Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoitko tai kokeilitko kädellä kun vauvasi pää syntyi?

Vierailija
02.06.2015 |

Minä kurkkasin. Aika hurjaa :D kysymys osoitettu siis äideille.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan. Olin niin väsynyt ja ponnistin viimeisillä voimillani siinä itkuntuherruksen lomassa, että en jaksanut edes ajatella koko asiaa, vaikka muistan kätilön kysyneen sitä. Näin jälkikäteen olisin voinut, mutta eipä siinä hetkessä tehnyt mieli.

Vierailija
2/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Olisin varmaan traumatisoitunut. Ihana oli sitten saada tissille se pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut etten tosiaan halua koittaa, mutta kummasti se tsemppasi melkein tunnin ponnisamisen jälkeen rutistamaan ne viimeiset minuutit. Suosittelen! Mies kävi kurkkaamassa vaikka olin vannottanut ettei poistu yläpäästä. Käytännössä se kuitenkin heilui alhaalla koko ajan, kun piti toista jalkaa ylhäällä (siis mun). Kyllä se aika vakavaksi meni kurkattuaan. :D

Vierailija
4/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en todellakaan :D Synnytys itsestään jo hirvittävää.

Vierailija
5/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli helppo. Sektio.

Vierailija
6/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö ei oikein ehtinyt hommaan mukaan, joten kokeilin itse alapäätäni (oliko siellä joku paineen tunne tai muuten omituinen olo, mutta jotain olin tarkistamassa). Oli hassu tunne, kun käsi tunsi jotain, mutta alapää ei tuntenut kättä... hetken löi tyhjää, mutta tajusin että sehän on vauvan pää!

Ei ollut puudutteitakaan, synnytys lähti niin vauhdilla menemään että ilokaasu sai riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut minusta yhtään hyi. Vähän kuin sellainen pieni myyrä olisi putkahtanut maan pinnalle :D minulla oli siisti ponnistus. Ei kukaan kysynyt tms. Ne sanoi että nyt pää syntyi ja minä spontaanisti katsoin että no niinpä syntyi, ja ei kun jatkamaan... en millään tavoin traumatisoitunut.

Vierailija
8/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:22"]Ei se ollut minusta yhtään hyi. Vähän kuin sellainen pieni myyrä olisi putkahtanut maan pinnalle :D minulla oli siisti ponnistus. Ei kukaan kysynyt tms. Ne sanoi että nyt pää syntyi ja minä spontaanisti katsoin että no niinpä syntyi, ja ei kun jatkamaan... en millään tavoin traumatisoitunut.
[/quote]

Tämä siis ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Millä lihaksilla olisin sinne kurkottanut? Hyvä kun olin edes tajuissani.

Kätilöksi olisi toiveena kouluttautua, joten ei se syntyvä vauva sinänsä ole musta mitenkään hyi :)

Vierailija
10/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt kahdelta viimesimmältä ja ensimmäiseltä ei tullut mieleeni.

keskimmiänen siis syntyi kahdella supistuksella ja se oli järkytys, että nytkö se tulee. (kätilö oli just kattonut, että 7cm auki ja kanavaa jälkellä, ja vauva ei vielä laskeutunut. Alkoi laittaa oksitosiini tippaa vauhdittaakseen synnytystä, tuli yksi JÄRKYTTÄVÄ supistus, sanoin, että nyt se tulee, naureskellen hoitaja kurkkasi ja sanoi, että annahan tulla, sitten olikin minuutin päästä sylissä.

Viimenen syntyi housuihin, olin 8cm auki, hoitaja sanoi, että menehän valmiiksi synnytyspöydälle, tuli suppari, nousin kätilön ja miehen avustuksella ylös ja vauva oli seuraavaksi housuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pää ja hartiat olivat tulleet ulos luulin sen olevan jo ohi, kun kipu alapäässä helpotti jo siinä kohtaa niin hurjasti. Sitten kätilö sanoi, että vielä pitäisi kerran ponnistaa. Sitten avasin silmäni ja katsoin alas ja tajusin, että se on vielä puoliksi siellä :D

Vierailija
12/29 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:28"]No en. Millä lihaksilla olisin sinne kurkottanut? Hyvä kun olin edes tajuissani.

Kätilöksi olisi toiveena kouluttautua, joten ei se syntyvä vauva sinänsä ole musta mitenkään hyi :)
[/quote]

Ei kai siihen lihaksia tarvita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kokeilin esikoisen päätä. Ihana muisto.

Vierailija
14/29 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:57"]

En kun tuli pitkän ja rankan synnytyksen päätteeksi sektiolla, helvetti sentään kauhea työ ja sitten vielä sektio kaupanpäälliseksi. Olisinpa saanut synnyttää vaan alateitse kun jo tein kaiken työnkin TURHAAN ja vielä käynnistettynä jäätävillä supistuksilla!!! :D Siinä vaiheessa tunteet oli juuri nuo, että ihan turhaan 48h supistukset. Sen jälkeen vielä se pahin, sektiosta toipuminen. Yök! Jos joskus vielä saan lapsen niin täytyypi koittaa. :)

[/quote]

Mä en ikinä enää suostu kokeilemaan alateitse synnyttämistä, jos raskaudun uudestaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskin, kun kätilö ehdotti kokeilemaan vauvan päälakea, kun se oli putkahtamassa ulos.

Vierailija
16/29 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ku maha revittiin auki (siinä ei kyselty tommosia) ja vauva vietiin teholle.

Vierailija
17/29 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on, jotkut ottavat kuvia/videoivat noita talkoita. Onko miten yleistä Suomessa?

vai saako edes kuvata?

Vierailija
18/29 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan vaatia sektion...

Vierailija
19/29 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Nojasin pöytään joten asento olisi ollut hankala kokeilla ja en nähnyt myöskään mitään.

Vierailija
20/29 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:21"]Mites on, jotkut ottavat kuvia/videoivat noita talkoita. Onko miten yleistä Suomessa?

vai saako edes kuvata?
[/quote]
Siinä on vieraille illanistujaisiin materiaalia. Eipähän tarvi kattella lomavideoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme