ei enää tarvitse muokata ollenkaan tekstinkäsittelyssä, voithan ottaa siitä kuva, esim. leikkaustyökalulla (jos Windows 8 tai 10 käytössä).
valitse kaikki -> kopioi ?
missä muodossa nyt, office?