Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuori äiti lasten kanssa saa ala-arvoista palvelua kaupoissa???

Vierailija
20.06.2013 |

Eilen Jumbon Change: menen myymälään, kysyn alkoiko tänään ale vain vip-asiakkaille vai kaikille kanta-asiakkaille, vastaukseksi saan "vain vip-asiakkaille" ja selänkäännön. Ei muuta. Ei mitään että tervetuloa huomenna. Tämä myyjä on vielä myymäläpäällikkö, joka kerta havaitsen, että asiakkaaksi en kelpaa. Kerran kassalla maksaessani hän rupatteli samalla toiselle myyjälle niitä näitä, kun hoidan korttimaksua päätteellä. Ikärasismia vai mitä? Muut myyjät ovat aina olleet ystävällisiä.

Tänään Sellon Lindex: yhdellä kassalla pitkä jono, en mene jonoon koska kärryillä en sinne pääse, vaan jään lähelle viereistä kassaa odottamaan että siihen tulisi joku, en siis mene tiskille vaan jään metrin pari kauemmas. Myyjä tulee ja sanoo että seuraava jonosta voi tulla, jolloin kaksi asiakasta menee tiskille ja jään kolmanneksi kärryjen kanssa. Kun tulee minun vuoroni, huutelee myyjä vielä että ketä oli vielä ennen tätä asiakasta, katselee viereistä jonoa, mutta ketään ei tule eteeni, joten sain luvan tulla kassalle. Tässä oli oikeasti todella pitkä tauko kun hän oikein odotteli että joku tulisi vielä ennen minua. Viereisessä jonossa nainen sanoo, että voi hän mennä siihen kassalle. Olisi tehnyt mieli heittää vaatteet tiskille ja lähteä, mutta ostokset oli pakko saada. Mielestäni on kohteliasta pyytää yhden kerran seuraavat jonosta uudelle kassalle, mutta tämä meni vähän yli! En ollut kassalle tunkemassa ollenkaan, vaan seisoin suosiolla kauempana, että muut pitkästä jonosta pääsee ennen minua.

 

Käyn ostokerralla vain yhdessä tai kahdessa kaupassa, joten lapseni ovat nätisti, hiljaa ostoskärryissä istuen, siitä ei voi johtua huono palvelu.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet ensimmäisenä että tuo on ikärasismia?

Vierailija
2/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on huono itsetunto. Otat helposti itseesi ja luulet, että huono palvelu tai typerät ihmiset käyttäytyvät typerästi vain ikäsi tai elämäntilanteesi takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismi on rotusyrjintää. Ikävää, jos olet kohdannut sellaista.

Ikävä kyllä kaikki asiakkaat saavat ajoittain huonoa palvelua. En usko, että iälläsi on mitään merkitystä kyseisessä tilanteessa. Huono palvelu tuntuu tietenkin ikävältä, mutta myyjät ovat ihmisiä. Ehkä heillä on huono päivä/viikko/vuosi.

Lähikaupan myyjä lähes sylki aikoinaan ystäväni ja minun päälle. Emme koskaan saaneet tietää syytä hänen käytökseensä. Ehkä joku oli valittanut hänestä ja hän yhdisti valituksen meihin. Tilanne oli omituinen.

Olen saanut huonoa palvelua elämäni aikana useastakin paikasta. Onneksi hyvää palvelua on tullut huomattavasti huonoa palvelua enemmän.

Vierailija
4/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä suoraan mikä myyjän ongelma on! Toimii aivan varmasti,vaikka menee myyjä hiljaiseksi ;)

Vierailija
5/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennesillä komennetaan aina ohittelijat jonon perälle, ja hyvä niin. Vihaan jonossa etuilijoita, joita on tosi paljon. Ja vaikka tarkoituksesi ei ehkä ollut etuilla, niin siltä se saattoi vaikuttaa. Changen palvelu on usein ala-arvoista. Konsepti ei vaan toimi kunnolla.

Vierailija
6/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota itseeni, toivoisin vaan vähän ystävällisempää palvelua, kun kuitenkin rahan luulis kelpaavan erityisesti tuolta myymäläpäälliköltä odottaisin parempaa palvelua.. change on ehkä "aikuisten" naisten kauppa ja mun pitäis ostaa ikäni perusteella h&m vaatteita, siksi luulen että ikä-rasismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 13:20"]

Rasismi on rotusyrjintää. Ikävää, jos olet kohdannut sellaista.

[/quote]

Nythän oli puhe kuitenkin ikärasismista.

Vierailija
8/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa palvelua saa jokainen välillä. Jossain paikoissa kaikki saavat aina tasapuolisesti huonoa palvelua. Joskus asiakaspalvelutyötä tekevät ovat nousseet väärällä jalalla, jotkut heistä ovat ilmiselvästi syntyneet väärällä jalalla. Huono päivä tai huono elämä, eipä noista jaksa itseensä ottaa.

Vaikka kyllä välillä ihmetyttää kun jo pari vuotta (siitä asti kun sinne töihin ilmaantunut) tuossa lähimarketissa samalla myyjällä ollut sama norsunvittuilme ja tiuskiminen päällä kaikille asiakkaille tasapuolisesti, luulisi että sellaisiakin myyjiä löytyisi joille työ ei ole niin vastenmielistä. Joku 'pomo piilossa'-asetelma tarvittaisi kai...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä liity ikääsi.

Itse sain Sellon Changessa helmikuun lopussa käsittämättömän huonoa palvelua, jos palvelu-sanaa nyt voi edes käyttää. Olin illalla ilman lapsia ostoksilla, mutta tokkatakissa ja farkuissa, hiukset ponnarilla, eli todellakin casual-tyyliin pukeutunut. Olin ainoa asiakas kaupassa, mutta vaalea nuori myyjä vain norkoili ylimielisen näköisenä tiskin takana, eikä tehnyt elettäkään kysyäkseen voiko auttaa, vaikka selvästi etsin jotain kun kiertelin kiireellä kurkkimassa hyllyjä. Sovituskopistakin jouduin itse huutamaan, että olisiko mahdollista tuoda kokeilemastani uimapuvusta toinen koko, mutta jouduin vetämään vaatteet takaisin päälleni ja hakemaan koon itse, kun tipu ei korvaansa lotkauttanut. Piti laittaa palautetta jo silloin, mutta unohdin ja sitten asia vaan jäi.

 

Vierailija
10/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä liity ikääsi.

Itse sain Sellon Changessa helmikuun lopussa käsittämättömän huonoa palvelua, jos palvelu-sanaa nyt voi edes käyttää. Olin illalla ilman lapsia ostoksilla, mutta tokkatakissa ja farkuissa, hiukset ponnarilla, eli todellakin casual-tyyliin pukeutunut. Olin ainoa asiakas kaupassa, mutta vaalea nuori myyjä vain norkoili ylimielisen näköisenä tiskin takana, eikä tehnyt elettäkään kysyäkseen voiko auttaa, vaikka selvästi etsin jotain kun kiertelin kiireellä kurkkimassa hyllyjä. Sovituskopistakin jouduin itse huutamaan, että olisiko mahdollista tuoda kokeilemastani uimapuvusta toinen koko, mutta jouduin vetämään vaatteet takaisin päälleni ja hakemaan koon itse, kun tipu ei korvaansa lotkauttanut. Piti laittaa palautetta jo silloin, mutta unohdin ja sitten asia vaan jäi.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa sait mitä halusit. Olisit tyytyväinen. Sehän olisi voinut vaikka vaan kääntää selkänsä.

En jaksanut lukea tuota jonotusruikutusta loppuun saakka, koska sanomattakin selvää, että pisimpään jonottaneita palvellaan ensin, eikä norkoilemaan jääneitä.

Jos se nuori nainen opettelis itse käyttäytymään, niin ehkäpä saisi parempaa palvelua. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
12/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 13:57"]

Ekassa sait mitä halusit. Olisit tyytyväinen. Sehän olisi voinut vaikka vaan kääntää selkänsä.

En jaksanut lukea tuota jonotusruikutusta loppuun saakka, koska sanomattakin selvää, että pisimpään jonottaneita palvellaan ensin, eikä norkoilemaan jääneitä.

Jos se nuori nainen opettelis itse käyttäytymään, niin ehkäpä saisi parempaa palvelua. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa.

[/quote]

olisit lukenut loppuun niin tajuaisit, etten yrittänyt etuilla, oli vaan vaikeuksia isojen kärryjen ja lasten kanssa mennä jonon perälle. Siksi jäin uuden jonon muodostuessa kauemmas.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 13:27"]

En ota itseeni, toivoisin vaan vähän ystävällisempää palvelua, kun kuitenkin rahan luulis kelpaavan erityisesti tuolta myymäläpäälliköltä odottaisin parempaa palvelua.. change on ehkä "aikuisten" naisten kauppa ja mun pitäis ostaa ikäni perusteella h&m vaatteita, siksi luulen että ikä-rasismia.

[/quote]

Change on alusvaatekauppa, naisten alusvaatekauppa. Kaipa siellä nyt saa asioida ikään katsomatta niin teinit kuin teräsmummot.

 

Vierailija
14/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä olet vain niin näkymätön ja yhdentekevä asiakkana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät välttämättä osaa lukea ajatuksia (=arvata että halajat jonoon jos olet kauempana).

Vierailija
16/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas ei ole jonossa vaan jossain muualla kaupassa, ei myyjällä ole mitään mahdollisuutta tajuta, että asiakas on itseasiassa aikeissa maksaa. Uskokaa tai älkää, se kassatiski on siinä siksi, että sen ääressä maksetaan ja siihen tiskin vierelle tulemalla ilmaisee, että a) aion maksaa tai b) minulla on kysyttävää. Toki aina löytyy asiakkaita, jotka huutelevat sovituskopista, että myyjä nyt tänne, haluan maksaa täällä enkä kassalla, mutta kun suurimmassa osassa puoteja ei ole mobiilikassapäätettä, niin yhä edelleen olisi ilmaistava joko jonottamalla tai tiskin ääreen tulemalla ne maksuaikeensa.

Ja sille äidille, joka odotti myyjän tulevan, kun hän kurkkii sinne ja tänne: myyjät ymmärtävät puhetta, heiltä voi pyytää apua. Yleensä se kurkkiva nainen lapsineen leikkii piilosia eli lapset ovat jossain rekkien alla ja äiti etsii heitä.

Vierailija
17/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se tyyppi joka teki noin saa kivuliaat vatsavaivat..

Vierailija
18/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti me kassat ei olla mitään ajatustelukijoita. 

Vierailija
19/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten kärry estää sinua odottamasta vuoroasi jonossa kuten muutkin?

En ymmärrä logiikkaasi, että jos sinä norkoilet avaamattoman kassan luona, sinut pitäisi ottaa jonossaolevien eteen siihen kassalle, kun se avataan. Minusta ainoa oikea tapa olisi vaikkapa jakaa se olemassaoleva jono tietystä kohtaa sille avattavalle kassalle. Norkoilijahan ei ole jonossa ollenkaan.

Mitä tulee itse asiaan, niin minusta kaupoissa saa hyvää palvelua, kun on itse jämäkkä, asiallinen, ottaa katsekontaktin ja hymyilee. Iästä riippumatta näin. Jos olet asiakkaana vähän luimisteleva (ei katsekontaktia, hiljainen puhe) arka, sinut saatetaan sivuuttaa. Ota tilasi, sellainen vaatii itseluottamusta.

 

 

Vierailija
20/24 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ap siis suomeksi sanottuna etuili siellä kassalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä