Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Danske Bankin asiakaspalvelu

Vierailija
08.10.2013 |

Onko täällä Danske Bankin asiakkaita ja mitä mieltä olette kyseisen pankin asiakaspalvelusta? Olen ollut pankin asiakkaana kymmenisen vuotta ja nyt alkaa tuntua siltä, että haluaisin vaihtaa pankkia. Ilta-lehdessäkin taisi olla juttua siitä, että asiakkaat äänestävät jaloillaan ja vaihtavat pois Danske Bankista. Mielestäni heidän asiakaspalvelunsa on ihan ala-arvoista, tässä muutamia esimerkkejä:

 

- Minun konttorikseni on valittu sellainen paikkakunta, jossa en ole edes koskaan asunut. Viime kerralla pankissa käydessäni pyysin, että se vaihdettaisiin mutta vieläkin tiedoissani näkyy tämä toisella paikkakunnalla sijaitseva konttori.

 

- Lompakkoni varastettiin jo vuosia sitten ja jouduin tilaamaan uuden visa electronin. Maksoin muistaakseni 10€ siitä, että saan mieleiseni kuvan tulevaan korttiini. Muutaman viikon päästä uusi kortti tuli postissa, eikä siinä ollut tilaamaani kuvaa vaan sama kuva kuin siinä varastetussakin.

 

- Normaalisti uusi verkkopankkia varten tarvittava tunnuskortti tulee postissa, mutta näin ei käynytkään muutama kuukausi sitten kun edellisen kortin tunnukset tuli käytettyä. Jouduin hakemaan pankin konttorista uuden ja siitä piti vielä maksaa 10€.

 

- Tuntuu ettö kunnollista asiakaspalvelua on tosi vaikea saada, jos haluaisin puhua esimerkiksi omista laina-asioistaan. Kävelin suoraan konttoriin varaamaan aikaa ja sieltä ilmoitettiin, että voin varata ajan netissä. Varasin siis tapaasimen verkkopankin kautta ja siitä ei koskaan tullut minulle vahvistusta. Sen jälkeen varasin soittoajan verkkopankissa, eikä kukaan koskaan soittanut. Minuun otettiin yhteyttä vasta sen jälkeen, kun olin jättänyt hieman vihaisen asiakaspalautteen verkkopankin kautta.

 

- Katselen joskus tiliotteita verkkopankissa ja yhden kuukauden kohdalla näkyi kahtena peräkkäisenä päivänä, että olisin muka katsonut tilini saldon automaatilla ja siitä hyvästä tililtä oli mennyt -0,50€ / kerta. En KOSKAAN katso erikseen tilin saldoa automaatilla, joten mistä tämäkin on voinut tulla?

 

- Visa electron-korttini vanhentui, enkä saanut ajoissa uutta tilalle. Tiedän, että asiasta täytyy pitää myös itse huolta.. mutta aiemmin olen saanut uuden kortin aina ajoissa, joten en ollut yhtään tajunnut kortin vanhentumista. Otin yhteyttä pankkiin ja sain uuden kortin vasta yli viikon päästä.

 

- Minulla on pieni laina pankista, jota maksan noin 200€/kk takaisin. Jouduin sairaslomalle ja tuloni tippuivat, joten kyselin mahdollisuutta pitää yksi kuukausi sellaisena, että en joudu maksamaan tuota summaa. Siitä olisi veloitettu 100€, joten tietenkin maksoin mielummin tuon lainan lyhennyksen kuin tuollaisen summan pelkkää palvelumaksua.

 

Onko teillä samanlaisia kokemuksia? Oletteko olleet tyytyväisiä Danske Bankin palveluihin? Kertokaa millaista palvelua olette saaneet muissa pankeissa ja suositelkaa muitakin pankkeja. Aikomuksena on käydä juttelemassa ainakin Nordeassa, josko siirtyisin heidän asiakkaaksi. Asunto-laina alkaa olla ajankohtainen lähiaikoina, enkä halua silloin olla missään tekemisissä Dansken kanssa.

 

Kiitos :)

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ihan kypsä Danskeen. Otin sieltä asuntolainan vuosi sitten syksyllä ja silloin palvelu oli vielä ihan hyvää, mutta nyt otin kesällä lisälainaa remonttia varten ja meni hermot kymmeniä kertoja.

-ensinnäkin pankkineuvoja, jonka kanssa olin aiemmin asioinut, oli kai saanut kenkää mutta kun yritin soittaa hänelle tai laittaa sählöpostia, ei tullut mitään vastausviestiä että henkilö ei olisi pankin palveluksessa. Meili meni normaalisti läpi ja puhelu ohjautui normaalisti vastaajaan. Yritin useita päiviä saada kiinni, sitten soitin vaihteeseen ja selvisi, ettei henkilö enää ole Danskella töissä.

-uusi henkilö alkoi hoitaa laina-asiaani, mutten koskaan ole saanut hänelle suoraa puhelinnumeroa, ja voin ainoastaan jättää hänelle soittopyyntöjä.

-palvelu on hidasta, soittopyyntöihin ei kukaan vastaa, ei tule tietoa onko henkilö esim. kesälomalla

-lopulta joku pankkineuvoja vastaa, ei se, jota olet tavoitellut, ja valittelee järkyttävää kiirettään. Asia ehkä etenee tai sitten ei, et voi olla varma.

-tilanteet muuttuvat, eli jokin asia on jo selvä, sitten pyydetäänkin seuraavana päivänä lisäselvityksiä.

-kaikesta muistetaan kyllä ottaa maksu, mutta mitään ei ehditä hoitaa.

 

Ihan hanurista. Vaihdan pankkia heti kun pystyn.

 

Vierailija
2/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan käsittämätöntä, että opintolainaan liittyviä asioita ei voi hoitaa ollenkaan konttorissa. Sieltä ei siis saa mitään asiakaspalvelua opintolaina-asioissa. Kaikki opintolainaan liittyvät kysymykset, muunnokset ja asiat hoidetaan verkkopankin kautta ja sitä kautta kukaan ei vastaa yhteydenottopyyntöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa mitä tarkoittaa "Muut palvelumaksut: käyttötilipaketti"

Verkkopankissa oli ilmoitus, että tietty summa veloitetaan tililtäni muutaman viikon päästä. Kyseessä siis maksu tuosta käyttötilipaketista, mut en ees tiiä mikä se on?
Viestiä meni heti asiakaspalveluun, mut katotaan vastaako kukaan sieltä ennen ku toi raha jo menee tililtä..

Vierailija
4/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa suosiolla S-Pankkiin. Itse olen jo kiikuttanut raha-asiani sinne kun kerran kaikki peruspalvelut on maksuttomia ja konttori on joka Prisman yhteydessä. Ja kertaakaan ei kukaan ole valitellut mulle siellä mitään kiirettänsä vaan palvelu on ollut aina tosi ystävällistä ja asiat saa hoidettua kerralla. 

 

Nyt vaan odotetaan innolla, että saako ne sen Tapiolan ostettua niin saavat asuntolainatkin.

Vierailija
5/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku neuvoa sellaisessa asiassa, kun mulla on lainaa Danskessa. Haluaisin vaihtaa pankkia ja Danskessa sanoivat, että joudun maksamaan 250€ jotta saan lainan siirrettyä. Olen kuullut, että jos vaihdan pankkia niin tämä uusi pankki tavallaan "ostaa" lainani pois vanhasta pankista enkä silloin joudu itse maksamaan tuota summaa..? Lainani on noin 7000€ ja lyhennän sitä pois joka kuukausi.

Vierailija
6/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käyttötilipaketti"-veloitus tarkoittaa sitä, että sä joudut maksamaan siitä, että sulla on se tili, kortti ja verkkopankkitunnukset. Ihan yleistä pankeissa. Onko toi ensimmäinen tollanen veloitus, joka sulta on mennyt? Ootko just täyttänyt vuosia? Monilla pankeilla on nuorisopaketit, jotka on ilmaisia, mutta heti kun tulee tietty lukema mittariin, alkaa maksut paukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 10:41"]

"Käyttötilipaketti"-veloitus tarkoittaa sitä, että sä joudut maksamaan siitä, että sulla on se tili, kortti ja verkkopankkitunnukset. Ihan yleistä pankeissa. Onko toi ensimmäinen tollanen veloitus, joka sulta on mennyt? Ootko just täyttänyt vuosia? Monilla pankeilla on nuorisopaketit, jotka on ilmaisia, mutta heti kun tulee tietty lukema mittariin, alkaa maksut paukkua.

[/quote]

 

Tää oli eka kerta kun tuo summa veloitetaan, eli tullaanko sama summa veloittamaan tästä lähtien joka kuukausi? Mun mielestä tosi kummallista, että asiaa ei ole mainittu etukäteen. Tai kyllä se varmaan lukee jossain sopimuksissa, mutta tuollaisesta olisi mielestäni ihan hyvä ilmoittaa myös etukäteen eikä vasta silloin kun raha ollaan jo ottamassa tililtä. Eli huonon asiakaspalvelun lisäksi tulee taas lisää maksettavaa tuohon pankkiin. Huoh! Nordeassa ei ole mitään tuollaisia veloituksia, mutta pakko kai näitten on jotain keksiä kun niin paljon asiakkaita menettävät kokoajan.

Vierailija
8/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin konttori lopetti ja nyt lähin on 35 kilometrin päässä, paikassa mihin ei muutenkaan asiaa. Hain yritykselle lainaa ja asiointia hoiti erittäin asiallinen ja mukava mieshenkilö. Hänestä ei mitään negatiivista sanomista. Muuten vaihtaisin mielelläni toiseen pankkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 10:41"]

"Käyttötilipaketti"-veloitus tarkoittaa sitä, että sä joudut maksamaan siitä, että sulla on se tili, kortti ja verkkopankkitunnukset. Ihan yleistä pankeissa. Onko toi ensimmäinen tollanen veloitus, joka sulta on mennyt? Ootko just täyttänyt vuosia? Monilla pankeilla on nuorisopaketit, jotka on ilmaisia, mutta heti kun tulee tietty lukema mittariin, alkaa maksut paukkua.

[/quote]

 

Tää oli eka kerta kun tuo summa veloitetaan, eli tullaanko sama summa veloittamaan tästä lähtien joka kuukausi? Mun mielestä tosi kummallista, että asiaa ei ole mainittu etukäteen. Tai kyllä se varmaan lukee jossain sopimuksissa, mutta tuollaisesta olisi mielestäni ihan hyvä ilmoittaa myös etukäteen eikä vasta silloin kun raha ollaan jo ottamassa tililtä. Eli huonon asiakaspalvelun lisäksi tulee taas lisää maksettavaa tuohon pankkiin. Huoh! Nordeassa ei ole mitään tuollaisia veloituksia, mutta pakko kai näitten on jotain keksiä kun niin paljon asiakkaita menettävät kokoajan.

[/quote]

 

Muistaakseni ne maksut oli kai parin kuukauden välein. En nyt enää ihan tarkalleen muista kun olen vaihtanut työn vuoksi asiointini jo pari vuotta sitten S-Pankkiin, jossa noita ei peritä. Ei siitä kyllä itsellenikään mitään ilmoitusta tullut erikseen, yhtäkkiä vaan rahaa alkoi kadota tililtä kun täytin 26.

 

Ukko kertoi, että olisivat lopettaneet Danske Bankissa perustileiltä koron maksun, onko totta? O_o

Vierailija
10/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiotte tyhjentää tilinne tehkää se nopeasti. Talletusten katteena ei todellakaan ole rahaa vaan pelkkä luottamus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä koroilla missään pankissa makseta perustileille korkoa :)
Perustilin korko on yleensä prime - jokin tietty% ja näin alhaisilla koroilla korko jää nollille.

Vierailija
12/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo raja tosiaan on sitten tuon 26-vuotta, itse täytin juuri ja nyt on lähdössä tililtä tuo 6,40€ sen takia. Olisi ihan kiva, jos tostakin olis tiennyt etukäteen vaikka eipä se sitä summaa mihinkään muuta. Meillä olis Prisma lähellä, joten nyt mietin tuota S-Pankin vaihtoehtoa. En vain tiedä siitä oikein mitään, joten täytyypä ottaa selvää :)  Olisi kiva jos haluaisitte listata tänne plussia ja miinuksia niistä pankeista, missä olette asiakkaina :) Nordea olisi siinä mielessä hyvä, että miehelläni on siellä tili ja on ollut todella tyytyväinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme tyytyväisiä. Asuntolaina otettiin 10v sitten. Remonttilainaa on saatu aina tarvittaessa ja 3 kertaa ollaan pidetty muutaman kuukauden maksuvapaakausi (korot tietysti maksettu). Verkkopankissa hoidan kaikki asiat (sähköinen allekirjoitus) ja laitan viestiä heille jos haluan heidän soittavan minulle. En tiedä mitä voisi tapahtua, että vaihtaisimme pankkia. Olemme 100% tyytyväisiä :)

Vierailija
14/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi maksuvapaa kuukausi on vaan ihan älytön, jos normaalisti pitäisi maksaa 200e/kk lainaa ja tuosta vapaasta kuukaudesta tulee palvelumaksuja 100e. Ei mitään järkeä. Se on vaan hankalaa, kun on kuukauden työttömänä niin joutuu maksamaan 500e tuloista 200e lainaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole todellakaan tyytyväisiä. Mieheni sairastui vakavasti ja jäi sairaseläkkeelle. Tulot putosivat ja käteen jää lähes 1500e vähemmän kuukaudessa kuin ennen. Tätä ei oteta mitenkään huomioon asuntolainan maksun kanssa, joka on todella hankalaa näillä tuloilla. Vaihtaisimme pankkia heti, jos vain jaksaisimme alkaa hoitamaan tätä asiaa jotenkin eteenpäin.

Vierailija
16/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danske on huono.
Mikään ei juuri toimi. Kaikesta pyydetään maksua. 

Alkoivat mm yhtä-äkkiä periä 10€ lainan maksamisesta kuukaudessa.
VAihtaisin heti jos jostain saisi kilpailukykyisen asuntolainan. Marginaali meillä on 0.35% ja tuohonhan ei nykyään mikään pankki taivu.
 

Vierailija
17/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:11"]

Emme ole todellakaan tyytyväisiä. Mieheni sairastui vakavasti ja jäi sairaseläkkeelle. Tulot putosivat ja käteen jää lähes 1500e vähemmän kuukaudessa kuin ennen. Tätä ei oteta mitenkään huomioon asuntolainan maksun kanssa, joka on todella hankalaa näillä tuloilla. Vaihtaisimme pankkia heti, jos vain jaksaisimme alkaa hoitamaan tätä asiaa jotenkin eteenpäin.

[/quote]

 

Olen todella pahoillani tilanteestanne, mutta miehen sairastuminen ei voi kyllä olla pankin vika - oli pankki kuinka huono tahansa.

 

Vierailija
18/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danskesta lähdin viime keväänä 47 vuoden jälkeen. Postisäästöpankkiin menivät puolivuotiaasta alkaen lapsilisät ja siellä sitten olin tähän vuoteen asti.

 

En kuitenkaan halua kertoa omasta asiakkuudestani tällä kertaa, vaan siitä, kun äitini kuoleman jälkeen piti lähettää perinnönjako- ja tilinlopetuspaperit Turun konttorista Helsinkiin "varmennettaviksi" marraskuussa 2011. Minulta kysyttiin, haluanko tiedon papereiden hyväksymisestä kirjeellä vai puhelimitse. Halusin puhelimitse, koska tuohon Itellaan ei voi luottaa (tarpeeksi monta kertaa tärkeitä laskuja ja muita papereita mennyt hukkaan). Asian luvattiin kestavän korkeintaan pari viikkoa. Puhelua ei koskaan kuulunut, joten joulukuun puolela marssin Yliopistonkadun konttoriin (nykyisin ainoa Turussa) ja kysäisin asiasta. Virkailija otti puhelun Helsinkiin, jossa monien vaiheiden jälkeen kävi ilmi, että paperit oli hyväksytty ihan ajallaan ja oli merkintä siitä, että minulle pitäisi soittaa, mutta olikin (yllättäen) unohtunut se tehdä. No, Turun virkailija sai puhelimitse hoidettua asiat Helsinkiin niin, että sain lopetettua äidin tilin samalla kertaa ja varat jaettua perinnönjaon mukaan eikä tarvinnut tulla saman asian takia konttoriin enää uudestaan. Mutta tämäkin osoitti minulle, miten huolettomasti ja nyrpeästi Danskessa (silloisessa Sammossa) asiakkaisiin suhtaudutaan. En vain saanut lähdetyksi sieltä ennen viime kevättä, mutta vihdoin sen tein eikä ikävä ole ollut.

Vierailija
19/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:11"]

Emme ole todellakaan tyytyväisiä. Mieheni sairastui vakavasti ja jäi sairaseläkkeelle. Tulot putosivat ja käteen jää lähes 1500e vähemmän kuukaudessa kuin ennen. Tätä ei oteta mitenkään huomioon asuntolainan maksun kanssa, joka on todella hankalaa näillä tuloilla. Vaihtaisimme pankkia heti, jos vain jaksaisimme alkaa hoitamaan tätä asiaa jotenkin eteenpäin.

[/quote]

 

Olen todella pahoillani tilanteestanne, mutta miehen sairastuminen ei voi kyllä olla pankin vika - oli pankki kuinka huono tahansa.

 

[/quote]

 

En ole väittänytkään, että sairastuminen olisi ollut pankin vika. Tuohan nyt oli ihan tyhmästi sanottu.

 

Mutta olemme maksaneet tietynlaisin ehdoin lainaturvan, johon tämä vakavasti sairastuminen ei nyt sitten ylläkkään. Asuntolaina vie ison siivun tuloistamme ja olisin toivonut, että olisimme saanut edes pientä helpotusta kuukausittain maksettavaan summaan. Vaikkapa edes puoleksi vuodeksi, jotta saisimme muut raha-asiat ja menot hoidettua kuntoon.

Vierailija
20/81 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pankkia. Jouduin tänään olemaan kyseiseen pankkiin yhteydessä, koska sama lasku oli veloitettu yrityksen tililtä kaksi kertaa.Asiakaspalvelu oli törkeää, tunsin itseni roistoksi.Meidän asiakkuutemme siinä pankissa päättyi tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme