Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon 5-kuinen tarvitsee maitoa päivässä?

Vierailija
27.08.2006 |

5 kuukautta vanha poitsumme on nyt alkanut syödä kiinteää ruokaa. Mites ne suositukset menee, eli kuinka paljon maitoa (rintamaitoa tai korviketta) pitäisi saada menemään päivässä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäisellä. Riippuu lapsen koosta tietty kuinka paljon juo, mutta eikös ne kiinteät ole vasta lisänä tuossa iässä.

Vierailija
2/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikuttaako se siihen, ettei juo sitten tarpeeksi maitoa enää tai syökö siksi niin paljon muuta, kun minulla ei maito riitä...Äh, vaikea selittää. Jos annan lisämaitoa, niin eikös ollut niin, että ensin imetetään ja sitten annetaan pullosta lisää, jos jää nälkä?



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Eli vaikuttaako se siihen, ettei juo sitten tarpeeksi maitoa enää tai syökö siksi niin paljon muuta, kun minulla ei maito riitä...Äh, vaikea selittää. Jos annan lisämaitoa, niin eikös ollut niin, että ensin imetetään ja sitten annetaan pullosta lisää, jos jää nälkä?

ketta annat. Ja ennen kuin pulloon tartut, on hyvä muistaa, että voi antaa vaikka kuinka monta rinnallista maitoa ensin, eli välillä vaihtaa tissiä ja sitten taas takaisin. Jos on rintamaidolla tähänkin saakka ruokittu, niin ei se mihinkään lopu se oma maito.

Vierailija
4/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kehottivat aloittamaan kiinteät ja nyt poika syö niitä niin paljon kuin antaa...



Ap

Vierailija
5/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Neuvolassa kehottivat aloittamaan kiinteät ja nyt poika syö niitä niin paljon kuin antaa...

Ap

Neuvolan käyrät kun ovat korvikeruokittujen mukaan laadittu..

Täytyykin kaivaa jostain se täysimetettyjen käyrä ja katsella tuon oman vauvelin kasvua sen mukaan :).

Vierailija
6/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä kerrallakin huomauttivat painosta, mutta silloin ei vielä ollut niin alhaalla



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy yksi käyrä täysimetetyille: http://www. promom. org/bf_info/growth. html



Onko vauva kasvanut enemmän pituutta? Välillä vauvat kerää senttejä enemmän ja sitten taas kasvattavat painoa..

Haluatko kertoa esim. viimeiset kolme mittaa (paino ja pituus)?

Vierailija
8/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo, poika kyllä kuluttaa tällä hetkellä varmaan hurjastin energiaa. Viimeisimmät mitat olivat 67cm ja 5.9kg.



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tehostaisin imetystä, pikku hiljaa niitä kiinteitä lisäksi ja toistaiseksi unohtaisin korvikkeen kokonaan. Äm:ssa on energiaa enemmän kuin korvikkeessa ja missään kasvissoseissa.. Eli aika hassua, että sitä " pottua" aina tarjotaan vaivaan kuin vaivaan..

Vierailija
10/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Siis joo, poika kyllä kuluttaa tällä hetkellä varmaan hurjastin energiaa. Viimeisimmät mitat olivat 67cm ja 5.9kg.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdenpä tästä imettämään...



Ap

Vierailija
12/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy mennä :) Palaan myöhemmin ja etsin ketjun.



Kiitos vielä kerran



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi on kasvanut niin paljon pituutta, ettei todellakaan voi olla liian vähällä ravinnolla, koska painoakin on tullut kuitenkin hyvin! Ja kuluttaa energiaa myös liikkumiseen.

Vauvasi taitaa olla sellaista pitkää ja hoikkaa sorttia enemmän :).

Ärsyttää, kun neuvoloissa sokeasti tuijotetaan käyriä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan