Saako Eestistä ostetuista juomatölkeistä panttia takaisin Suomessa?
Kommentit (3)
Kyllä viipyi viisumi Tallinnan
Minä hukkasin lanttuni hallinnan
Taoin sormia pöytään kuin nuorempi Charlie Watts.
Viimein saapui paperi tärkeä
Hypin ilmaan kuin vailla järkeä
Pian laivaan töytään, sen nimi on Georg Ots
Se on osa Neuvostoliitosta.
Siellä digataan Eeva-Riitta Siitosta
Siellä aamuun asti juon Viru Valgeaa!
Ehkä tapaan tuttuja huomenna.
Jos en ymmärrä, sanon: " Suomenna!"
Puhu varovasti
tai galloni halgeaa!"
Eesti, Eesti, Eesti! kaipaan sinne perkeleesti
Eesti, Eesti, Eesti! sinne tahdon vain
Eesti, Eesti, Eesti! kaipaan sinne perkeleesti
Eesti, Eesti, Eesti! On my mind!
Kun matkan loppu jo läheni
meni taalat - ja ruplat väheni
Käsi maassa kävi,
nyt listoja sorvataan
No, ei kai ne minua teurasta
vaikken olekaan SN-seurasta
multa tukka hävi-
si, kai se korvataan
Eesti, Eesti, Eesti! kaipaan sinne perkeleesti
Eesti, Eesti, Eesti! sinne tahdon vain
Eesti, Eesti, Eesti! kaipaan sinne perkeleesti
Eesti, Eesti, Eesti! On my mind!
Byrokraatit teksteistä tappel siin
kun taustoja nauhoitti Appelsiin.
Minä tein niille riimit
ne maksoi mitä pyys
kato, ystävyys, se on kallista
Se ei riipu hallintomallista
Siinä auta ei tiimit
vaan ystävällisyys
Eesti, Eesti, Eesti! kaipaan sinne perkeleesti
Eesti, Eesti, Eesti! sinne tahdon vain
Eesti, Eesti, Eesti! kaipaan sinne perkeleesti
Eesti, Eesti, Eesti! On my mind!
Suomessa palautus järjestelmää pyörittää Palpa oy joka myös omistaa kaikki palautuspullot! Juomafirmat maksavat oikeudesta käyttää Palpan pulloja.
Eestissä taas on ihan oma, toki vastaava, firmaj oka pyörittää samaa bisnestä. Samoin Ruotsissa etc.
Eesti se muuten on kaikkialla muualla paitsi Suomen kielitoimiston mielestä...
Viro on suomen kielessä Viro!