Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnusta! Oletko OIKEASTI hyvä äiti? ja perustelut

Vierailija
11.03.2006 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tyydytän lapseni perustarpeet

- ulkoilemme ja puuhastelemme yhdessä

- asetan lapselleni rajat

Vierailija
2/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sama mitä muut ovat mieltä kasvatuksesta, vaatetuksesta, imetyksestä, koti/päivähoidosta, mummolakyläilyistä tai niiden puutteesta... Olen itse päättänyt oman kasvatuslinjani ja pysynyt siinä. Lapseni ovat upeita, tasapainoisia, hyvin käyttäytyviä ja hienosti pärjääviä nuoria. Parempaa mittaria ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olen paikalla, kun he tarvitsevat

- en käytä väkivaltaa kasvatuksessa

- asetan rajat ja vahdin, että niitä myös noudatetaan

Vierailija
4/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Olen lapsen tunteita ymmärtävä, leikkivä & keskusteleva, johdonmukainen aikuinen(enemmän kuin ystävä).



Vierailija
5/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hötkyile turhan päiten, maalaisjärjellä ja huumorilla pärjää hankalimmissakin tilanteissa!

Vierailija
6/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisyyttä ei pidä tavoitella. Olen opettanut lapset havainnoimaan ympärillä olevaa maailmaa kriittisesti. Olen sivistänyt heitä pieneen ikäänsä mennessä enemmän kuin monet muut lapsiaan tuplasti vanhempia lapsia. He ovat opettaneet minulle elämästä paljon myös. Olen huomioinut heidän vahvuutensa ja heikkoutensa ja edennyt niiden mukaan, tukien ja vahvistaen. Mm. päiväkotinsa on yksityinen tiettyjen asioiden tähden ja tuleva koulukin on yksityinen. Olen antanut heidän kasvaa ajattelevana yksilönä, jolla oikeus tuntea kaikkia tunteita turvallisessa ympäristössä, ruokkien heidän tiedonhaluaan ja mielikuvitustaan ja luovuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajattelen ensisijaisesti heitä ja sitä kuinka mikäkin asia minkä teen vaikuttaa/vaikuttaisi heihin.

En al(t)ista heitä fyysiselle kuritukselle, en mitätöi heitä henkisesti.

Kodissamme on hyvä ja turvallinen ilmapiiri kasvaa ja kehittyä.

Asetan rajoja ja pidän tietyiltä osin rutiineista kiinni, olen johdonmukainen ja annan heille hyvin paljon aikaani, olen kiinnostunut heistä.

Rakastan heitä enemmän kuin mitään ja tuon sen myös ilmi.

Vierailija
8/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut, itse olen vahvasti eri mieltä. Äitini nimittäin olisi varmasti ollut hyvä äiti sellaiselle lapselle, joka olisi ollut hänen kaltaisensa. Äitini siis aina antoi ja tuputti minulle asioita, joita hän oli kaivannut lapsena, ja minä olin aivan erilainen. SIis puki kauniisiin vaatteisiin jne., ja minä olisin halunnut resuta likaisessa lippiksessä...



No ja itse kysymykseen vastaus: Luulisin olevani hyvä äiti, koska en kuvittele koko ajan tietäväni parhaiten kaikkea lapsistani. Tarjoan heille paljon rakkautta, ja myös pidän huolta että heillä on ympärillään paljon eri ikäisiä ihmisiä, joihin he saavat luoda omanlaisiaan suhteita (siis en hösää koko ajan välissä kertomassa kuinka MINUN lapsiani hoidetaan, jos ei ole selkeää syytä). Yritän pysyä nöyränä ja aina kuunnella lapsiani ja heidän tarpeitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä kuulostat tosi ärsyttävältä. sul ei varmaa oo paljon kavereita

Vierailija
10/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minulla on paljon ystäviä. Mikähän sinua niin ärsytti?



8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on? Millainen on asteikko, jolla mitataan onko hyvä äiti vai ei?

Vierailija
12/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on hyvin reipas ja iloinen, mut luulen et täydellisen uupuneisuuteni vuoksi (lapsen ollessa taapero) olen aiheuttanut hänelle jotain psyyk. traumaa. Esim,. empatiakyvyn puutetta tai huonon itsetunnon joka sit altistaa hänet kiusatuksi tai kiusaajaksi.



Nää on mietteeni, vaikka huolehdinkin haänen tarpeistaan tasapuolisesti nykyään.



Voi ei tätä elämää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kehuja, että hyvin olen hoitanut ja lapsi on oikein tasapainoisen oloinen ja onnellinen lapsi, eli taidan olla ihan hyvä äiti:)

Vierailija
14/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyt:



- meidän lapsella ei ole vakuutusta

- syötän lapselleni kaupan puuroja, soseita, tuttelia, ym.

- emme ole taloudellisesti mitenkään hirveän vahvoilla



ai, mut joo, ehkä oon kuitenkin edes hitusen hyvä äiti, kun kaapissa roikkuu reimatecin vk-haalari ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen sen kyllä ihan itseni ja perheeni hyväksi. Eli olen hyvä äiti.

Vierailija
16/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" meidän lapset on fiksumpia kun muut saman ikäset ja blaa blaa" . sä kuulostat tosi takakireeltä tärkeilijältä. ihanku kattelisit muita vähän sieltä ylempää- sieltä fiksujen pallilta. tommonen kuva tuli sust mieleen. voi johtuu siitäkin et mul on krapula ja monet jutut ärsyttää, varsinki tollanen lässytys... ups- oisko sitä krapulaa saanu sanoa?

Vierailija
17/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen en sanonut mitään, että mun lapset olisi parempia verrattuna muihin lapsiin. Itse vain panostan eri asioihin kuin ihmiset keskimäärin kasvatuksessa. En ole sanonut, että oma tapani olisi paras tai mitenkään ainoa vaihtoehto. Mutta se on toiminut meillä.



8

Vierailija
18/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku sanoo itsestään päinvastaista, on ongelmia korvien välissä ja aika hakeutua ammattiauttajan pakeille.

Vierailija
19/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen AINA lapseni parasta=)