Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautisvuoto vähentynyt, tarkoittaako hedelmällisyyden laskua?

Vierailija
18.12.2011 |

Minulla on aina ollut erittäin runsaat kuukautiset. Kestävät aina vähintään 7 vrk, ja parina ekana päivänä joudun käyttämään tamponin lisäksi sidettä, koska jo parinkymmenen minuutin sisällä tamponista tulee vuoto läpi.



Tämä vuosi on ollut erilainen. Nyt menkat kestävät enää 4-5 vrk ja tamponi pitää kunnes vaihdan uuteen.



Onko vuodon määrän muutoksilla yhteyttä hedelmällisyyteen? Juuri kuluvana vuonna aloimme yrittää lasta. Olen jo aika vanha; keväällä 34 v.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. AP

Vierailija
2/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa viime aikoina itsekin pohtinut. Olen yli kolmekymmentä ja koskaan en ole hormonaalista ehkäisyä käyttänyt. Nyt olen huomannut, että kuukautiset ovat selvästi "helpottuneet" + väli on pidentynyt reilusti yli 30 päivään. Tosin hiukset ovat myös ohentuneet, iho mennyt parempaan suuntaan yms. Oletan, että hormoonitoiminta on alkanut merkittävästi hidastua ja "vanhuus" koittaa. Se vaikuttaako oireeni hedelmällisyyteen en tiedä, mutta mielestäni nämä on kuitenkin ihan selviä "vanhenemisen" merkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 38 v kun kuopus syntyi. Esikoisen syntyessä olin 27 v. Kyllä sillä vaan on puolensa, kun näin kypsällä iällä saa vielä lapsia.

Vierailija
4/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas jättää se lapsenteko sinne keski-iän kynnykselle? Tottakai kannatti, nuoret äidithän ovat itse saatanasta! Njoo..

Vink vink.

Vierailija
5/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas jättää se lapsenteko sinne keski-iän kynnykselle? Tottakai kannatti, nuoret äidithän ovat itse saatanasta! Njoo..

Vink vink.

No onko se kymmenes vastaantullut mies sitten jotenkin varmasti se paras ja viimeinen? :D Nuorempanakin voi tehdä lapsia ilman että kyseessä on joku teinisuhde.

Vierailija
6/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas jättää se lapsenteko sinne keski-iän kynnykselle? Tottakai kannatti, nuoret äidithän ovat itse saatanasta! Njoo..

Vink vink.

No onko se kymmenes vastaantullut mies sitten jotenkin varmasti se paras ja viimeinen? :D Nuorempanakin voi tehdä lapsia ilman että kyseessä on joku teinisuhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lääkäritkin on huolissaan kun naiset synnyttää yhä vanhempina.

Kylläpä ovat yksinkertaisia, kun kuvittelevat naisten voivan lisääntyä vain omasta halustaan! Olisin halunnut lapsia kahden entisen kumppanin kanssa, mutta he eivät olleet valmiita. Nyt olen yli 30-vuotias sinkku. Pitääkö jalat levittää vain satunnaiselle baarista revitylle miehelle, joka haluaa vetää paljaalla vai miten ratkaisen tämän ongelman?

Vierailija
8/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää tapahtui siis 64 vuotta sitten. Että kyllä "silloin ennenkin" synnytettiin vanhana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. AP

Vierailija
10/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa kuukautiset olivat runsaat ja kestivät 7 päivää. Nykyään vuotoa tulee enää kolmisen päivää ja vain yksi päivä on runsasvuotoinen.



Googlettamalla en ole löytänyt vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(on sekä niukemmat että vuotopäiviä vähemmän), mutta olen kymmenen vuotta sinua vanhempi. Muutos alkoi noin nelikymppisenä.

Vierailija
12/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 34v ja kuukautisvuoto niukkeni huomattavasti noin vuosi sitten. Nyt syyskuussa annoimme raskaudelle mahdollisuuden ja ekasta kierrosta tärppäsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo oli 39 v kun sai äitinija tää tapahtui siis 64 vuotta sitten. Että kyllä "silloin ennenkin" synnytettiin vanhana!

Taisi olla usein se kymmenes lapsi, joka synnytettiin 40-vuotiaana.

Vierailija
14/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mua kohtaan on lääkärit olleet kannustavia.Ap, gynekologilta voisit kysyä, jos olet lähiaikoina menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta on, mutta kolmannesta vielä haaveilen. Ikää löytyy 32v. Toisaalta olen todella helpottunut, koska menkat ovat aina olleet todella järkyttävät. Nyt sentään selvästi normaalimmat.

Vierailija
16/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli nuorempana runsaat kuukautiset, jotka sitten niukkenivat. Kuukautiskierto on aina ollut säännöllinen ja se on ymmärtääkseni se oleellinen asia, ei vuodon määärä.

Minulla oli jo niukemmat kuukautiset kun 30-vuotiaana sain ensimmäisen lapseni. Nyt lapsia on kolme. Nuorin syntyi kun olin 36.

Ole vain tyytyväinen, elämä on paljon vaivattomampaa. :)

Vierailija
17/17 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla niukkeni kuukautiset jossain välissä varsin vähäisiksi. Esikosien yrittämisessä menikin sitten melko kauan (vajaa 2v) ja sinä aikana minulla todettiin pco-tyyppiset munasarjat. Luomuna lopulta kuitenkin raskauduin, ja sitä edesauttoi pieni painonpudotus.



Raskauksien jälkeen on jonkin aikaa menkat olleet taas runsaat, sitten vähentyneet. Lääkäri on sanonut minulle, että lapset pitäisi tehdä nyt putkeen, koska raskausaika jotenkin parantaa pco:ta.



En siis osaa sanoa onko niukemmat menkat todella olleet huonojen munasolujen tai ovuloimattomuuden oire, mutta niin vähän epäilen. Ei niin silti välttämättä ole! Itsellä menkat olivat suht säännölliset mutta kierrot pidemmästä päästä 34vrk.



Tsemppiä yritykseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän