Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen alkoholin käyttö

Vierailija
06.01.2011 |

Jotain hyviä vinkkejä kaipailen, miten saisin mieheni vähentämään alkoholin käyttöään. Meille on keväällä tulossa vauva ja hieman kyllä hirvittää tämä touhu. Mies on juonut marraskuusta alkaen kaikki viikonloput. Viikko ennen joulua mittani tuli täyteen, puhuttiin ja käytiin asioita yhdessä läpi. Sanoi minulle, että juo seuraavan kerran vasta joskus niin pitkän ajan päästä, että mietin jo, että onko hän lopettanut juomisen. No, nyt sitten ollut selvinpäin kaksi viikonloppua (joulun ja uuden vuoden), mutta nyt ollutkin hänen poikansa ed. suhteesta meillä. Tänään sitten jo alkoi puhumaan, että voisi viikonloppuna juoda. Kun kysyn, että miten aikoo käyttäytyä, kun lapsi syntyy, niin sanoo, että kaikki muuttuu. Tuskin. Ja aina, kun juo, niin juo täysin överit, toista vuorokautta ja sitten tulee kotiin vittuilemaan minulle, sitten selvittyään vannoo parantavansa tapansa. En halua vaatia häneltä kokonaan lopettamista, mutta miten saisin hänet vähentämään ja juomaan normaali-ihmisten tapaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin minun mieheni! On ollu aina kova käyttämään alkoholia. Olemme olleet alle 3 v yhdessä vasta.

Raskausaikana hän joi vain muutaman kerran, mutta silloinkin kunnolla. Vauvan synnyttyä hän on juonut joka viikonloppu ja aina mennyt baareihin. Minä tietysti olen jäänyt vauvan kanssa kotiin. Niin, hän on ollut baareissa pilkkuun asti.

Olen koittanut hänelle sanoa että juo liikaa ja joudun kärsimään siitä, että en saa nukutuksi kun hän on baareissa. Vauvakin valvottaa joten olen aina muutaman päivän tosi väsynyt.

Ei ole muuttanut tapojaan vaikka katuukin juomistaan. : (

Vierailija
2/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhteessanne on ongelma. Älä syytä sitä juomista vaan teitä itseänne, sillä ette ole huolehtineet suhteestanne tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaan se alkoholinkäyttö ennen vauvan syntymää ei häirinnyt. Raskausaikana toki alkoi suoraan sanoen vituttaa, koska en jaksanut katsella kännistä mutta kyllä mies vähensi juomistaan ja paljon kun vauva syntyi =) Viihtyy paljon paremmin ihan selvänä touhuillen vauvan kanssa.

Vierailija
4/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että joku läheinen käytöstä huomauttaa!!

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit

Laita mies tekemään testi.

Vierailija
5/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyviä vinkkejä kaipailen, miten saisin mieheni vähentämään alkoholin käyttöään. Meille on keväällä tulossa vauva ja hieman kyllä hirvittää tämä touhu. Mies on juonut marraskuusta alkaen kaikki viikonloput. Viikko ennen joulua mittani tuli täyteen, puhuttiin ja käytiin asioita yhdessä läpi. Sanoi minulle, että juo seuraavan kerran vasta joskus niin pitkän ajan päästä, että mietin jo, että onko hän lopettanut juomisen. No, nyt sitten ollut selvinpäin kaksi viikonloppua (joulun ja uuden vuoden), mutta nyt ollutkin hänen poikansa ed. suhteesta meillä. Tänään sitten jo alkoi puhumaan, että voisi viikonloppuna juoda. Kun kysyn, että miten aikoo käyttäytyä, kun lapsi syntyy, niin sanoo, että kaikki muuttuu. Tuskin. Ja aina, kun juo, niin juo täysin överit, toista vuorokautta ja sitten tulee kotiin vittuilemaan minulle, sitten selvittyään vannoo parantavansa tapansa. En halua vaatia häneltä kokonaan lopettamista, mutta miten saisin hänet vähentämään ja juomaan normaali-ihmisten tapaan?

Muutokseen pitää lähteä miehestä.

-Samassa tilanteessa elävä

Vierailija
6/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhteessanne on ongelma. Älä syytä sitä juomista vaan teitä itseänne, sillä ette ole huolehtineet suhteestanne tarpeeksi.

Ai että miehen juominen on puolison syytä??!! Kyllä niitä tekosyitä juomiseen aina riittää; työ, rahahuolet, kiukuttelevat lapset, nalkuttava vaimo jne jne...

Vierailija
7/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan voit ilmaista oman mielipiteesi ja tehdä tietyt pelisäännöt selviksi, ja jos sovituista säännöistä ei pidetä kiinni niin silloin on parempi luovuttaa. Oma isäni on alkoholisti ja siitä on aikoinaan saanut kärsiä koko perhe. Älä sinä äitinä tee sitä virhettä, että annat lapsen isän alkoholikäyttäytymisen vaikuttavan negatiivisesti lapseesi. Lapsi on aina viaton ja ansaitsee huolehtivat RAITTIIT vanhemmat.

Jos tilanne ei muutu, ja miehesi ei ymmärrä huolehtia itsestään ja perheestään niin lähde pois siitä suhteesta. Se on silloin parasta sinua ja lasta ajatellen.

Vierailija
8/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaimo ei tiedä miksi jeppe juo.

Vierailija
10/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo viikollakin heti aamusta, jos vaan ei ole töitä.

Juo siksi, ettei kestä kohdata omaa ällöttävyyttään.

Vaihtoehdot ovat: kuolema tai juominen joka helpottaa ahdistusta olla se joka on.

Vaimo olen minä.

Vierailija
11/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot ovat: kuolema tai juominen joka helpottaa ahdistusta olla se joka on.

Vaimo olen minä.

Tosi surullinen juttu.

Vierailija
12/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ns. "hupijuomista" ja juomista itseinhoon..

Vierailija
13/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo olen minä.

Sellainen, joka helpottaa ahdistusta, mutta antaa sinun toimia selkäjärkisenä kotona.

(Hali) Mars lääkäriin sieltä.

Vierailija
14/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn esittämään jokseenkin normaalia kun tiedän saavani viinaa aina jossakin vaiheessa.

Se on mun turvasatamani.

En voi tappaa itseäni, sillä se olisi monta astetta kamalampi kohtalo lapsilleni ja miehelleni.

Lapset ovat jo isoja.

...Mä olin tosi iloinen ja luottavainen lapsi. Miten tästä tuli tällasta, etten pysty edes ajattelemaan itseäni kehoni sisällä. Aivotkin ovat sellasta mustaa paskaa.

Vierailija
15/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä näköjään alkoholismista yhtään mitään!

Vierailija
16/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismi on asteittain paheneva sairaus, jota kukaan muu ei voi saada kuriin kuin juomari itse - jos älyää haluta sitä. Useat eivät älyä ja juovat itse lopulta itsensä silkkaa tyhmyyttään hengiltä. Aivot siinä pikkuhiljaa rappeutuvat, sydän tai muu elimistö pettää ennemmin (eikä myöhemmin).

Omani alkoholinkäyttö alkoi juurikin tuolla viikonloppukäytöllä, ei siinä huomauttelut juuri kauaa tehonneet. Lopulta lopetin asiasta nalkuttamisen ja päätin että omapahan on elämänsä. Nyt on se vaihe menossa, että olutta pitää saada joka ikinen päivä, viikonloput pöhnässä aamusta iltaan. Ihme että vielä töissä kykenee käymään.

Vierailija
17/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä näköjään alkoholismista yhtään mitään!

hän juo vain viikonloppuisin. Jokainen nuori olisi alkoholisti, tuon mittapuun mukaan.

Vierailija
18/20 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuttaa miehen juominen...aikaisemmin viikonlopuksi riitti sixpäkki, sitten tuli mäyris ja nyt on sitten salkku. ei juo itseään yleensä örvellyskuntoon, ei käy baareissa vaan tissuttelee kotona. aikaisemmin joi vaan viikonloppusin iltaisin, nyt aloittaa jo pe-iltana, saattaa aloittaa tissuttelun jo lauantaisin 12-13 aikaan ja sunnuntai päivänkin tissuttelee. jos ollaan kotona koko viikonloppu. samoin kaikki vapaapäivät, jos viikolle sattuu pyhäpäiviä, esim. loppiainen.

ei menny aikasemmin näin kaljaa..on vasta nyt sanotaan vuoden sisään alkanut lipsua. oon yrittäny kysyä et onko kaikki hyvin, onko masentunu? kaikki ok, ei oo masentunu. oon yrittäny puhua, etten halua et meidän lapset joutuu kärsimään isän juomisesta, hän sanoo et ei juo lasten nähden sitten ku tajuavat jotain asiasta...et sitten vähentää... ja kuulemma kaikki muutkin hänen kaverit juo, ja niiden akat ei nalkuta...no se on totta et ne tissuttelee kans, mut mua ärsytttää, koska tuommoinen juominen ei oo mun mielestä normaalia.

Vierailija
19/20 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp! Mitä tehdä?

Vierailija
20/20 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen MIES olen selvinpäin aina arkipäivisin aina lomalla usein myös viikonloppuisin. Ja aina kun olen luvannut etten ota niin en ota.