Onko kääntämisyritys pakollinen?
Kommentit (8)
kun meillä ollaan poikkitilassa ei perätilassa...
Toimi juuri niin, kun sinusta tuntuu. Eivät voi pakottaa.
Jos vauva on synnytyksen käynnistyessä poikkitilassa, leikataan aina. Poikittain ei mahdu syntymään kukaan.
Mutta kannattaa kuitenki antaa kokeilla, ei ne väkisin yritä kääntyyn eikä se satu
Poikkitilassa on se vaara, että jos synnytys käynnistyy itsekseen, on napanuoran esiin luiskahdus pelkona.
Sitä näköjään ajattelee automaattisesti aina ensin itseään lähinnä olevaa merkitystä...
Kuopuksen perätila huomattiin 37. viikolla virallisesti; itse sen tunsin koko ajan. Sain kääntöajan ja meninkin sinne, makasin pääpuoli alaspäin ja käyrää otettiin, mutta kun lääkäri tuli, niin sanoin, ettei yritetäkään. Pelkäsin synnytyksen käynnistymistä (oltiin menossa lomamatkalle). Sain uuden ajan 38. viikolle ja silloin annoin yrittää kääntää, mutta vauva kääntyi vain poikittain ja siitä takaisin istumaan. Leikkausajan sain seuraavalle viikolle. Itse kääntöyritys ei tuntunut juuri miltään, ja olisin totisesti toivonut, että vauva olisi kääntynyt. Eikä tullut ainuttakaan supistusta kääntämisen aikana, joten hyvin olisin voinut antaa aikaisemminkin yrittää käännöstä.
T: perätilassa syntyneen äiti