Lue keskustelun säännöt.
Olen tässä miettinyt, että onko mitään keinoa
19.04.2006 |
saada pidettyä nännit ehjinä imetyksen alussa. Kolme raskautta on ollut ja jokaisen lapsen kohdalla aina sama juttu. Rinnat ihan hirveen kipeet =( imettäminen sattuu. Voiko jotenkin ennaltaehkäistä ettei rinnanpäät mene rikki?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse olen neljä lasta imettänyt, eivätkä rinnanpäät ole koskaan menneet rikki, mutta tällaisia ohjeita annettiin aikoinaan : ennaltaehkäisevästi rinnanpäitä voi karaista jo ennen sýnnytystä sitruunamehulla ja kuivaharjauksella (vauvan hiusharjalla). Imetyksen jo alettua käytetään bepanthen-voidetta ja/tai sitruunamehua. Tärkeintä on tietysti se,että imetysasentoa vaihdellaan ja katsotaan, että vauvalla on kunnollinen ote rinnanpäähän l. nänni ja nännipihaa kunnolla suussa " takana" .