Päteekö tietosuoja apteekissa?
Kun käy lääkärissä ja tekee sopimuksen, että tiedot eivät mene eteenpäin niin onko muilla samoja kokemuksia, että kuitenkin lääkkeiden nimiä huudetaan apteekissa ja keskustellaan tiskillä asiakkaan kanssa lääkkeiden nimistä ääneen?
Lisäksi lääkäri sanoi, että cialikselle on korvaavia halvempia lääkkeitä, mutta apteekissa nuori poika (juuri varmaan täyttänyt 18 v. ) kertoi että ei ole. Oliko siis lääkäri väärässä?
Mitä mieltä olette siitä, että lääkkeiden nimiä huudellaan ääneen jos kyseessä on hieman arempi asia.
Apteekki oli Malmin kauppakeskuksen Yliopiston apteekki.
Kommentit (17)
"yksityishuone" teitä varten jotka asioivat yksityisesti :D Haloo ihmiset,ei tämä laki teitä suoranaisesti kosketa
maininnut nimeäsi, mutta jos joku tuttu olisi ollut jonoissa niin olisi saanut tietää mitä lääkettä hait.
Tietosuojaa siis rikottiin raakasti.
"yksityishuone" teitä varten jotka asioivat yksityisesti :D Haloo ihmiset,ei tämä laki teitä suoranaisesti kosketa
juuri kerrotaan vastaus sinullekin tomppeli tohelo torvinen.
Lisäksi lääkäri sanoi, että cialikselle on korvaavia halvempia lääkkeitä, mutta apteekissa nuori poika (juuri varmaan täyttänyt 18 v. ) kertoi että ei ole. Oliko siis lääkäri väärässä?
Cialikselle ei ole halvempaa korvaavaa valmistetta, mutta Viagralle on.
teininä terveyskeskukseen näyttämään jalassani olevaa syylää niin hoitsu tuli käytävään kyselemään kovalla äänellä että MISSÄ SULLA SE SYYLÄ OIKEIN ON.
teininä terveyskeskukseen näyttämään jalassani olevaa syylää niin hoitsu tuli käytävään kyselemään kovalla äänellä että MISSÄ SULLA SE SYYLÄ OIKEIN ON.
mutta onks tuo siis tietosuojan rikkomista? oletkos nyt liian herkkä?
Lisäksi lääkäri sanoi, että cialikselle on korvaavia halvempia lääkkeitä, mutta apteekissa nuori poika (juuri varmaan täyttänyt 18 v. ) kertoi että ei ole. Oliko siis lääkäri väärässä?
Cialikselle ei ole halvempaa korvaavaa valmistetta, mutta Viagralle on.
Cialikselle on vain rinnakkaismaahantuojan valmiste, johon hintaero on 1-2 euron luokkaa, eikä sitä ole saatavana.
Mutta tuo tietosuoja/hienotunteisuus on vähän horjuva juttu, ei se henkilökunta (joka pakkaa, purkaa ja käsittelee lääkkeitä päivästä, viikosta ja vuodesta tosieen) aina tosiaankaan ajattele tai muista, että kukaan miettisi näitä sen enempää. Tyhmää sinänsä, kyllä sen pitäisi.
Lääkäreillä ei todellakaan ole mitään viimekäden tietoa hintaputkijärjestelmästä, koska se muuttuu melko tiuhaan. Jopa puolivuosittain. Vasta apteekin atk-järjestelmä kertoo ajankohtaisen tiedon ja vaihtoehdot, ja nämä järjestelmät ovat tosi harvoin lääkärien saatavilla. Tai no, olisivat, mutta miljoonan mutkan kautta. Ja jos yhdelle potilaalle on varattu 10-15 min...
Alan ihmisenä itsekin sanoisin-- No, asioin eilen apteekissa, ja hain reseptillä tuotteen, joka ei lokakuussa 2010 ainakaan ollut hintaputkessa. Nyt oli. Ja vaihtoehtojakin olisi löytynyt...!
Mutta heitäpä vaikka sana "karisoprodoli" esimerkiksi muutaman kymmenen ihmisen edessä satunnaisessa tilanteessa, vaikka kassajonossa ruokakaupassa, niin aika harva sitä osaa yhdistää tasan mihinkään. Tai edes viitsii vaikka osaisikin, jolleivät ole jotain kateellisia ja suivaantuneita alakerran naapureitasi tai muuten vaan katkeria sukulaisiasi. Ja mitä hemmettiä ne sillä tiedolla edes tekee? Ketä tai mitä se hyödyttää?
Ymmärrän toki, jos perintötäti on vieressä ostamassa aspiriinia, ja 14-vuotias sukulaistyttö etsii raskaustestiä, muita asiakkaita ei ole ja huonoryhtinen finninaamainen 18wee sivarilääketeknikko karjaisee että TULEEKO MEILLE ILTAPÄIVÄN KUORMASSA NIITÄ CLEARBLUEN RASKAUSTESTEJÄ?
Se voipi olla jo kiusallista. Kaikille.
Kun käy lääkärissä ja tekee sopimuksen, että tiedot eivät mene eteenpäin niin onko muilla samoja kokemuksia, että kuitenkin lääkkeiden nimiä huudetaan apteekissa ja keskustellaan tiskillä asiakkaan kanssa lääkkeiden nimistä ääneen? Mitä mieltä olette siitä, että lääkkeiden nimiä huudellaan ääneen jos kyseessä on hieman arempi asia. Apteekki oli Malmin kauppakeskuksen Yliopiston apteekki.
No, en jaksa uskoa, että asioista on suoranaisesti huudettu, ehkä sinua on nolostuttanut itseäsi jo etukäteen niin paljon, että olet ollut yliherkässä tilassa ja kokenut tilanteen nolona ja asiasi esille tuovana.
Apteekilla on velvollisuus antaa lääkeneuvontaa ja varmistua siitä, että asiakas osaa käyttää lääkettä oikein. Tämä ei oikein toteudu, jos tiskillä sanotaan vaan päivää, olkaa hyvä, kiitos ja hei ja lääke pussiin. Se oli sitä 80-lukua se.
Kun käy lääkärissä ja tekee sopimuksen, että tiedot eivät mene eteenpäin niin onko muilla samoja kokemuksia, että kuitenkin lääkkeiden nimiä huudetaan apteekissa ja keskustellaan tiskillä asiakkaan kanssa lääkkeiden nimistä ääneen? Mitä mieltä olette siitä, että lääkkeiden nimiä huudellaan ääneen jos kyseessä on hieman arempi asia. Apteekki oli Malmin kauppakeskuksen Yliopiston apteekki.
No, en jaksa uskoa, että asioista on suoranaisesti huudettu, ehkä sinua on nolostuttanut itseäsi jo etukäteen niin paljon, että olet ollut yliherkässä tilassa ja kokenut tilanteen nolona ja asiasi esille tuovana. Apteekilla on velvollisuus antaa lääkeneuvontaa ja varmistua siitä, että asiakas osaa käyttää lääkettä oikein. Tämä ei oikein toteudu, jos tiskillä sanotaan vaan päivää, olkaa hyvä, kiitos ja hei ja lääke pussiin. Se oli sitä 80-lukua se.
samassa apteekissa kyllä asia hoitui ilman lääkkeiden nimiä huutelemalla kun palvelijana oli fiksu nuori nainen. kertoi vaan, että onko tämä reseptilääke tuttu ja kertoi otetaanko ennen vai jälkeen ruokailun ja onko jotain sivuvaikutuksia, mutta ei kertaakaan maininnut lääkkeen nimeä.
Kun käy lääkärissä ja tekee sopimuksen, että tiedot eivät mene eteenpäin niin onko muilla samoja kokemuksia, että kuitenkin lääkkeiden nimiä huudetaan apteekissa ja keskustellaan tiskillä asiakkaan kanssa lääkkeiden nimistä ääneen? Mitä mieltä olette siitä, että lääkkeiden nimiä huudellaan ääneen jos kyseessä on hieman arempi asia. Apteekki oli Malmin kauppakeskuksen Yliopiston apteekki.
No, en jaksa uskoa, että asioista on suoranaisesti huudettu, ehkä sinua on nolostuttanut itseäsi jo etukäteen niin paljon, että olet ollut yliherkässä tilassa ja kokenut tilanteen nolona ja asiasi esille tuovana. Apteekilla on velvollisuus antaa lääkeneuvontaa ja varmistua siitä, että asiakas osaa käyttää lääkettä oikein. Tämä ei oikein toteudu, jos tiskillä sanotaan vaan päivää, olkaa hyvä, kiitos ja hei ja lääke pussiin. Se oli sitä 80-lukua se.
kun farmaseutti lukee sen tekstin, joka lukee siinä lapussa, jonka on printannut siihen paketin kylkeen? Epäileekö, ettei asiakas osaa lukea?
Itselle kävi kerran näin:
Farmaseutti: otatko saman määrän kuin ennenkin?
Minä: joo
*printtaa tarrat, liimaa ne kiinni*
Farmaseutti: onko tämä ennestään tuttu lääke?
Minä: ???? jos otan sitä saman määrän kuin ennenkin, niin eiköhän se ole?
Kun käy lääkärissä ja tekee sopimuksen, että tiedot eivät mene eteenpäin niin onko muilla samoja kokemuksia, että kuitenkin lääkkeiden nimiä huudetaan apteekissa ja keskustellaan tiskillä asiakkaan kanssa lääkkeiden nimistä ääneen? Mitä mieltä olette siitä, että lääkkeiden nimiä huudellaan ääneen jos kyseessä on hieman arempi asia. Apteekki oli Malmin kauppakeskuksen Yliopiston apteekki.
No, en jaksa uskoa, että asioista on suoranaisesti huudettu, ehkä sinua on nolostuttanut itseäsi jo etukäteen niin paljon, että olet ollut yliherkässä tilassa ja kokenut tilanteen nolona ja asiasi esille tuovana. Apteekilla on velvollisuus antaa lääkeneuvontaa ja varmistua siitä, että asiakas osaa käyttää lääkettä oikein. Tämä ei oikein toteudu, jos tiskillä sanotaan vaan päivää, olkaa hyvä, kiitos ja hei ja lääke pussiin. Se oli sitä 80-lukua se.
kun farmaseutti lukee sen tekstin, joka lukee siinä lapussa, jonka on printannut siihen paketin kylkeen? Epäileekö, ettei asiakas osaa lukea? Itselle kävi kerran näin: Farmaseutti: otatko saman määrän kuin ennenkin? Minä: joo *printtaa tarrat, liimaa ne kiinni* Farmaseutti: onko tämä ennestään tuttu lääke? Minä: ???? jos otan sitä saman määrän kuin ennenkin, niin eiköhän se ole?
itsekin olen sitä ihmetellyt, että miksi toistavat jo tuttuja asioita ja lukevat tekstin jonka liimaavat pakettiin.
Lääkkeiden mukana tulee aina myös erillinen selostus lääkkeestä.
Kun käy lääkärissä ja tekee sopimuksen, että tiedot eivät mene eteenpäin niin onko muilla samoja kokemuksia, että kuitenkin lääkkeiden nimiä huudetaan apteekissa ja keskustellaan tiskillä asiakkaan kanssa lääkkeiden nimistä ääneen? Mitä mieltä olette siitä, että lääkkeiden nimiä huudellaan ääneen jos kyseessä on hieman arempi asia. Apteekki oli Malmin kauppakeskuksen Yliopiston apteekki.
No, en jaksa uskoa, että asioista on suoranaisesti huudettu, ehkä sinua on nolostuttanut itseäsi jo etukäteen niin paljon, että olet ollut yliherkässä tilassa ja kokenut tilanteen nolona ja asiasi esille tuovana. Apteekilla on velvollisuus antaa lääkeneuvontaa ja varmistua siitä, että asiakas osaa käyttää lääkettä oikein. Tämä ei oikein toteudu, jos tiskillä sanotaan vaan päivää, olkaa hyvä, kiitos ja hei ja lääke pussiin. Se oli sitä 80-lukua se.
kun farmaseutti lukee sen tekstin, joka lukee siinä lapussa, jonka on printannut siihen paketin kylkeen? Epäileekö, ettei asiakas osaa lukea? Itselle kävi kerran näin: Farmaseutti: otatko saman määrän kuin ennenkin? Minä: joo *printtaa tarrat, liimaa ne kiinni* Farmaseutti: onko tämä ennestään tuttu lääke? Minä: ???? jos otan sitä saman määrän kuin ennenkin, niin eiköhän se ole?
Eli JOS sulle käy silti jotain yllättävää, apteekki pääsee vastuusta. Suomen lainsäädännöstä esimerkiksi löytyy kohta "lääkelaki", lisäksi on Fimean sivusto antamassa neuvoa.
Ei se ole sen kummempaa ilkeilyä tai vinoilua kun useimmila R-kioskeilla kehoitus tarkastaa, että on saanut juuri sen oikean pelitositteen, jota oli ostamassa.
Kiva hakea jotain peräpukamavoidetta, kun täti kailottaa sen käyttöohjeet kovaan ääneen. :(
Kiva hakea jotain peräpukamavoidetta, kun täti kailottaa sen käyttöohjeet kovaan ääneen. :(
Mua on aina ihmetyttänyt se mainos, jossa ihmiset kyhnyttää takapuoltaan ties mitä vasten peräsuoliongleminesa takia.
Ei mua häiritsisi ostaa! Reseptilläkään. Mutta oma naama siinä mainoksessa voisi alkaa ahdistaa.
noutamaan reseptillä määrättyä lääkettä niin odottaisin ettei siitä muiden asiakkaiden tarvitsisi tietää.