Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen kestosta... Alkaa jo kohta yöunet mennä...

Vierailija
09.12.2008 |

Odotan nyt kolmatta lasta ja mieleeni on hiipinyt "pieni pelko". Nimittäin synnytyksen kesto. Esikoista punnerrettiin maailmaan kaikenkaikkiaan kolme päivää. Kuopuksen kohdalla en oikein ns. ehtinyt itse edes synnytykseen mukaan ku se oli jo ohi. Synnytyksen kokonaiskesto oli 1h 27min. Ponnistusvaihetta ei ollut.

Tämä syöksysynnytys oli käynnistetty ja nyt olenkin miettinyt, että vaikka olikin käynnistetty, niin voiko tämä kolmas synnytys olla yhtä nopeaa lajia?

Sitä kun sanotaan, että synnytykset lyhenevät kerta kerralta, näin ainakin terveydenhoitajani kertoi...

Ja jos näin on,niin täytyy varmaan alkaa varaamaan sitä puoljoukkue telttaa ja majoittautua sairaalan eteen....:/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa meni vajaat 8h, seuraava käynnistettiin ja kokonaiskesto oli reilut 3h, kolmas syntyi noin seitsemässä tunnissa (7h), kuopukselta ehdittiin olla sairaalassa tunti.

Vierailija
2/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa tehtiin kans pitkään ja hartaasti ja toka tuli niin että just ja just ehdittiin sairaalaan, pääsin synnytyssaliin suoraan ja sit se syntyi, kätiklö ehti hädin tuskin mukaan.

Kolmas synnytys oli hyvin samanoloinen kuin toinen, nyt onneksi tajusimme lähteä sairaalaan ajoissa (tokan kanssa siis venasin kotona viimeiseen asti, ja se etenikin niin vauhdilla että) joten ehdimme sairaalaan ja saliin jossa ehdin olla lähes 20minsaa ennenkuin vauva syntyi.



Sun kannattaa varautua että kolmas menee samalla tavalla kuin toka tai vähän nopeamminkin. Eli lähdet heti, ihan ekasta oireesta sairaalaan!



Tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas muutaman tunnin pidempi.

Vierailija
4/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka: 13,5h / toka: 4,5h / kolmas: 5,5h



Toisen ponnistuskin oli nopein ja kesti tasan kolme ponnistusta. Kolmas taisi kestää joku 10-15min. Kaikki synnytykseni ovat käynnistyneet itsestään.

Vierailija
5/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt toka vauva tulossa, mutta eka oli sektio. Silti olen kuulemma uudelleensynnyttäjä ??? Vaikka en ole alakautta synnyttänyt.

Ja muutenkin pelkään alatiesynnytystä (ei kyllä ollut pelkosektio mulla).

Joten mietin nyt pääni puhki, miten muka toka voi olla "nopeampi", koska se eka ei ollut alatiesynnytys?

Outoa.

Vierailija
6/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs syntynee kotona....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sairaalaan on matkaa n. tunti...:/ Olen nähnyt painajaisia jos jonkinlaisia... Syntyy kotiin... Syntyy huoltoaseman pihalle... yms.. En ole luonteeltani mitenkään stressaaja tai hysteerikko, mutta tämän asian kanssa en haluisi riskeerata mitään.

Toivon todella hartaasti että tämä synnytys olisi edes hitusen pidempi kuin edellinen....

AP

Vierailija
8/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt toka vauva tulossa, mutta eka oli sektio. Silti olen kuulemma uudelleensynnyttäjä ??? Vaikka en ole alakautta synnyttänyt.

Ja muutenkin pelkään alatiesynnytystä (ei kyllä ollut pelkosektio mulla).

Joten mietin nyt pääni puhki, miten muka toka voi olla "nopeampi", koska se eka ei ollut alatiesynnytys?

Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli suunniteltu sektio, ei mitään lapsivesiä tai supistuksia ehtinyt tulla.

Vierailija
10/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli suunniteltu sektio, ei mitään lapsivesiä tai supistuksia ehtinyt tulla.

Ongelmahan sektioäideillä on juuri se että paikat ei saa sitä luonnollista stimulaatiota mennä takaisin paikalleen, kuten alatiesynnytyksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli vajaa 6h, toinen 3,5h ja kolmas,,.., Joo tais olla tunti ku ensimmäinen supistus oli tullut niin vauva oli jo pihalla. Meillä sairaalaan onneks vaan 10-20 min, ruuhkasta riippuen.,

Mutta kolmonen oli syntyä sairaalan pihalle, syntyi sitten loppujen lopuksi synnytys salin ovelle, just saatiin sentään ovi kiinni.

Mulla tuli vielä niin että ekat kaksi supistusta olivat heti tujuja, mutta väli oli jotain 10 min.

Sen jälkeen heti 2min välein täysiä synnytyssupistuksia ja onneksi tajuttiin sitten lähteä vaikka vielä silloinkin ajattelin ettei tässä voi näin käydä.



Nyt nelonen siis tulossa, hetkenä minä hyvänsä, nyt ei ole supistuksen supistusta ollut, niin kuin ei edellisistäkään. Laukku on ovella, ensimmäisestä supistuksesta olen päättänyt lähteä.

Vierailija
12/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pikemminkin olla päpyliitos...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pikemminkin olla päpyliitos...

Taitaa pikemminkin olla päpyliitos...

Tai voihan sitä keskiosaa myös liitokseksi kutsua.

Vierailija
14/14 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytän sitten missä synnytän tai kuinka nopesti, niin lähden kyllä heti ensimmäisestä supistuksesta. Yksi vaihtoehto on kyllä soittaa ambulanssi, mutta en vaan mitenkään haluisi pomoni olevan haarovälissäni touhuumassa:) Olemme kyllä puhuneet töissä siitäkin vaihtoehdosta, lähinnä huumorilla. Eipä se raukka tiedä että se voi olla totisen totta vähän ajan päästä:D

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän