Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokoksen verkkokauppa ja tuotteiden palauttaminen - kokemuksia?

Vierailija
23.02.2016 |

Ja taas ongelmia Sokoksen verkkokaupan kanssa. :(

Kertokaa onko näitä ikäviä kokemuksia vain mulla vai myös muillakin tilaajilla? Jotenkin tuntuu vaan ihan uskomattomalta, että käytännössä joka kerta kun Sokokselta jotakin tilaan ja erityisesti kun jotakin palautan, aina on jotakin hämminkiä.

Joko koko palautus mystisesti "unohtuu" heillä johonkin eikä kirjaudu tietoihin, vaihdettavia tuotteita (koska ovat lähettäneet väärät tuotteet kuin olen tilannut) ei koskaan tule mutta lasku kyllä ihan ajallaan, tai sitten aletaan vääntämään onko edes palautusta vastaanotettu. Aina pitäisi asiakkaana soitella perään ja selvitellä asioita. Väsyttää! Onneksi säilytän kuitin palautuksistani joka kerta, muuten olisin varmaan joutunut maksamaan olemattomista tuotteista.

Ei tätä samaa ongelmaa ole ollut ikinä vaikkapa Stockmannin verkkokaupan kanssa. Ihmeellistä sähläystä! :((

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein on kieltämäti ollut Sokkarilta tilatessa ongelmia...

Huvittavin kerta oli, kun lähetyksestä puuttui kokonaan eräs tuote, joka kuitenkin lähetyslistassa ja tilauksessa oli merkittynä. Siis paperilla kyllä, mutta itse tuotetta ei kuitenkaan ollut paketissa.

Siinäpä oli kädenvääntöä, kun luulivat ilmeisesti verkkokaupassa, että mulla olisi tarve varastaa parinkympin tuotetta, itsehän he taas eivät voineet/halunneet virhettä myöntää. Jäi aika p*ska maku suuhun heidän toiminnastaan.

Vierailija
2/17 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono kokemus on minulla. Tilauksesta jäi puuttumaan tavaraa, laitoin heti viestiä asiasta, luvattiin hyvitys. Aikaa on kulunut ja eipä vaan mitään ole hyvitetty. Useita viestejä olen laittanut, vastausta en ole saanut. Viimenen kerta kun ko firman kanssa asioin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2018 tilaus tuli luvatussa 1 - 4 arkipäivässä. Itse asiassa se tuli kolmessa arkipäivässä. 

Kantsii aina tilatessaan katsoa, että sähköpostiosoite, puhelinnumero ja postiosoite on ihan varmasti tullut oikein laitettua ja että maksukin tulee hoidettua.

Jos edes tilausvahvistusta ei rupea sähköpostiin kuulumaan, kantsii ottaa silmälasit tai alkometri käyttöön ja on otettava pikaisesti yhteyttä kyseisen verkkokaupan asiakaspalveluun.

Valitettavan moni viikonloppuisin ja varsinkin silloin yöaikaan tehdyistä tilauksista jää pakettiautomaateista ja postista noutamattomiksi. 

PS. Ilmaista toimitusta ei ole olemassa. Muut tilaajat maksaa sen mitä toiset tyrii.

Vierailija
4/17 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppiaita on moneen lähtöön! Syy ei aina ole asiakkaassa.

Varovainen ja tiedostava asiakas kannattaa aina olla. 

Niitä verkkopankin tunnuksia (käyttäjätunnus - salasana) ette sitten maksaessanne laita muualle kuin oman pankkinne tutulle kirjautumissivulle, vaikka kuinka luotettavaksi tilannetta väitetäänkin. Se on ehdoissa kiellettyä (kolmas osapuoli). Sokos on sentään kotimainen ja vanha firma. Kait hekin tyrivät joskus. Paha kello kauas kuuluu, hyvä ei ensinkään.

Vierailija
5/17 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokoksen verkkokaupassa on huippupalvelua, olen niin tyytyväinen heidän ystävälliseen, asiakaskeskeiseen lähestymistapaansa.

Oletko mahdollisesti haukkunut heidät ensin pystyyn ja sen jälkeen leppynyt ja sitten vasta hieronut palautusasioita?

Vierailija
6/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani ei Sokoksen verkkokauppa edelleenkään toimi kuten pitää. Olin aiemminkin saanut huonoja kokemuksia heiltä mutta ajattelin että tällä kertaa Sokoksella ehkä osattaisiin tämä. Onhan nyt jo niin yleistä tilata netistä tavaraa ilman jonottamista kaupassa.

Antamani yhteystiedot (nimet, osoitteet, meilit ym.) sekä asiakastunnukset ovat olleet aina oikein. Silti aiemmin tilauksen toimitus kesti viikkoja, ja lopulta kun soitin että missä tavarat niin ilmeni ettei heiltä ollutkaan lähtenyt seurantakoodia saati noutotunnusta. No ne sain sitten samantien ja ehdin kuin ehdinkin hakea paketin smartpostista ennen sen palautumista!

Viikko sitten menin - kohtaloa uhmaten - tilaamaan Sokoksen verkkokaupasta mutta ei olisi pitänyt, aspa kertoit etteivät kuulema ole edes alkaneet keräilemään tavaraa joka tilattu siis jo viikko sitten. Mitään tietoa ei osanneet antaa milloin mahdollisesti alkaisivat ehkä keräilemään tuotteita jonka jälkeen menee se 1-2 viikkoa ennenkuin asiakas voi odottaa seuranta-/noutokoodeja. Siis mikäli ne saapuvat sähköpostiin, edes tällä kertaa.

En voi suositella millään tavoin Sokoksen verkkokauppaa, heidän toimintaketjussaan on niin paljon ongelmia. Tilausten tulo kestää kauemmin kuin Usasta tilaaminen, ja pienen työn alla on edes löytää Sokoksen sivuilta aspan puhelinnumero, saati että jaksat jonottaa linjalla puolta tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitähän vittua, mulla alkaa huumori loppua?!

Jättäkää Sokoksen verkkokauppa kokeilematta, jos ette oo vielä siihen sortunut, käykää kaupasta tai tilatkaa muualta, niin saatte mitä on tarkoitus ostaakkin.

Tilatut tuotteet, mitkä lähettävät, tulevat melkein jokainen omissa nyssyköissään ja minne sattuu, siis kaikki ei tule sinne minne on tilattu. Päivien jälkeen ilmoittavat, että joitain tuotteita ei saakkaan enää ja korvaava alennus on huonompi mitä alkuperäisessä tilauksessa. Sähköposteihin vastaavat useiden päivien viiveellä, eivätkä edes joka kysymykseen, vaan taas joutuu odottamaan vastausta päiviä.

Sokos ulkoistakaa verkkokauppanne Kiinaan tai käykää ottamassa oppia sen osaavalta, teillä on surkeista surkein verkkokauppa! Ei voi luottaa, että saisi joulupukin matkaan paketteja.

Vierailija
8/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt aina kaikki ok niiden kanssa, nopeasti tulleet paketit ja kaikki tuotteet mukana. Tosin tilaan ne kotiinkuljetuksella, niin en tiedä toimisiko postiin/automaattiin toimitukset yhtä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ja tänään sitten taas ilmoitettiin ettei osaa tuotteista voidakkaan toimittaa. Tilaus tehty yli 3 viikkoa sitten. Lauantaina kyselin tavaroiden perään, silloin ei puhuttu mitään lisäongelmista. Korvaukseksi ale verkkokauppaan, josta tavara ei tuu jouluksi!

Nyt on ylimielistä toimintaa!

Vierailija
10/17 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut jo vuosia verkkokaupasta ja aina olen saanut tilaamani tuotteet. Joskus tuotteet tulevat useampana erillisenä lähetyksenä, mutta kaikki mitä pakkauslistaan on merkitty on tullut alle vkossa. Olen tyytyväinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhauduin ensimmäistä ja viimeistä kertaa Sokoksen verkkokauppaan. Tästä seurasikin pelkkää ongelmaa ja mielipahaa. Sivusto on silmiinpistävän vanhanaikainen ja ulkoasultaan perin ankea sekä teknisesti huonosti toimiva; lisäksi oleellisia suodattimia, tuotetietoja ja -kuvia puuttuu. Tilasin kolme tuotetta. Sain samantien tilausvahvistuksen (sopimuksen syntyminen) ja laskun sähköpostiini. Kaikki vaikutti olevan kunnossa. Noin viikon kuluttua tilauksen status oli edelleen "keräilyssä". Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja selvittivät, että kaksi kolmesta tilaamastani tuotteesta onkin verkkokaupasta  loppunut eikä niitä voidakaan toimittaa.  Ilmoitin selvästi, että en halua hyvitystä vaan haluan tilaamani tuotteet ja voin jäädä niitä odottamaan. Sovittiin, että asiakaspalvelu selvittää varastosta, koska tulee täydennystä. Kyse on suomalaisen valmistajan tuotteista, joiden status nyt verkkokaupassa on "tilapäisesti loppu".  Tästä huolimatta ja sovitun vastaisesti minulle tuli seuraavana päivänä sähköpostiin ilmoitus hyvityksestä molempien tuotteiden osalta! Ilmeisesti Sokoksen verkkokaupalla ei ole lain- ja asianmukaisen verkkokauppatoiminnan mahdollistavaa ajantasaista varastonhallinta -ja tilausten seurantajärjestelmää. Tilattujen tuotteiden toimittamatta jättäminen (sopimusrikkomus) on näköjään ollut Sokoksen verkkokaupan toimintatapa jo vuosien ajan, mikä rikkoo kuluttajansuojalakia (esim. 2 luku 6.1 §). Omalta osaltani olen vaatinut sopimuksen täyttämistä (KSL 5 luku 8 §) sekä tehnyt asiasta ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle.  Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun asioin Sokoksen verkkokaupassa. Todella ala-arvoista toimintaa ja asiakkaiden pettämistä, ongelmia ja mielipahaa.  

Vierailija
12/17 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan tilatko Sokokselta mitään! Itse tein tilaukseni jo toista viikkoa sitten, eikä seurantatunnusta kuulu edelleenkään missään. Rahat kyllä lähti tililtä jo samana päivänä. Asiakaspalveluun olen kirjoittanut viestiä jo pari kertaa eikä vastausta kuulu. En ala soittelemaan maksulliseen numeroonkaan koska he eivät ansaitse yhtään enempää rahaa. En tiedä saanko koskaan tuotteita joista maksoin sievoisen summan.. Ja minkään muun verkkokaupan tilauksissa ei ole koskaan ollut ongelmia. Ihan naurettavaa. Aion tästä lähtien boikotoida Sokoksen kaikkia tavarataloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytymätön Sokoksen verkkokauppaan.

Ensimmäisellä kerralla tilaus (jossa kaikki yhteystiedot yms oikein) kesti viikkoja, toisella kerralla vain kaksi viikkoa.

Eikä Sokos lähetä mitään seurantatunnusta, tulee vain ilmoitus kun lähetys on noudettavissa.

Vierailija
14/17 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt Sokoksen verkkokauppaan vain googlaillessani jotain tiettyä tuotetta. Tuote on siellä, mutta siinä mainitaan "väliaikaisesti loppu". Ymmärtäisin tämän verkkokaupassa, jossa myydään saamaa tuotetta jatkuvasti ja vuosikausia, vaikka nyt litran kevymaitoa valmistajalta X. Mutta joku paljon pienemmän volyymin tuote, miksi sellainen on esillä siellä enää, jos se on kerran loppu? Ottaisivat nämä vaan pois, Vaikuttaa, että kukaan ei oikein ylläpidä verkkokauppaa, se vaan on siellä olemassa samoin kuin osa tuotteistakin. Tilauksia en ole tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin pari viikkoa sitten verkkokaupasta enkä ole saanut muuta kuin vahvistuksen sähköpostiini. Asiakaspalveluun ei pääse puhelimella eikä vastausta sähköposteihin tule. Ei näin Sokos. Löysin sitten tämän ketjun ja huoleni heräsi entisestään. Eipä uskoisi että Sokoksen kaltainen tavaratalo toimisi näin surkeasti. Minne voin valittaa? Miten saan rahani takaisin??

Vierailija
16/17 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään tapauksessa tilatko Sokokselta...

He eivät vastaa toimituksista kuin niiltä osin kun se heille sopii Edelleen on toimituksessa 4.12 tilattu meikki paletti. Voitteko kuvitella kohta tulee 10 kk täyteen eikä vieläkään. Uskomatonta sekoilua...

17/17 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin näitä kommentteja. Minulla myös ikävää kerrottavaa Sokoksen verkkokaupasta. Tilasin 3 tuotetta, jotka tulee 2 lähetyksenä. Hain eilen 1 paketin, mutta toista en saanut, koska puhelimeen ei ollut tullut lähetystunnusta toisesta. Gmailiin taas oli tullut, tarkistin illalla. Gmail viestiä en voinut näyttää, koska minulla käytössä vain tavallinen peruspuhelin, jossa ei nettiä. Minulla kannettava tietokone kotona, jossa on netti. En halua 2 nettiyhteyttä, maksettavaa riittää ilmankin. Kyllä keljutti, joudun nyt yhden tilauksen takia tekemään 2 eri reissua Sokokselle. Kun tilasin verkossa, en löytänyt omaa noutopistettäni sieltä, joten valitsin noutopaikaksi tavaratalon, jonne on matkaa enemmän kuin noutopaikkaani. Olen kyllä tähän tilaamisrumbaan nyt pettynyt. Miksi se tekstari ja lähetystunnus tuli vain kerran? Olisi pitänyt 2 krt tulla! Paljon helpompi olisi nyt noutaa se 2. pakkaus, kun se lähetystunnustekstari olisi tullut. Joudun nyt varaamaan kirjastoajan ja menemään tulostamaan sen lähetystunnus viestin sieltä gmailista. Kyllä on monimutkaista! En tilaa enää verkkokaupasta, helpompi on noutaa suoraan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan