Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että nämä pakkaset kiristää talviautoilijaa

Vierailija
06.01.2016 |

Auto kadulla, eli en saa mihinkään johdon päähän. Töihin on mahdoton mennä ilman autoa. Muutaman yli 10 asteen pakkaspäivän takia en pysty maksamaan webastoa autoon. Nyt aitten jännitetään lähteekö taas käyntiin vai ei... Stressaavaa

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole sinun. Jos et pääse töihin, niin sitten vain joudut ilmoittamaan työnantajalle ettet yksinkertaisesti pääse töihin. 

Se ei ole riittävä syy irtisanomiseen. Mahdotonta kun ei voi vaatia.

 

 

Vierailija
2/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se täällä maaseudun rauhassa mukavaa: voi ajaa auton yöksi konehalliin, vanhaan navettaan, hevostalliin, yhteen kolmesta ladosta tai sitten ihan katoksen alle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se täällä maaseudun rauhassa mukavaa: voi ajaa auton yöksi konehalliin, vanhaan navettaan, hevostalliin, yhteen kolmesta ladosta tai sitten ihan katoksen alle :D

En nyt kuitenkaan parin viikon pakkasjakson takia halua elää koko vuotta maaseudulla.

Vierailija
4/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta seuraavaksi sellainen auto, jossa on se webasto valmiina niin ei tarvitse jälkikäteen kaivaa kuvetta sen asentaakseen. Mulla on sellainen, jonka saa ajastuksella käyntiin. Mukava aamulla istahtaa lämpimään autoon.

Vierailija
5/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla itsekin olen ja täältä ei tosiaan töihin lähdetä kun autolla. Tai no kait sitä ennen hiihdettiin tuo 30 km pätkä keli kuin keli.. Eikä auta vaikka johdon päähän auton saikin kun pakkasta rapiat 30. Ku ei lähe ni ei lähe.

Vierailija
6/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta seuraavaksi sellainen auto, jossa on se webasto valmiina niin ei tarvitse jälkikäteen kaivaa kuvetta sen asentaakseen. Mulla on sellainen, jonka saa ajastuksella käyntiin. Mukava aamulla istahtaa lämpimään autoon.

Vaihtoehto tuokin, nostaa vaan myyntihintaa huimasti. Eikä nämä pakkaset tosiaan kestä kuin pari viikkoa. Viime vuosi oli ihana, ei kertaakaan yli 10 pakkasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että omista auton ei tarkoita sitä etteikö joskus voisi käyttää julkistakin liikennettä, vink vink !

Vierailija
8/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että omista auton ei tarkoita sitä etteikö joskus voisi käyttää julkistakin liikennettä, vink vink !

En pääse työpaikalleni julkisilla. Tottakai muuten niillä kulkisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Itsellä onneksi mahdollisuus käyttää myös julkista liikennettä, mut pyhinä sitä ei käytännössä ole ja silloin pitää rääkätä autoparkaa ja jännittää lähteekö se ylipäänsä käyntiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkin auto ja mikä vuosi? Mulla 10 vuotta vanha diiseli ja hyvin lähtee vaikka yli 20 pakkasta, akku pitää olla kunnossa ja ajella riittävästi että ehtii lataa. Moottorin polttoainekäyttönen lämmitinki löytyy ja ei hinnassa tuntunut yhtään ylimäärästä kun ostin muutama vuosi sitte.

Vierailija
12/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto kadulla, eli en saa mihinkään johdon päähän. Töihin on mahdoton mennä ilman autoa. Muutaman yli 10 asteen pakkaspäivän takia en pysty maksamaan webastoa autoon. Nyt aitten jännitetään lähteekö taas käyntiin vai ei... Stressaavaa

 

No jos sen auton käynnistyminen aamulla ja sillä töihin pääseminen on todella tärkeää, niin käyt sitten vaikka käyttämässä tai ajamassa sillä pienen lenkin muutaman kerran yössä niin että auto lämpiää. Laitat konepellin päälle huovan ja/tai huputat koko auton sen jälkeen. Ei muuta kuin kello soimaan, vaatteet päälle ja menoksi, sitten taas nukkumaan välillä.

 

Ja tämä ei ole vitsi, olen tehnyt tuota alle 30 asteen pakkasen ajan muutaman viikon kerrallaan -80 luvulla useampana talvena. Väsytti niin ... piip ..., mutta minkäs teit, töihin lähtemättömyys ei ollut vaihtoehto, vain vakava sairastuminen tai kuolema olisi voinut olla ajateltavissa oleva syy jäädä pois töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehjä huollettu auto pakkasellakin käynnistyy, turha sellaista on jännittää.

Vierailija
14/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455521/JumpStart-apukaynnistinvara-akku

 

 

Tähän luulisi olevan varaa ihan jokaisella Av-mammalla. Omani ostin muutama vuosi sitten kahdeksallakympillä ja on pelastanut pulasta muutaman kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla itsekin olen ja täältä ei tosiaan töihin lähdetä kun autolla. Tai no kait sitä ennen hiihdettiin tuo 30 km pätkä keli kuin keli.. Eikä auta vaikka johdon päähän auton saikin kun pakkasta rapiat 30. Ku ei lähe ni ei lähe.

Höpö höpö.. turhaa maalaisromantiikkaa.

Entisaikaan se asutus asettui tehtaiden ympäristöön. Osasta kasvoi jopa kaupunkeja, näin se on ollut iät ja ajat.

 

Vierailija
16/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455521/JumpStart-apukaynnistinvara-akku

 

 

Tähän luulisi olevan varaa ihan jokaisella Av-mammalla. Omani ostin muutama vuosi sitten kahdeksallakympillä ja on pelastanut pulasta muutaman kerran.

Osaako blondi käyttää tätä?

Vierailija
17/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla itsekin olen ja täältä ei tosiaan töihin lähdetä kun autolla. Tai no kait sitä ennen hiihdettiin tuo 30 km pätkä keli kuin keli.. Eikä auta vaikka johdon päähän auton saikin kun pakkasta rapiat 30. Ku ei lähe ni ei lähe.

Höpö höpö.. turhaa maalaisromantiikkaa.

Entisaikaan se asutus asettui tehtaiden ympäristöön. Osasta kasvoi jopa kaupunkeja, näin se on ollut iät ja ajat.

 

On syntynyt sellaisia paikkoja kuin Outokumpu jne. 

 

Vierailija
18/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miten pitkiä työmatkoja nämä akkujensa puolesta pelkääjät ajelevat. Suurin syy akun tyhjenemiseen talvella on se, että autolla ajetaan pääosin lyhyitä, n. viiden kilometrin matkoja. Jos matka on pidempi, ehtii akku latautua riittävästi. Viiden kilometrin työmatkan taas tarvittaessa vaikka kävelee.

Vierailija
19/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455521/JumpStart-apukaynnistinvara-akku

 

 

Tähän luulisi olevan varaa ihan jokaisella Av-mammalla. Omani ostin muutama vuosi sitten kahdeksallakympillä ja on pelastanut pulasta muutaman kerran.

Osaako blondi käyttää tätä?

Pidät kotona lämpimässä LADATTUNA ja jos tarvitset apuvirtaa niin haet kotoa. Laitat punaisen johdon auton punaiseen akkukenkään ja mustan johdon mustaan akkukenkään :) 

Sitten menet käynnistelemään autoa.

 

Vierailija
20/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455521/JumpStart-apukaynnistinvara-akku

 

 

Tähän luulisi olevan varaa ihan jokaisella Av-mammalla. Omani ostin muutama vuosi sitten kahdeksallakympillä ja on pelastanut pulasta muutaman kerran.

Osaako blondi käyttää tätä?

 

Osaa, punainen kaapeli akun plusnapaan ja musta miinusnapaan. Sitten laite käyntiin on/off -napista ja auto käyntiin avaimesta. Helppo kuin mikä. Laite pidetään kotona käyttövalmiudessa lataaamalla vaikka puolen vuoden vuoden välein ja joka käytön jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän