Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa äsken - mitä mieltä?

Vierailija
29.04.2013 |

Kokeilin kaupassa halpislukulaseja. Niiden toisessa sangassa oli iso pahvinen tuotejutska, joka oli pujotettu sankaan. En voinut kunnolla sovittaa laseja, joten otin sen pahvin pois. Lasit eivät sitten miellyttäneetkään optisesti, joten otin toiset. En kuitenkaan saanut väkerrettyä sitä pahvijuttua takaisin, joten jätin lasit siihen telineen päälle ja sen pahvin etummaiseksi telineeseen. Menin kassalle. Ollessani kassajonossa luokseni tuli kireän näköinen myyjä joka vain heilutti sitä pahvijuttua nenäni edessä sanomatta sanaakaan. Sanoin sitten, että siis mitä? Myyjä sanoi hyvin kireästi, että missä lasit on!?  Menimme yhdessä telineelle, jossa otin lasit sieltä päältä ja annoin myyjälle ja pahoittelin asiaa, etten saanut sitä pahvia enää sankaan väännettyä. Myyjä oli nyt ehkä hitusen ystävällisempi, koska luuli kai minun pöllineen ne. Hän sanoi, että mihin luulen hänen joutuvan, jos kaikki vaan repii pakkauksia auki ja jättää tavarat lojumaan. Ynähtelin jotain siinä ja menin kassalle takaisin. Olin tosi nolo.

Kumpi oli nyt väärässä, siis olisko myyjän pitänyt olla hieman ystävällisempi, olin sentään asiakas, joka osti kahdet tällaiset lasit.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuotelappuja voi repiä irti jos niitä ei laita takaisin.

Vierailija
2/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärässä ei varsinaisesti ole kumpikaan. Kohteliasta olisi pyytää myyjältä lupa "pahvijutskien" poistamiseen. Tai viimeistään siinä vaiheessa, kun "pahvijutska" ei menekään takaisin paikalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: vielä huomautan, ettei se pahvi mennyt rikki, vaan sen saattoi vetää sangasta vahingoittumattomana ulos. En siis varsinaisesti repinyt mitään. Repiminen rikki olisikin ollut väärin.

Vierailija
4/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irroitat jotakin etkä saa sitä takaisin niin viet sen myyjälle ja kerrot asiasta, et jätä niitä tavaroita lojumaan hyllyn reunoille.

Vierailija
5/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 12:35"]

Ap lisää: vielä huomautan, ettei se pahvi mennyt rikki, vaan sen saattoi vetää sangasta vahingoittumattomana ulos. En siis varsinaisesti repinyt mitään. Repiminen rikki olisikin ollut väärin.

[/quote]

Juuri näin sen ymmärsinkin.

#3

 

Vierailija
6/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa mitään. Normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä. Myyjä teki työtään, kysyi ap:ltä ja ap vastasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut ihan asiallista käytöstä myyjältä. Mutta koita ymmärtää häntäkin, varsinkin isoissa marketeissa aasiakkaat ovat ihan järkyttävän välinpitämättömiä kaupan omaisuuden tuhoamisen suhteen!  Lapset jätetään leluosastolle valvomatta aukomaan pakkauksia, avataan itsekin pakkauksia ihan vaan kun halutaan nähdä koko pussilakana avattuna vaikka siinä kuvakin takana olisi, jätetään majoneesia tursuavia hampparipapareita tekstiilihyllyyn, kuljetetaan pakasteita ja jätetään jonnekin lämpimään hyllyyn, vaihdetaan kalliimpia tuotteita edullisen pakettiin..... Isoissa kaupoissa asiakkaissa paljastuu se puoli ettei myyjien työtä kunnioitea vaan sotketaan mitä ehditään. Toki myyjäliikeessäkin on usein se vika, että myyjiä on niin vähän, etteivät ehdi palvelemaan asiakkaita, jolloin he joutuvat ja saavat mellastaa hyllyväleissä mielensä mukaan.

T. Myyjä

Vierailija
8/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt kaksi erillistä asiaa. Ei ollut ehkä hirveän korrektia ottaa laseja pakkauksestaan, mutta myyjä ylireagoi. Ei ole asiakkaan asia joutua kuuntelemaan myyjän työpäivän vaikeuksia ja "mitä joutuu tekemään" jne. Eli myyjä putosi roolistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan teistä ei ollut väärässä, mutta lähditte vaan eri näkökulmista tilanteeseen. Myyjä on tottunut siihen, että kaupasta häviää varkaiden seassa järkyttävän iso määrä tavaraa, eikä paatuneita ammattinäpistäjiä voi erottaa ulkonäön tmv. perusteella. Ja vaikka periaatteessa pitäisi lähestyä kaikkia ystävällisesti, niin jos on vahva epäilys siitä, että tavaraa kaupasta on hävinnyt, niin ärsyttäähän se, ja lisäksi näpistäjät osaavat hyödyntää pehmeää lähestymistä, jolloin tiukempi kysymys heti alkuun voi tehota paremmin.

 

 

Vierailija
10/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattu pakkaus on ostopäätös. Ei kukaan halua käytettyä avattua tuotetta ostaa joten jos avaat pakkauksen ostat sen myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olin siis väärässä poistaessani sen pakkauksen. Ei siis ole mitään tarvetta tuntea itseään loukatuksi kuningattareksi ;-)   Ap

Vierailija
12/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ei avata mitään pakkauksia itse vaan pakkaus kiikutetaan myyjälle, joka avaa pakkauksen sovitusta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:34"]

Kaupassa ei avata mitään pakkauksia itse vaan pakkaus kiikutetaan myyjälle, joka avaa pakkauksen sovitusta varten.

[/quote]

No kyllä varmasti avataan sellaiset pakkaukset mitä ei tarvitse repiä auki niin että pakkaus hajoaa. Jos ostan esim. juomalaseja, lamppuja tms. niin aivan varmasti avaan paketin ja katson, että tavarat ovat ehjiä enkä todellakaan ala etsimään myyjää mistään.

Halpojen lukulasienkin ollessa niitä on voitava sovittaa kunnolla ja sovitusta häiritsevät härpäkkeet pitää voida poistaa. Tietenkin ne on syytä laittaa takaisin sovituksen jälkeen, mutta jos se ei onnistu niin ei ole mitään syytä kertoa myyjälle, jos sellaista ei ole lähettyvillä. Ikävä huomata, että myyjiksi ym. asiakaspalveluammatteihin on pesiytynyt niihin täysin sopimattomia henkilöitä, jotka eivät ymmärrä, että asiakas on aina oikeassa!  

 

Vierailija
14/14 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 12:48"]

Kumpikaan teistä ei ollut väärässä, mutta lähditte vaan eri näkökulmista tilanteeseen. Myyjä on tottunut siihen, että kaupasta häviää varkaiden seassa järkyttävän iso määrä tavaraa, eikä paatuneita ammattinäpistäjiä voi erottaa ulkonäön tmv. perusteella. Ja vaikka periaatteessa pitäisi lähestyä kaikkia ystävällisesti, niin jos on vahva epäilys siitä, että tavaraa kaupasta on hävinnyt, niin ärsyttäähän se, ja lisäksi näpistäjät osaavat hyödyntää pehmeää lähestymistä, jolloin tiukempi kysymys heti alkuun voi tehota paremmin.

 

 

[/quote]

Tuollainen "tiukempi kysymys heti alkuun" täysin rehelliselle asiakkaalle tarkoittaa hyvin pian sitä, että kyseessä on hyvin pian entinen asiakas.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi