Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ei saa syödä raskauden aikana?

Vierailija
14.02.2007 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia suomalaisia tuorejuustoja siis voi syödä.



Maksaa en söisi raskaana ollessani.

Vierailija
2/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikki suomalaiset tuorejuustot eivät kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako maksalaatikkoa? jos ei kerta maksamakkaraa saa. entä onko vielä jotain mitä pitäisi vältää? saako light juomia juoda?

t ap

Vierailija
4/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennekuin tuo A-vitamiinin saanti on täynnä. Ja paljon enemmän yliannostukseen. Tuleehan sitä muualtakin, mutta noin suuruusluokkana. Maksassa on sitten enemmän A-vitamiinia, siinä raja tulee nopeammin vastaan ja stä syödäänkin kerralla enemmän. Muutenkin maksa on kehon jätelaitos, ei houkuttele (paitsi maksamakkarana...).



Pastöroimaton maito ja siitä tehdyt tuotteet voivat kuumentamattomina sisältää listeriabakteereja, jotka voivat johtaa keskenmenoon. Riski on Suomessa hyvin pieni.







Vierailija
5/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ainakaan ottais riskiä, koska neuvolassa nimenomaan kehoitettiin pysymään erossa maksamakkarasta!

Vierailija
6/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. 6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikkoa syön mut sitäkin harvoin. eli sen voin kyllä jättää ihan hyvin pois kokonaan. onko vielä jotain mitä ei saisi syödä?

t ap

Vierailija
8/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset on suosituksia ja kukaan ei tiedä yksilöllisiä eroja. Odottava nainenkin tarvitsee A-vitamiinia, ja jos suosituksia noudattaa, niin itse kukin saa syödä päivittäisen A-vitamiiniannoksensa vaikka sitten maksamakkarasta tai A-vitamiinipillereistä jos haluaa. Älkää ruvetko tyhmiksi vaikka raskaana olisittekin tai imettäisitte.



Kohtuudella kaikkea ja isomman riskin juttuja välttäen. Itse välttäisin suuria määriä lakua, salmiakkia, suolaa, pakastettuja, ulkomaisia vadelmia kuumentamattomana sekä pastöroimatonta maitoa.



Jos joku yksittäinen ruoka-aine pelottaa niin saahan sen jättää syömättä, mutta hysteriaa ei ole pakko silti lietsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi kyselen alustavasti täältä.



t ap

Vierailija
10/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja läskiä tulee niistä entistä enemmän.

Raskaus ei ole mikään lupa " syödä kahden" edestä. Sen takia noita suosituksiakin annetaan, ettei mammat turposi niin kauheasti.



Eli täysin normaalisti saa ja pitääkin syödä. Viina ja tupakka pois!!!!

Eikä ylimääräistä rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vitamiinipitoisuuksia? Maksassahan on paljon muitakin vitamiineja ym. tärkeää ja jos muita syitä kuin tuo 80-l. jäänne ei ole, niin ehdottomasti kannatan maksan viikottaista syöntiä. A-vitamiini on nimittäin todella tärkeä vitamiini sikiölle, ihan yhtä tärkeä kuin omega-3 rasvahapot. Kysy neuvolassa perusteita tuolle kiellolle!!!!



Pastoroimattomassa maidossa ja vakuumipakatussa kalassa on se listeriavaara, joka on taas ihan todellinen vaara.



Miksi muuten ei varoiteta kofeiinistä? Jenkeissä pidetään ihan pöpinä jos juo tavallista kahvia raskausaikana. Miksei myös transrasvasta, joka on _todella_ vaarallista ihan aikuisellekin?

Vierailija
12/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mammat kulkee nortti huulessa hampparilla ja keksipaketilla ja vaahtoaa maksamakkarasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri jäikin multa taivastelematta. Jäätelö on aika myrkkyä raskaana-olevalle: transrasvaa, lisä- ja säilöntäaineita ja iso läjä sokeria. Keinomakeuttajat kans pois, sorbitoli pahimmasta päästä mutta ei se aspartaamikaan voi olla hyväksi.



t 19

Vierailija
14/14 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamakkarassa ja maksalaatikossa ei muuten maksaa edes ole paljoakaan, niitä nyt ei kukaan ole kieltänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi