Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko perhepäivähoitoon päästä osa-aikaiseksi? ov

Vierailija
05.02.2007 |

Ottaakohan pph ollenkaan osa-aikahoidokkeja? Siis esim kolmena päivänä viikossa 6 h tai parina päivänä 8 h tms. En haluaisi laittaa 1,5-vuotiasta päiväkotiin...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos iltapäiväksi " tilalle" tulee koululainen.



Vierailija
2/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 8-12, vai mitä? Ja miten pph yleensä etsitään? Voiko itse vaikuttaa valintaan vai osoittaako kunta pph:n? Helsingissä siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kautta (vai mikä se titteli nyt onkaan), hoitajaa voi tietty itsekin valita, esim. tuttujen kautta tai puistoissa seuraamalla. Se että pääseekö sinne minne haluaa on toinen juttu. Ja kesken vuoden voi olla vaikeaa.



Vie puistotädille, saat pitää kotihoidontuen ja lapsi ulkoilua.



2

Vierailija
4/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei noin pieni kauempaa jaksaisi ulkoillakaan. Tarvitsisin mieluummin kyllä parina päivänä viikossa esim 8 tuntia kun esim joka päivä 3. (pitäisi tehdä gradua)

Vierailija
5/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä siellä todellakin ihan 1,5-vuotiaat ulkoilee.



Omani ovat molemmat olleet ja minä tehnyt töitä sillä aikaa. Siihen päälle kun tulee päikkärit niin on jo monta tuntia tehokasta työaikaa.



2

Vierailija
6/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on hoidossa 10 päivää kuukaudessa, eli pari-kolme päivää viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että keskeytymätöntä työaikaa olisi kerrallaan vähintään 5-6 tuntia... varsinkin kun matkoihin yliopistolle menee ainakin tunti yhteensä. Pääasiassa tekisin gradua kotona, mutta välillä pitäisi mennä kirjastoon. Ei siitä nyt oikein mitään tule jos pitää juosta jo parin tunnin päästä hakemaan lasta puistosta ja sitten syöttää ja laittaa päikkäreille ym. Keskittyminen häiriintyy...

Vierailija
8/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tuntui kiven alla olevan. Harva hoitaja haluaa sitä " riesaa" , vaan mieluummin pitää samat lapset koko päivän.

Vierailija
10/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikahoito, siis puolipäiväinen! Enkä kyllä usko, että helposti löytyy perhepäivähoitajaa, joka ottaa parina päivänä, koska siinä hänellä menee sitten ansioita sivu suun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siinä olisi suunnilleen 4 tuntia (8-12?) aikaa kuitenkin ja esim mies voisi aamulla viedä lapsen niin voisin heti alkaa tehdä aamulla työtä. Siinä on vaan se miinuspuoli että kotihoidontukea ei enää saisi ja opintoraha on 259 euroa joten ei paljon tuota rahaa kyllä olisi.

Vierailija
12/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Mutta kiven alla se oli. Poikamme 2 v. on ollut pph kokopäiväisenä vuoden. Nyt olen jäämässä sairaslomalle + äitiyslomalle ja toivoin, että lapsemme saisi jatkaa hoidossa osa-aikaisena hetken aikaan. Kunhan vauva on syntynyt ja kotiutunut, ottaisin myös vanhemman kotiin.



Perhepäivähoitajien ansiot tippuvat " puolikkaista" lapsista. Paitsi, mikäli niitä on kaksi, niin silloin vastaa yhtä koko-aikaista. Tarhaan ottavat kyllä, mutta esim. me emme halunneet vaihtaa tarhaan, vaan halusimme, että pysyy samalla hoitajalla. Koska meidän tapauksessa kyse oli väliaikaisesta tarpeesta ja lapsi on ollut samassa hoidossa tähän asti, kaupunki teki poikkeuksen niin, että saamme pitää hoitopaikan osa-aikaisena kaksi kuukautta. Lupasin vielä, että mikäli jollain muulla lapsella tulee äkillinen tarve kokopäiväiseen hoitopaikkaan, luovutamme paikan heille.



Mutta kai asia riippuu paljon kaupungin hoitopaikkatilanteessa. Epäilen kyllä pk-seudulla olevan tunkua vapaisiin pp-hoitopaikkoihin ilman osa-aikaisiakin...