Te-toimiston virkailijoita paikalla? Jos odottaa yhteydenottoa te-toimistosta, kuinka paljon
uskaltaa tehdä ns. normaaleja asioita, jolloin ei ole puhelimella tavoitettavissa aivan joka hetki? Esim. hoitaa kauppareissuja, lääkärikäyntejä, mitä vaan yms., jolloin ei voi välttämättä puhua omasta työnhakutilanteesta (bussissa, kassajonossa..)?
Eli, soittaako virkailija uudestaan, jos ei tavoita ensimmäisellä kerralla? Vai näkyykö yhteydenotto omilla mol.fi:n sivuilla?
Aika, jolloin yhteyttä otetaan, on itselläni merkitty esim. "8.3.2016 mennessä" eli kuukausi.
Kommentit (16)
Laittavat tekstiviestin perään. Te-toimistosta yritetty soittaa, emme tavoittaneet jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työtön v. 2015 alusta lähtien ja minulle soitettiin 8.1.2015. Virkailija sanoi, että TE-toimiston sivulta näen, milloin minuun otetaan seuraavan kerran yhteyttä. Minulla luki TE-toimiston sivulla omille sivuille kirjautuessani, että minuun otetaan yhteyttä ennen juhannusta viime kesänä. Itse voin ottaa yhteyttä toimistoon, jos minulla on jotain asiaa. Minulle ei soitettu ennen juhannusta ja sivulla aika oli muutettu 20.12.2015. Ei soitettu silloinkaan. Aika muutettiin 19.06.2016, tuskin silloinkaan soitetaan.
Elän ihan normaalia elämää, puhelin tietenkin on mukana. Mutta jos en kuule kun se soi kassissa, niin voinhan sitten kotiin tultuani soittaa TE-toimistoon, jos näen, että numero on heidän. En päivystä kotona soittoa odottamassa.
Kiitos sulle. Mun ajasta on pari mennyt (siis tuosta kuukaudesta, jonka sisällä ottavat yhteyttä) ja olen kulkenut puhelin taskussa, suikussa lavuaarin reunalla :D. Mutta nyt on tiedossa käyntejä, joihin pakko mennä, ehkä vähän hellitän tuon "päivystämisen" kanssa minäkin :), kiitos! ap
Minulla ihan sama juttu, työkkärin sivuilla lukee joku päivämäärä, mutta he eivät välttämättä soita edes silloinkaan. Ei niitä kai kiinnosta soittaa... Mitä edes sen työkkärin soitto välttämättä hyödyttää, kun keskustelu menee näin: -Hei, oletko saanut töitä? - En ole. -Okei, no jatka vaan hakemista! Soittelen kesällä uudestaan josko olisi sinua onnistanut.
Tällä hetkellä virkailijoilla on noin 1000 asiakasta jokaisella (maahanmuuttaja-asiakkaita on vähemmän), joten ei siinä kysellä, kiinnostaako soittaa vaan ehtiikö soittaa. Ja jos asiakas itse tekee tietoihinsa merkintöjä, joiden perusteella työnhaku jatkuu, siirtää järjestelmä automaattisesti yhteydenottoaikaa. Ei siellä kukaan virkailija niitä käy siirtämässä.
Jättävät tekstarin ja maininan tuonne molin oma sivulle. Kantsii soittaa sitten takaisin heti muuten voi tulla jälkiselvitystä.
Soittavat uudestaan. Itsekin olin juuri lääkärissä kun olivat soittaneet. Lähettivät tekstiviestin että soittavat uudelleen ja soittoyritys näkyi myös omilla sivuilla mol.fi:ssa. Numeroon ei voi soittaa takaisin. Sinänsä hölmöä koska usein voi olla ettei vaan ehdi vastata. Pakkohan sitä on ihmisen elää normaalia elämää työkkäristä huolimatta. Nehän voi soittaa vaikka kun on vessassa ja pakko sielläkin on käydä :)
Vierailija kirjoitti:
Soittavat uudestaan. Itsekin olin juuri lääkärissä kun olivat soittaneet. Lähettivät tekstiviestin että soittavat uudelleen ja soittoyritys näkyi myös omilla sivuilla mol.fi:ssa. Numeroon ei voi soittaa takaisin. Sinänsä hölmöä koska usein voi olla ettei vaan ehdi vastata. Pakkohan sitä on ihmisen elää normaalia elämää työkkäristä huolimatta. Nehän voi soittaa vaikka kun on vessassa ja pakko sielläkin on käydä :)
Oletatko, että virkailijalla on aikaa odotella, että soitat takaisin? Ehei, siellä on listassa sille päivälle ainakin 40 nimeä odottamassa soittoa, joten takaisin ei voi soittaa siksikin, että virkalija ottaa yhteyttä seuraavaan asiakkaaseen.
Ei hätää kirjoitti:
Jättävät tekstarin ja maininan tuonne molin oma sivulle. Kantsii soittaa sitten takaisin heti muuten voi tulla jälkiselvitystä.
Itse olen yrittänyt, kun en päässyt juuri sillä sekunnilla (ehtinyt, katkesi jo puhelu muutaman pirauksen jälkeen), mutta ei sinne pääse kyllä soittamaan. Vai onko teillä muilla suora numero ko. virkailijalle?
Tjoo, kerran sain tekstarin että oli yritetty soittaa. Ei vaan näkynyt puhelimen logeissa ja puhelin oli ollut päällä ilman mitään ongelmia monta viikkoa :)
Mulle kyllä soitettiin alle kaks viikkoa työttömäksi ilmoittautumisen jälkeen. Mutta olipa niin maailman turhin soitto kuin olla ja voi. Virkailija luki ääneen kaiken sen, mitä olin itse jo käynyt täyttämässä tietoihini ja kysyi sitten, että menikö oikein. No tietenkin meni, osaan kyllä kirjoittaa omat yhteistietoni yms. Sen jäkeen kysyttiin, haluanko mennä kurssille. Sanoin etsiväni ensisijaisesti työpaikkaa, en koulutusta. Siten kysyttiin, olenko hakenut minnekään. Sanoin hakeneeni. Siihen virkailija tuumasi, että "niin, eipä se paljon muu auta kuin yrittää vain hakea ahkerasti, kun nämä ajat nyt vaan on tämmöiset". Just. Kiitti heippa.
Onko olemassa turhempaa kuin TE-toimisto ja sen virkailijat?
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä virkailijoilla on noin 1000 asiakasta jokaisella (maahanmuuttaja-asiakkaita on vähemmän), joten ei siinä kysellä, kiinnostaako soittaa vaan ehtiikö soittaa. Ja jos asiakas itse tekee tietoihinsa merkintöjä, joiden perusteella työnhaku jatkuu, siirtää järjestelmä automaattisesti yhteydenottoaikaa. Ei siellä kukaan virkailija niitä käy siirtämässä.
Höpsis, vaikka ei tekisi mitään merkintöjä tietoihinsa sinne ilmestyy (ilamn yhteydenottoa luvattuna aikana) uusi aika jolloin luvataan ottaa yhteyttä te-toimistosta päin. Jos ei virkailija niitä muuta onko se sitten jokin robotti?
Vierailija kirjoitti:
Tjoo, kerran sain tekstarin että oli yritetty soittaa. Ei vaan näkynyt puhelimen logeissa ja puhelin oli ollut päällä ilman mitään ongelmia monta viikkoa :)
Näin mullakin, mutta en saanut tekstaria, oli merkintä omilla sivuilla. Lähetin kyllä korjauspyynnön tietoihini, ja mainitsin, että operaattorilta voin toimittaa saapuneet puhelut, jos tarvis. Ei tarvinnut, mutta ei ole kiva, että laitetaan ylös asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, juu, olen supertunnollinen ja odotan tietty, että minuakin kohdellaan oikeudenmukaisesti, olin kuitenkin tavoitettavissa tuon päivän aikana joka ikinen sekunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittavat uudestaan. Itsekin olin juuri lääkärissä kun olivat soittaneet. Lähettivät tekstiviestin että soittavat uudelleen ja soittoyritys näkyi myös omilla sivuilla mol.fi:ssa. Numeroon ei voi soittaa takaisin. Sinänsä hölmöä koska usein voi olla ettei vaan ehdi vastata. Pakkohan sitä on ihmisen elää normaalia elämää työkkäristä huolimatta. Nehän voi soittaa vaikka kun on vessassa ja pakko sielläkin on käydä :)
Oletatko, että virkailijalla on aikaa odotella, että soitat takaisin? Ehei, siellä on listassa sille päivälle ainakin 40 nimeä odottamassa soittoa, joten takaisin ei voi soittaa siksikin, että virkalija ottaa yhteyttä seuraavaan asiakkaaseen.
No siksipä juuri niiden on turha nipottaa jos joku ei ehdi vastata. Niin että ei siitä kannata olla huolissaan että ei voi olla vastaamassa joka sekunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä virkailijoilla on noin 1000 asiakasta jokaisella (maahanmuuttaja-asiakkaita on vähemmän), joten ei siinä kysellä, kiinnostaako soittaa vaan ehtiikö soittaa. Ja jos asiakas itse tekee tietoihinsa merkintöjä, joiden perusteella työnhaku jatkuu, siirtää järjestelmä automaattisesti yhteydenottoaikaa. Ei siellä kukaan virkailija niitä käy siirtämässä.
Höpsis, vaikka ei tekisi mitään merkintöjä tietoihinsa sinne ilmestyy (ilamn yhteydenottoa luvattuna aikana) uusi aika jolloin luvataan ottaa yhteyttä te-toimistosta päin. Jos ei virkailija niitä muuta onko se sitten jokin robotti?
Robotti. Jos käytät oma asiointia, robotti reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä soitettiin alle kaks viikkoa työttömäksi ilmoittautumisen jälkeen. Mutta olipa niin maailman turhin soitto kuin olla ja voi. Virkailija luki ääneen kaiken sen, mitä olin itse jo käynyt täyttämässä tietoihini ja kysyi sitten, että menikö oikein. No tietenkin meni, osaan kyllä kirjoittaa omat yhteistietoni yms. Sen jäkeen kysyttiin, haluanko mennä kurssille. Sanoin etsiväni ensisijaisesti työpaikkaa, en koulutusta. Siten kysyttiin, olenko hakenut minnekään. Sanoin hakeneeni. Siihen virkailija tuumasi, että "niin, eipä se paljon muu auta kuin yrittää vain hakea ahkerasti, kun nämä ajat nyt vaan on tämmöiset". Just. Kiitti heippa.
Onko olemassa turhempaa kuin TE-toimisto ja sen virkailijat?
Mulle ei ees soitettu! Yhteydenottoaika meni ja sen jälkeen tuli kirje, jossa kuitattiin mun työttömäksi ilmoittautuminen. Käymään oon menossa palveluista kertovaan infoon, joka on melkein 3 kk ilmoittautumisen jälkeen.
Olen ollut työtön v. 2015 alusta lähtien ja minulle soitettiin 8.1.2015. Virkailija sanoi, että TE-toimiston sivulta näen, milloin minuun otetaan seuraavan kerran yhteyttä. Minulla luki TE-toimiston sivulla omille sivuille kirjautuessani, että minuun otetaan yhteyttä ennen juhannusta viime kesänä. Itse voin ottaa yhteyttä toimistoon, jos minulla on jotain asiaa. Minulle ei soitettu ennen juhannusta ja sivulla aika oli muutettu 20.12.2015. Ei soitettu silloinkaan. Aika muutettiin 19.06.2016, tuskin silloinkaan soitetaan.
Elän ihan normaalia elämää, puhelin tietenkin on mukana. Mutta jos en kuule kun se soi kassissa, niin voinhan sitten kotiin tultuani soittaa TE-toimistoon, jos näen, että numero on heidän. En päivystä kotona soittoa odottamassa.