Mikä Audeissa maksaa niin paljon?
Merkki vai joku muu..?
Ollaan vaihtamassa autoa ja uusi Audin "pikkumaasturi" maksaa yli kymppitonnin enemmän kuin uusi Volkswagenin tila-auto. Molemmat nelivetoisia automaattidieseleitä. Mä en tajua autoista yhtään mitään.. :)
Mies haluaa Audin, mulle on ihan sama mutta ihmetyttää vaan että mikä niissä Audeissa niin jumalattomasti maksaa verrattuna nyt sitten vaikkapa noihin Volkkareihin? Onko se vaan se imago vai mikä?
Uhkasin lähteä huomenna mukaan sinne autokauppaan, joten siskot - kaikki argumentit ovat erittäin tervetulleita... :)
Kommentit (15)
Audit ovat kalliimpia ja laadukkaampia kuin WW-merkillä olevat koska ei konsersin ole järkeä kilpailla itsensä kanssa. Audi valmistaa kalliimmat auto ja WW kansanautot. Yhtälö toiminut tähän asti hyvin siitä huolimatta että viime aikoina sattunut jonkin verran laatuvirheitä ja Audinkin koneet levinneet käsiin.
Laatu,kestävyys,statuskilpailu kai...
Audeja on liikaa, viime viikolla työkaveri meinasi yrittää väärään autoon kun oli aika hämärää ja samalla parkkipaikalla oli kolme saman mallista ja tummansinistä melko lähekkäin! :D Itse näin kolme valkoista Audia rinnakkain marketin parkkipaikalla eräänä iltana, siitä tämä juttu lähti työpaikan kahvipöydässä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 01:41"]
Audeja on liikaa, viime viikolla työkaveri meinasi yrittää väärään autoon kun oli aika hämärää ja samalla parkkipaikalla oli kolme saman mallista ja tummansinistä melko lähekkäin! :D Itse näin kolme valkoista Audia rinnakkain marketin parkkipaikalla eräänä iltana, siitä tämä juttu lähti työpaikan kahvipöydässä.
[/quote]Totta. Minäkin muistan, miten lapsuudessani Audit olivat jotenkin erityisen hienoja. Nykyään meidänkin lähiössä nuo ovat perusvalinta perheenisien ja äityleiden menopeliksi.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 01:32"]
Laatu,kestävyys,statuskilpailu kai...
[/quote]
Höpö höpö:)
Audi on automaailman Guess:)
Sama auto kuin Skoda/VW mutta vähän bling blingiä ja hinta tuplaantuu:D Tosin monessa suhteessa huonompi ajaa kuin Skoda ja volkkari. Se on vain sellainen "teinien" pippelinjatke
Volkswagen ja Volvo ja Audi...niitä autoja meillä on ollut ja kyllä se audi paras niistä selkeästi on. Se ei nitise ja natise. Esimerkiksi viimeksi, kun meillä oli Volkswagenin Passat-farkku (alltrack), niin 40 000 kun tuli mittariin koko auto alkoi nitistä ja natista. Se on jotain, mikä premiumluokan autoista puuttu :)
Merkki maksaa, Audi on olevinaan premium-merkki.
Ja kyllä siellä Audissa myös on pieniä eroja edukseen, se on sitten jokaisen harkinnassa että onko ne pienet yksityskohdat hintansa arvoisia.
Audeissahan on kuumasinkitty kori, joka ilmeisesti ei ruostu herkästi. Mutta täällä Keski-Euroopassa se ei (eikä myöskään MB) suinkaan ole "tavallisten" autojen hintaluokan kärjessä, vaan siellä on BMW.
Mutta vaikuttaahan auton hintaan varmasti eniten se, mitä konepellin alla on, eli kuinka monta hevosvoimaa on siinä Audin maasturissa vs. Volkswagen.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 07:27"]
Audeissahan on kuumasinkitty kori, joka ilmeisesti ei ruostu herkästi. Mutta täällä Keski-Euroopassa se ei (eikä myöskään MB) suinkaan ole "tavallisten" autojen hintaluokan kärjessä, vaan siellä on BMW.
Mutta vaikuttaahan auton hintaan varmasti eniten se, mitä konepellin alla on, eli kuinka monta hevosvoimaa on siinä Audin maasturissa vs. Volkswagen.
[/quote]
Eiköhän kaikista löydy vastaavat hevosvoimat ja vääntösuhde on kuitenkin sitä tärkeämpi
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 07:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 07:27"]
Audeissahan on kuumasinkitty kori, joka ilmeisesti ei ruostu herkästi. Mutta täällä Keski-Euroopassa se ei (eikä myöskään MB) suinkaan ole "tavallisten" autojen hintaluokan kärjessä, vaan siellä on BMW.
Mutta vaikuttaahan auton hintaan varmasti eniten se, mitä konepellin alla on, eli kuinka monta hevosvoimaa on siinä Audin maasturissa vs. Volkswagen.
[/quote]
Eiköhän kaikista löydy vastaavat hevosvoimat ja vääntösuhde on kuitenkin sitä tärkeämpi
[/quote]
No eihän ap edes maininnut, mistä malleista on kyse.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 07:27"]
Audeissahan on kuumasinkitty kori, joka ilmeisesti ei ruostu herkästi. Mutta täällä Keski-Euroopassa se ei (eikä myöskään MB) suinkaan ole "tavallisten" autojen hintaluokan kärjessä, vaan siellä on BMW.
Mutta vaikuttaahan auton hintaan varmasti eniten se, mitä konepellin alla on, eli kuinka monta hevosvoimaa on siinä Audin maasturissa vs. Volkswagen.
[/quote]
Myös peugeotissa on kuumasinkitty kori :)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 07:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 07:27"]
Audeissahan on kuumasinkitty kori, joka ilmeisesti ei ruostu herkästi. Mutta täällä Keski-Euroopassa se ei (eikä myöskään MB) suinkaan ole "tavallisten" autojen hintaluokan kärjessä, vaan siellä on BMW.
Mutta vaikuttaahan auton hintaan varmasti eniten se, mitä konepellin alla on, eli kuinka monta hevosvoimaa on siinä Audin maasturissa vs. Volkswagen.
[/quote]
Myös peugeotissa on kuumasinkitty kori :)
[/quote]
Ja tarkemmin ajateltuna, taidetaan sinkittyä koria käyttää jo laajemmin. Hyvin usea merkki on siihen siirtynyt.
Up