Kokemuksia herqulekseista!!
Lähinnä kiinnostaisi kokemukset razor 6 ja raptor 3 spin rattaista joissa siis liikkuva etu rengas/renkaat.
Onko samanlainen vempula kuin matkarattaissa vai kulkeeko pehmeämmin?? jne.
Kommentit (6)
Meillä on nyt ollut 8 kk käytössä nuo 6 spin.
Tässä plussat ja miinukset:
+ todella hyvät työntää niin asfaltilla kuin hiekassakin & nurmikolla. Kulkivat talvella lumessa ja sohjossakin oikein mallikkaasti.
+ kevyet työntää
+ työntöaisan korkeutta saa helposti säädettyä
+ ketterät - kääntyvät etupyörät
+ ruokaostokset mahtuvat hyvin tavarakoriin
- minulla omana autona Audi A3 ja ei mahdu kasattuna konttiin, ellen ota hattuhyllyä pois. Meillä ostettu shoppailureissuja varten Teutonia Solanot, eli Herqulesit on kotiympäristössä käytössä
- kuomua on jouduttu kiristämään - valuu taaksepäin
- talvilomareissussa rattaat meni kasaan, kun 1 ruuvi irtosi. Mies vaihtoi kaikki kiinnitysruuvit ja nyt pysyy runko kasassa. Alkuperäisiä ruuveja ei saa kunnolla kiristettyä. Tämä on aika iso miinus ja huollossa vaan ihmeteltiin...
- liike mistä ostettiin - ollaan oston jälkeen saatu vaan huonoa palvelua ongelmatilanteissa
Yleisesti ottaen olen kuitenkin rattaisiin ollut tyytyväinen ja ehkäpä A3 ei ole tarkoitettu vaunujen kuljettamiseen :)
t. Kaisastiina
sijaitsemaan tre:lla??
Meillä A3:ssa ei ole käytössä tuo hattuteline ollenkaan koiran takia. Onkohan nuo kolme pyöräiset yhtä isot?? Noi olis niin hyvännäköiset rattaat että harmittaa jos ne onkin nyt sit huonot...
tuo liike.
Yleisesti ottaen olen siis ollut tyytyväinen rattaisiin. Meilllä on mökkivaunuina vanhat Brion yhdistelmät ja eroa työntämismukavuudessa on todella paljon - siis Herqulesin hyväksi.
Kävin katsomassa http://www.herqules.com ja siellä on mitat ja mallit hyvin esillä:
Raptor 3-Spin ovat pyörineen kasattuna 67 cm leveät, ja 6pyöräiset ovat 65 cm leveät, eli ovatkin kapeammat.
t. Kaisastiina
3 spin vaunuja... Kulkivat mielestäni kevyesti ja eturengas vaikutti tukevalta. Ainakin kuivalla maalla käy hyvin. Tässä mielestäni plussat ja miinukset kyseisistä rattaista:
+ Hyvän näköiset
+ isot hyvät pyörät
+ helposti taittuva aisa.
+ tukevan tuntuinen käsijarru
- Hankala koota
- Leveät (eivät mahdu normi autoon ilman että pyörää irroittaa)
- takapyörän irroittamiseen täytyy irroittaa myös jarrumekanismi
- ei putoamis suojaa.
- EI kunnollista jousitusta tai sen säätömahdollisuutta.
Päädyttiin sitten I´coo Platon 3 Air:hin, joiden plussat ja miinukset tässä...
+ Sporttiset
+ Taittuva etupyörä, miellyttävämpi ja helpompi kuin pyörivä, varsinkin lumessa.
+ Ultra kevyt ja helppo jalkajarru
+ Työntöaisan korkeuden saa helposti yhdellä kädellä vaihdettua lennosta!!!
+ Tosi nopea ja kevyt kasata..
+ Kapeat, joten mahtuu pieneenkin autoon
+ Takapyörät saa helposti napin painalluksella irti käsijarrusta huolimatta!!!
+ Säädettävä jousitus
- Käsijarru tuntui rimpulammalta
- Helposti naarmuuntuva pinta (?)
- Olisin ehkä mieluummin halunnut taittuvan työntöaisan, (mutta tuo yhdenkäden mekanismi korvaa sen.)
- Kallis lähtöhinta (itse saatiin 30% alesta)
auton takakonttiin nuo eivät mahdu?? Meillä audi A3 ja sinne mahtuvat kyllä emmaljungat ilman renkaiden pois ottoa...onko nuo isommat?? Rupes nyt arveluttamaan nuo rattaat =(
Ostettiin viime viikolla, joten käyttökokemukset on vielä aika rajalliset. Yksi tärkeä kriteeri ostoon oli kuitenkin kääntyvät etupyörät, menin alunperin ostamaan 3-pyöräisiä, mutta 6-spinnit olivat turvallisemman oloiset varsinkin kun mukana kulkee 2 koiraa. Ehkä tärkein kriteeri juuri isojen koirien takia oli, että vaunujen on mahduttava autossa (Corolla farkku 2004) etupenkille ja se karsi aika monet muut merkit & mallit pois. Herquleksen 6-spinnit menee ihan heittämällä etupenkille eikä ole penkki edes taka-asennossa ja lisätilaa saa tarvitaessa ottamalla takapyörät irti. Pyörissä se rasvainen tappi on renkaassa eikä rungossa niinkuin normaalisti eli ei ole penkit & kuskin takki rasvassa, kun on vanut kyydissä.
Vähän mietityttää miten nuo kulkevat lumessa & loskassa, mutta eipä ne muutkaan rattaat sohjossa itsestään kulje, työnnettävä on joka tapauksessa =0)
Herquleksiin on tulossa oma seisontalauta syksyllä tai niin meille ainakin luvattiin. Kakkonen nimittäin syntyy heinä-elokuun vaihteessa ja nyt onkin sitten mietinnässä, että pärjätäänkö sillä vai pitäiskö hommata vielä tuplat, että päästään kunnolla lenkille.
Loput viime vuoden värit oli muuten tarjouksessa -20 % ainakin vielä viime viikolla.