Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hazardin teksti oli ihan asiaa, mutta vähän ampui yli

Vierailija
15.01.2010 |

Ei hän tosiaan mikään huono kirjoittaja ole, päinvastoin!



Menipä vaan sohasemaan muurhaispesään. Bad luck, niinsanotusti. Ja ehkä vähän huono ajoitus.



Totuushan ON se, että Halme oli sekakäyttäjä. Ja että hänen "poliittiset saavutuksensa" nyt olivat mitä olivat.



Ei se hänestä silti kai pahaa ihmistä tehnyt, eikä makkaraniskaa. (tai mitä se Hazard nyt kirjoittikaan)



Muistan, kun Halme oli jossain lehdessä sanonut, että "oopperatalo pitäisi räjäyttää" ja että "meillä on lesbo presidentti". Tuota lesbojuttua tosin pyysi seuraavassa lehdessä anteeksi, mutta oopperatalon mahdollista räjäytystä ei muistaakseni kommentoinut.



Kuka silloin loukkaantui ja valitti julkisen sanan neuvostoon? Ei kukaan.



Jos henkilö on juuri kuollut, pitäisi ehkä muutama vuosi odottaa ja sitten alkaa raottamaan sanaista arkkuaan...On kai sitä Mannerheimistakin kirjoitettu kaikenlaista mutta hirteen kai olisi joutunut, jos ihan heti kuolemansa jälkeen...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannella? Olisko jonkun tahon aika kannella Lesbo presidentti -kirjoituksesta? Sen avulla tajuais toi Valavuori-jengikin jotakin.

Vierailija
2/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannella? Olisko jonkun tahon aika kannella Lesbo presidentti -kirjoituksesta? Sen avulla tajuais toi Valavuori-jengikin jotakin.

Just näin...jos Halme on pressaa lepakoksi haukkunut niin eikös se nyt ole "oikealta jätkältä" aikas vastenmielinen, kaljanhuuruinen kommentti...?? Vai sitäkö on se "tosijees-meininki" jolla silloin Halmeen päästyä eduskuntaan niin pirusti uhottiin?

Tuntuu, että on kaljanhuuruista, nyrkkeilijänpelkoista puolustelua tämä kaikki "kohu" mikä Hazardin jutusta syntyi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kyllä joskus kuulleeni huhun että aikasta monta sotaveteraanien oloja parantavaa ehdotusta halme eduskunta-aikanaan teki.

Ja joutaa se oopperatalo räjäyttää, olis kerrankin kaikelle kansalle saatavilla olevaa viihdettä.

Ja eikös Halonen SETA:n puheenjohtajana nyt jonkin verran seksuaalisesti normista poikkeava taida olla. (äänestin halosta, ei mua lesbous haittaa)

Vierailija
4/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kyllä joskus kuulleeni huhun että aikasta monta sotaveteraanien oloja parantavaa ehdotusta halme eduskunta-aikanaan teki.

Ja joutaa se oopperatalo räjäyttää, olis kerrankin kaikelle kansalle saatavilla olevaa viihdettä.

Ja eikös Halonen SETA:n puheenjohtajana nyt jonkin verran seksuaalisesti normista poikkeava taida olla. (äänestin halosta, ei mua lesbous haittaa)

On kyllä melkoisen EPÄSIVISTYNYTTÄ sanoa oman maansa presidentistä JULKISESTI, että on lesbo.

Ja samalla tapaa osoittaa harkintakyvyn ja sivistyneisyyden PUUTETTA esittää julkisesti, että Suomen ainoa oopperatalo sietäisi räjäyttää.

Hartwall Areenanko voisi myös räjäyttää? Räjäytetään samalla myös Rautatieasema; mitä turhia, onhan sitä Pasila olemassa!

Että Mietis nyt vähän.

Vierailija
5/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosta saa sanoa lesboksi ilman että joutuu ammuttavaksi aamunkoitteessa. Toisin oli asiat Isä Aurinkoisen aikaan.

Vierailija
6/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasauttaa taivaan tuuliin, en seuraa urheilua, enkä käy stadion konserteissa. Ooppera on elitististä potaskaa, jota verorahoilla turhaan tuetaan, kuten myös penkkiurheilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että törkeä kolumni, mmutta luin sitten uusiksi. Eihän siinä Halmetta haukuttu.

halme ei oikeasti olisi tarviunnut näitä nössöjulkisensanavalittaja "kavereita".

Vierailija
8/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa aina muistaa ASIAYHTEYDET eikä levitellä irrallisia lausahduksia. Jos ajatellaan Suomen tilaa hyvinvointiyhteiskuntana, kun esim. sairaat eivät hoitoa saa, asunnottomia on kaikissa isoissa kaupungeissa, päivähoito ulikuormitettu jne. Niin Ehkä on ihan soveliasta miettiä voitaisiinko "oopperatalo räjäyttää" (varmaankin tarkoitti kuvainnollisesti?) ja suunnata siihen käytetyt veromarkat johonkin muuhun?



On tehty paljon laskemia, paljonko esim. yksi syrjäytynyt nuori maksaa valtiolle elämänsä aikana. Jos ne rahat mitä menee oopperaan kohdennetaisiin toisin, niin pitkässä juoksussa valtio säästäisi rahaa. +Suurin osa oopperan kävijöistä on sen verran varakkaita, että heillä on varaa lentää vaikkapa Wieniin katsomaan laadukkaita esityksiä (ja halpis lentoyhiöiden ansiosta voidaan sanoa että kenellä tahansa on varaa lähteä oopperaa katsomaan muualle Eurooppaan). Toki ooppera puolustaa paikkaansa siinä vaiheessa kun on kaikki muut asiat kunnossa. Eli oopperaa kansalle siinä vaiheessa kun kohtuuttomia leikkausjonoja ei enää ole, koululuokat kohtuullisen kokoisia, tarpeeksi hoitopaikkoja pahoivoiville jne.



Niin, ja Halonen on lebo juttua olen eniten kuullut kokoomuslaisten miesten suusta. En toki kansanedustajilta, mutta erilaisten työjuttujen vuoksi tapaan paljon ihmisiä, suuri osa on kokoomuslaisia, ja kun halonen valittiin 1. kaudelle niin kyllä lesbo sanaa kuuli, ja ihan fiksujen pukumiesten suusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- oopperassa käy kaikenlaista porukkaa, myös köyhiä opiskelijoita ja heitä enimmäkseen siellä näkee



- ooppera ei ole ollenkaan niin elitististä kuin tässä maassa useat näyttävät luulevan



- ainoa asia, mikä oopperassa on elitististä, on kapellimestarien palkkiot



...Että se siitä elitismistä. On ollut aikoja, jolloin KAIKKI klassinen musiikki oli PELKÄSTÄÄN eliitin juttu.



Ihan saamarin typerää perisuomalaista JUNTTIMAISUUTTA oopperan arvostelu.



ja sitäpaitsi Halme se vasta elitisti olikin, kun ajeli vaan taksilla kaiket päivät!!!

Vierailija
10/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen Harkimon Hartwall-areenan saa mun puolestani lasauttaa taivaan tuuliin, en seuraa urheilua, enkä käy stadion konserteissa. Ooppera on elitististä potaskaa, jota verorahoilla turhaan tuetaan, kuten myös penkkiurheilu.

...ja mikähän osa oopperasta on "elitististä potaskaa"? Voitko hieman tarkentaa? Inhoatko klassista musiikkia?

Ja mitä maksaa lapsilisät? Vanhempainraha? Työntekijäin palkat? On veronmaksaja kyllä TOSI tiukilla kun hoitajatkin jo valittaa palkkaansa.

Ihan elitististä potaskaa!

Muutetaan kaikki kolhoosiin ja Halmeelle ehdottomasti patsas joka pellonnurkkaan.

Haukkukaamme kaikki kaikkia homoiksi ja lesboiksi, kun suurin osa kuitenkin on kaappi-biseksuaaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin harva käy oopperassa? Varmasti jokainen tuntee ihmisen jolle on tehty leikkaus/kenen lapsen päiväkoti-/luokkakoko on liian suuri jne. mutta oopperassa ani harva käy SÄÄNNÖLLISESTI! Kyllä minäkin olen oopperassa käynyt, työn puolesta lähes joka vuosi Savonlinnan oopperajuhlilla, mutta todella moni tulee tuonnekkin vain näyttäytymään/hoitamaan suhteita asiakkaisiin (kuten minäkin jälkimmäistä) tarjoamalla heille joitain "hienoja kokemuksia". Moni on paikalla koska työ vaatii/ vaimo vaatii/ virka velvoittaa tm.



Vierailija
12/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"enimmäkseen" näkee opiskelijoita! Tottakai oopperassa moni ihan tavallisissa vaatteissa, tottakai siellä on kaikenlaisia ihmisiä, mutta en koskaan ole näyteksessä ollut missä ENIMMÄKSEEN näkee opiskelijoita! Tai sitten ovat aika vanhoja opiskelijoita...



Ja anteeksi jos paasaan, mutta ketuttaa käydä oopperassa, koska en ko. taidemuodosta pidä ja se on mielestäni turha. Teatterissa taas viihdyn hyvin. Niin, sen myönnän että musikaalisuutta ei minussa ole, sekin vaikuttanee mielipiteeseeni. joskus itse näytös on hieno, mutta ah en kestä sitä laulamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kultaseni sitä SANANVAPAUTTA

Halosta saa sanoa lesboksi ilman että joutuu ammuttavaksi aamunkoitteessa. Toisin oli asiat Isä Aurinkoisen aikaan.

Niinpäniin.

Ja Hazardhan käytti SANANVAPAUTTA itsekin.

Että ei siinä pitäs olla mitään kummallista sitte.

Mutta näyttääpä olevan Suomessa asiat kuin Isä Aurinkoisen aikaan.

Vierailija
14/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tossa kolumnissa meni ns. lapsi pesuveden mukana, koska kirjoittaja nimitteli niin rumasti ja moneenkertaan Halmetta.



Se teki mielestäni kirjoituksesta asiattoman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin harva käy oopperassa? Varmasti jokainen tuntee ihmisen jolle on tehty leikkaus/kenen lapsen päiväkoti-/luokkakoko on liian suuri jne. mutta oopperassa ani harva käy SÄÄNNÖLLISESTI! Kyllä minäkin olen oopperassa käynyt, työn puolesta lähes joka vuosi Savonlinnan oopperajuhlilla, mutta todella moni tulee tuonnekkin vain näyttäytymään/hoitamaan suhteita asiakkaisiin (kuten minäkin jälkimmäistä) tarjoamalla heille joitain "hienoja kokemuksia". Moni on paikalla koska työ vaatii/ vaimo vaatii/ virka velvoittaa tm.

..ja miksiköhän niin harva käy muissakaan klassisen musiikin konserteissa?

Ei tämä asia nyt ole kiinni mistään firmajutuista, oopperasta kun on vaan tekemällä TEHTY sellanen ihmeellinen edustusjuttu. En itse ymmärrä sellaista laisinkaan.

Saisivat firmat tuoda ne kemunsa muihinkin konsertteihin, samaa musaa sielläkin on, tosin ilman lavasteita ja laulua useimmiten.

Ja ihan samanlaista koulutusta ne laulajat saa, kuin soittajatkin ja kapellimestarit.

Puitteet oopperassa on vain prameammat kuin "tavallisissa" konserteissa.

Vierailija
16/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja nro 10 voi kertoa missä oopperassa "enimmäkseen" näkee opiskelijoita! Tottakai oopperassa moni ihan tavallisissa vaatteissa, tottakai siellä on kaikenlaisia ihmisiä, mutta en koskaan ole näyteksessä ollut missä ENIMMÄKSEEN näkee opiskelijoita! Tai sitten ovat aika vanhoja opiskelijoita...

Ja anteeksi jos paasaan, mutta ketuttaa käydä oopperassa, koska en ko. taidemuodosta pidä ja se on mielestäni turha. Teatterissa taas viihdyn hyvin. Niin, sen myönnän että musikaalisuutta ei minussa ole, sekin vaikuttanee mielipiteeseeni. joskus itse näytös on hieno, mutta ah en kestä sitä laulamista.

Kaikissa oopperoissa ja konserteissa käy opiskelijoita. Soittajia, laulajia, säveltäjiä, kapellimestareita. Ja sitten on teatterialan opiskelijoita, jotka käy seuraamassa, ja lastusalan opiskelijoita, puvustaja-alan opiskelijoita...

He käyvät tsekkaamassa ja saamassa inspiraatiota ja kouluttautuvat näkemällä ja kuulemalla.

Oopperan harjoituksiinkin myydään lippuja, myös niitä hyödyntävät opiskelijat.

Ja näin on joka maassa, missä on oopperaa.

Elitismin yhyttämisellä oopperaan ei ole MITÄÄN tekemistä itse musiikin ja sen tekemisen kanssa. Tuota ilmaisua kun ovat alkaneet sellaiset käytää, jotka eivät itse ASIAAN ole koskaan tutustuneetkaan.

Vierailija
17/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oopperasta ei ole TEHTY mitään elitistä touhua, vaan kylmä totuus on se, ettei se kiinnosta ihmisiä! Joku Lauri Tähkä (itse inhoan ko. bändiä mutta suosittu yhtye on) myy platinaa ja Madonna vetää jätti yleisön keikalleen, mutta ooppera ei vaan kiinnosta.



Kuka tahansa saa kuunnella ja ladata oopperaa/klassista musiikkia netin kautta ihan samalla lailla kun muutakin musiikkia, mutta niin ei tapahdu. JOS ooppera (tai ylipäätään kalssinen musiikki) olisi suosittua, sitä näytettäisiin myös tv:ssä enemmän (HUOM: myös maksukanavilla!) mutta koska se kiinnostaan niin harvoja, niin satunnaisesti vain Ylen kanavat "asemansa velvoittamana" silloin tällöin jonkun oopperan/konsertin näyttää.



Moni pop/rock bändi on noussut tuntemattomuudesta suosioon koska ihmiset pitävät heidän musiikistaan! Kyse ei siis ole mistään Spice Girls ilmiöstä jossa taitava koneisto runnoo tyttöbändin maailmankartalle "väkisin", vaan siitä että SUURIN OSA ihmisistä pitää ihan jostain muusta kun klassisesta musiikista.



Elitistinen leima tulee siitä, että tiettyjen ihmmisten on pakko sanoa että mä pidän tästä oopperan kohdalla, etteivät anna "junttia" kuvaa itsestään. Kukaan taas ei välitä siitä jos em. ei pidä Madonnasta tai lauri Tähkästä.



You get the point?

Vierailija
18/18 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄITE:

"Oopperasta ei ole TEHTY mitään elitistä touhua, vaan kylmä totuus on se, ettei se kiinnosta ihmisiä!"



VASTAUKSENI:

Eihän tässä siitä – siis kokevatko ihmiset oopperan kiinnostavaksi vai ei – ollut kyse.



VÄITE:

"Kuka tahansa saa kuunnella ja ladata oopperaa/klassista musiikkia netin kautta ihan samalla lailla kun muutakin musiikkia, mutta niin ei tapahdu."



VASTAUKSENI:

Itse asiassa tuo ei pidä paikkaansa, ettei klassista musiikkia paljon netistä ladattaisi. Netissä on monia saitteja klassiselle musiikille (esim. YouTube), joista ihmiset lataavat ja kuuntelevat.



Ei ole harvinaista, että esim. kuuluisan viulistin versio jostain tietystä kappaleesta on saanut satojatuhansia katselukertoja.



Tai että jokin tietty kappale on (esiintyjästä riippumatta) saanut useita latauskertoja.



Lisäksi on olemassa muitakin saitteja – ja sellaisiakin, jotka ovat pelkästään klassiselle musiikille "pyhitettyjä". Ja niillä saiteilla on omat, hyvinkin laajat käyttäjäryhmänsä.



Ja sitten on tietenkin klassisen puolen levymyynti, joka on nykyään uudessa nousussa esim. Keski-Euroopassa.



VÄITE:

"JOS ooppera (tai ylipäätään kalssinen musiikki) olisi suosittua, sitä näytettäisiin myös tv:ssä enemmän (HUOM: myös maksukanavilla!) mutta koska se kiinnostaan niin harvoja, niin satunnaisesti vain Ylen kanavat "asemansa velvoittamana" silloin tällöin jonkun oopperan/konsertin näyttää."



VASTAUKSENI:

Suomalaiset kanavat eivät ehkä usein klassista näytä, mutta eivät paljon kevyttäkään musiikkia: ja tässä yhetydessä tarkoitan varsinaisia konsertteja. Klassisen (ja muunkin taiteenalan) erilaisiadokumentteja YLE kyllä näyttää tasapuolisesti, myös kevyen musiikin alalta.



Taivaskanavilla klassista musiikkia esitetään enemmän: esim. kokonaisia klassisen musiikin festivaaleja monine konsertteineen televisioidaan. Mutta onhan kevyellekin omat taivaskanavansa, esim. MTV.



VÄITE:

"Moni pop/rock bändi on noussut tuntemattomuudesta suosioon koska ihmiset pitävät heidän musiikistaan! Kyse ei siis ole mistään Spice Girls ilmiöstä jossa taitava koneisto runnoo tyttöbändin maailmankartalle "väkisin", vaan siitä että SUURIN OSA ihmisistä pitää ihan jostain muusta kun klassisesta musiikista."



VASTAUKSENI:

Klassisella puolella on aivan sama ilmiö: tuntemattomuudesta sielläkin on noustu lähestulkoon jokaisen legendaarisen taiteilijan kohdalla.



Sitten on myös niitä klassisen alan taiteilijoita, jotka media tai suku tai muu taho "väkisin" änkee kuuluisuuteen. (Suomessakin on näitä esimerkkejä...) Ja sitten käy niinkuin Spice Girlseille: menestys perustuikin hötöön.



VÄITE:

"Elitistinen leima tulee siitä, että tiettyjen ihmmisten on pakko sanoa että mä pidän tästä oopperan kohdalla, etteivät anna "junttia" kuvaa itsestään. Kukaan taas ei välitä siitä jos em. ei pidä Madonnasta tai lauri Tähkästä. You get the point?"



VASTAUKSENI:

Se, että joku sanoo "nahkansa pelastaakseen" pitävänsä oopperasta, kertoo ko. ihmisestä vain sen, että kyseessä on säälittävän huonoitsetuntoinen ihminen.



Sillä, että joku sanoo reilusti, ettei pidä Madonnasta tai Lauri Tähkästä, ei ole mitään tekemistä tuon edellisen kanssa:



Näiden kahden asiayhteys ei ole analoginen: kysynkin, MIKSI nostaa älämölöä siitä, kun joku sanoo, että on väärin väittää Ettei ooppera kiinnostaisi ihmisiä.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi