Mikä on, kun kuumetta liki 40C, mutta ei muita oireita?
Viisivuotiaani on kuumeessa 38,5-39,6 C, mutta muita oireita ei juuri ole. Eilen särki vähän päätä ja aamulla sanoi, että vähän kurkkuun koskee. Muutoin on sellainen " rauhallisen normaali" . Onko tämä ihan tavallinen kuumetauti vai olisiko joku rokko tms? Meille on tulossa huomenna vieraita ja tahtoisin tietää, voivatko tulla käymään, jos haluavat...
Kommentit (6)
yleensä kuumeisena kirvelee, mutta on niitäkin joilla ei kirvele kummemmin, kuume vaan nousee.
Kannattaa käyttää tk:ssa verikokeessa ja pissatestissä, niin varmistat ettei ole tulehdusta missään. Keho voi joskus olla kuumempi siinä kohdassa, missä tulehdus on.
Voiko pojalla olla pissitulehdus? Ap
meidän molemmilla pojilla on ollut.
Veikkaan ihan flunssaa. Ja eikös lapsille varsinkin pienille, nouse aina kuume kunnolla. Näin meillä ainakin. Pientä lämpöä ei tunneta, se on aina vähintään 38,5C tai yli.
joka nostaa kovan kuumeen. Helsingissä ainakin.