Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mt-ongelmaiset luulee, että kaikilla muillakin on mt-ongelmia?

Vierailija
28.06.2022 |

Vaikka mielenterveysongelmia on paljon, tai ainakin niistä puhutaan paljon, niin suurin osa ihmisistä on mieleltään täysin terveitä.
Usein saa täältäkin lukea 'pelottavimpia on ne, jotka sanoo olevansa terveitä'.
Eräskin skitsofreenikko väitti, että hän on hoidon ja lääkityksen takia jopa terveempi, kuin moni normaali.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ny tiedä, onko ihmiset enää kauhean mt-terveitä kukaan.

Vierailija
2/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tietenkin mielenterveyteen perehtynyt pitkän linjan tutkija, näytäs meille linkki väitöstyöhösi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin mt-haasteita omaavana henkilönä, olen huomannut että monen ihmisen ongelmat tosiaan johtuvat niistä mt-haasteista. Kaverin miessuhteet ei koskaan toimi, koska hän takertuu epätoivoisesti kaikkiin ihmisiin. Erään tuttavan asunto on täynnä tavaraa jotka "kaikki ovat tarpeellisia!". Varsinkin ne 7 vuotta vanhat sanomalehdet, ja ne kaikki rikkinäiset sukkahousut. Tuttavalla on rahat aina loppu, ja ylipainoa vaan kertyy. Baariin ja roskaruokaan on aina varaa.

Tietenkään kellekään ei päin näköä kannata mitään diagnooseja ruveta latelemaan, mutta mielestäni on ihan ok ehdottaa ammatti-ihmiselle juttelua.

Vierailija
4/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mt-ongelmaisena minun on hirmu vaikea uskoa, että kaikilla ei tosiaankaan ole niitä mt-ongelmia. Sitten muistutan itseäni, että hei olinhan minäkin ennen normaali joten on kai se mahdollista.

Vierailija
5/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä monet niistä projisoi, kaiketi omaa erittäin heikkoa itsetuntoa silitelläkseen.

Vierailija
6/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika huolestuttavaa, jos ihmisestä tehdään lääkkeillä "normaali".

Vierailija
7/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Mun mielestä on aika huolestuttavaa, jos ihmisestä tehdään lääkkeillä "normaali".

Niinpä, mikä on "normaali"?

Vierailija
8/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää varmaan viittaa siihen että joillakin on mielenterveys ongelmia mutta oma sairauden tunto puuttuu ja nää ihmiset ovat hyvin vaarallisia. Kun tiedostaa omat ongelmansa ja hakee apua on jo matkalla kohti parantumista.

Vierailija
9/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sana on sanahirviö. Yksi iso teollisuudenala on nimitellä ja leimailla ihmisiä köyttämään pkv lääkkeitä ja sitten nimitellä sivuoireista heitä.

Vierailija
10/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, Vihreät tosiaan kuvittelevat kaikenlaista.

Ei niistä ota selvää.

Vierailija
11/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt ongelmainen on uusi muotisana narsismin käytölle tai homesairaus

Mee jutteleen ammattilaiselle lol

Vierailija
12/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nrmaalit on tosiaan kaikkein hulluinpia.

Vierailija
13/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin mt-haasteita omaavana henkilönä, olen huomannut että monen ihmisen ongelmat tosiaan johtuvat niistä mt-haasteista. Kaverin miessuhteet ei koskaan toimi, koska hän takertuu epätoivoisesti kaikkiin ihmisiin. Erään tuttavan asunto on täynnä tavaraa jotka "kaikki ovat tarpeellisia!". Varsinkin ne 7 vuotta vanhat sanomalehdet, ja ne kaikki rikkinäiset sukkahousut. Tuttavalla on rahat aina loppu, ja ylipainoa vaan kertyy. Baariin ja roskaruokaan on aina varaa.

Tietenkään kellekään ei päin näköä kannata mitään diagnooseja ruveta latelemaan, mutta mielestäni on ihan ok ehdottaa ammatti-ihmiselle juttelua.

Juuri näin. Kuinka moni pakenee ongelmiaan juomalla tai juurikin syömällä suruihin. Joista seuraa vaan lisää ongelmia. Kyllä mt-ongelmia on niin suurella osalla ihmisistä jossain vaiheessa elämää, että hyvin voi sanoa että "kaikilla"

Vierailija
14/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne mt ongelmaiset on ihan oikeassa, kaikilla on psyykkeessä ja kognitiossa ongelmia, puhutaan niin monimutkaisesta järjestelmästä että häiriöt on normaalia.

Ahdasmieliset stigmat on se ongelma, suurin osa mt ongelmista ei ole isoja asioita, merkittävä suurin osa niistä ratkeaa ihmisen itsensä toimesta.

Vierailija
15/15 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niitä nykyajan liberalismin seurauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi