Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi silmälasimyyyjä hengittää niskaan...

Vierailija
19.05.2014 |

Eikä anna rauhassa valita kehyksiä??? Minun piti valita kahdet kehykset (kaksille eri linsseille/käyttötarkoitukseen) ja menin aivan paniikkiin kun hän pyöri ympärillä... oli ihan mukava, mutta koin painostavana ja yritin valita nopeasti. En saanut sanottua, että saisiko rauhassa katsella. Ärsyttävää. Nyt sitten kärsin kaksia epämieluisia laseja seuraavat pari kolme vuotta... aargh.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasimyyjä vastaa:

Olemme myymälässä asiakkaiden apuna, mutta suurelta osalta tämän ammatin harjoittajia puuttunee vielä kyky lukea ajatuksia. Yritän kyllä aina kuulostella, että haluaako asiakas apuani, mutta joskus varmasti arvaan väärin.

Jos ehdottelen malleja ja kerron niistä oman mielipiteeni, olen tyrkky myyjä ja häiritsen asiakasta. Jos en ehdottele malleja enkä ole asiakkaan apuna, saan asiakkaan poistuessa kuulla mutinaa palvelun puuttumisesta. Jos kysyn asiakkaalta ihan suoraan, että haluaako hän katsella rauhassa vai tulenko kaveriksi, saan vastaukseksi: "mmmmphm". Ja koska en osaa lukea ajatuksia, en taaskaan osaa toimia tilanteessa oikein.

Vierailija
2/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, minä taas olen hirmu tyytyväinen, jos minua PALVELLAAN optikkoliikkeessä, kenkäkaupassa, vaatekaupassa tai missä vaan. Silmälaseja on tosi vaikea valita, kun ne näyttävät ihan erilaisilta päässä. Jos en saa palvelua, lähden aika pian liikkeestä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 17:33"]Silmälasimyyjä vastaa:

Olemme myymälässä asiakkaiden apuna, mutta suurelta osalta tämän ammatin harjoittajia puuttunee vielä kyky lukea ajatuksia. Yritän kyllä aina kuulostella, että haluaako asiakas apuani, mutta joskus varmasti arvaan väärin.

Jos ehdottelen malleja ja kerron niistä oman mielipiteeni, olen tyrkky myyjä ja häiritsen asiakasta. Jos en ehdottele malleja enkä ole asiakkaan apuna, saan asiakkaan poistuessa kuulla mutinaa palvelun puuttumisesta. Jos kysyn asiakkaalta ihan suoraan, että haluaako hän katsella rauhassa vai tulenko kaveriksi, saan vastaukseksi: "mmmmphm". Ja koska en osaa lukea ajatuksia, en taaskaan osaa toimia tilanteessa oikein.

[/quote]

Minusta sinä kuullostat oikealta asiakaspalvelijalta. Sen sijaan kun itsekin ostin juuri lasit, niin myyjä oli oikeasti todella painostava. Ei olisi millään antanut mun kokeilla haluamiani laseja, tyrmäsi minun valintani ja tyrkytti yhtä kehystä koko ajan. Oli vielä liikkeen omistaja. Lopulta sain kyllä haluamani lasit väännön jälkeen, niidenkin väriä yritti valita puolestani uudelleen.

Vierailija
4/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai myyjä kysyy voiko auttaa ja ehdottelee. Jos joku sen käsittää tunkeiluna niin tilatkoon netistä.

Sen sijaan päällepäsmäreitäkin on oikeasti olemassa, niitä jotka esim tietty provikkapalkkaisten mielessä tyrkyttää asiakkaalle sopimatonta tuotetta tai ei yhtään edes kuuntele mitä asiakas haluaa..

Vierailija
5/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein näin: menin optikkoliikkeeseen, myyjä tuli luokseni. Kysyin että sopiiko, jos katselen ensin itse ja tulen sitten pyytämään apua. Myyjä sanoi että sopii ja kertoi lyhyesti mistä löytyy mitäkin. Myyjä poistui takavasemmalle ja kokeiltuani laseja kerroin myyjälle, mitkä lasit miellyttivät. Niistä sitten valitsin myyjän avustuksella sopivat. Kannattaa sanoa selkeästi, jos haluat katsella ensin itse. Se on myyjälle varmasti ok.

Vierailija
6/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella ärsyttävää, minulle kävin samoin eräässä liikkeessä! Menin silmälasiliikkeeseen, jossa myyjä tuli kysymään että tarvinko apua, ja vastasin siihen "no mää nyt tässä ensin vähän kattelen..". Myyjä ilmeisesti oletti, etten osaa katsella itse vaan alko kiikuttamaan minulle kaikenlaisia laseja. Kohteliaisuuksissani niitä sitten sovitin, lähdin kuitenkin aika nopeasti kaupasta, sillä oli todella turhauttavaa kokeilla kaikenlaisia laseja, jota en olisi hyllystä itse valinnut enkä todellakaan ostanut. Ärsyttävää kokeilla laseja, joista tietää jo heti ettei sellaisia halua ja kun sanoin jotain tyyliin "no ei tommoset suorakulmion muotoiset ehkä oo mun juttu" niin kiikutti sitten pelkästään sellasia täysin pyöreitä Harry Potter-laseja. Lähdin kaupasta, marssin seuraavaan ja ostin lasini sieltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:52"]

Odotan innolla sitä aikaa kun kaikki asiat voi hoitaa koneiden kanssa. Optikot, parturit, pankit, ravintolat, hotellit, matkailu jne. Ihan kaikki. Ei niitä myyjiä ja "palveluammattilaisia" vaan jaksa.

[/quote]

Sitten kun tulee tarpeeksi aidon tuntuiset pornorobotit, niin ei tarvi seksiinkään enää ihmisiä.

 

[/quote]

 

Mistä?

 

Vierailija
8/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika!

Voithan yrittää kaupan purkua perusteella painostus :) On kyllä ärsyttävä ilmiö, tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä pystyä sanomaan : mietin hieman kun en osaa heti päättää, voit mennä palvelemaan jotain toista tässä välissä.

Vierailija
10/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan ei ole myyjä, vaan se ettet sinä saa piipitettyä haluavasi katsella rauhassa. Älä sure, kyllä sen oppii. Ehkä jo seuraavia laseja ostaessasi pystyt avaamaan suusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan myyjiä, jotka vaan kohteliaasti siinä sinua palvelevat, mutta ei siinä painostuksesta ole kysymys. Vai sanovatko ne että nyt pitäisi jo päättää, enpä usko.

Vierailija
12/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pysty valkkaamaan mitään, jos myyjä pyörii vieressä. Ihan myytävästä tuotteesta riippumatta. Kannattaa oikeasti avata se suu ja pyytää omaa rauhaa. Silmälaseja hankkiessa kannattaa myös kartoittaa valikoima jo ennen varsinaista lasien ostoa. Ei tarvitse sitten hätäpäissään yrittää valkata jotain optikon tarkastuksen jälkeen, jos on jotkut kehykset jo valmiiksi mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla sitä aikaa kun kaikki asiat voi hoitaa koneiden kanssa. Optikot, parturit, pankit, ravintolat, hotellit, matkailu jne. Ihan kaikki. Ei niitä myyjiä ja "palveluammattilaisia" vaan jaksa.

Vierailija
14/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:52"]

Odotan innolla sitä aikaa kun kaikki asiat voi hoitaa koneiden kanssa. Optikot, parturit, pankit, ravintolat, hotellit, matkailu jne. Ihan kaikki. Ei niitä myyjiä ja "palveluammattilaisia" vaan jaksa.

[/quote]

Sitten kun tulee tarpeeksi aidon tuntuiset pornorobotit, niin ei tarvi seksiinkään enää ihmisiä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silmälasit voi jo tilata netissä

Vierailija
16/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:58"]

No silmälasit voi jo tilata netissä

[/quote]

Valikoima oli vähän huono viimeksi kun tsekkasin. Ja vähän hankala jos haluaa sovittaa useampaa mallia ennen kuin ostaa. Olisi hyvä jos voisi mennä liikkeeseen jossa on vaan R2D2 myyjänä.

 

Vierailija
17/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykissä ja Lontoossa on jo hotelleja, joissa ei ole lainkaan henkilökuntaa ainakaan respassa. Kai niissä jotain siivoojia ja tarjoilijoita on, mutta check-in tehdään koneella, joka antaa avaimen, matkatavarat jätetään robottihissiin joka vie ne huoneeseen, ja lähtiessä koneen kautta uloskirjaus ja avain boksiin. Japanissa varmaan myös yleistä.

Vierailija
18/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas sanoisi tuossa tilanteessa mitään niin häntä pidettäisiin töykeänä ja nyrpeänä asiakkaana. Parempi siis vain olla hiljaa, nöyrästi myyjää palvellen :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan