Lapselle W-alkuinen nimi.
Mikä olisi kiva lisä meidän katraaseen? Aiemmat lapset Wenla, Waltteri ja Wilma (terkkuja tutuille). Emme vielä tiedä tulevan lapsen sukupuolta, joten ehdotuksia otetaan vastaan molemmille - sekä tytölle että pojalle! :)
Ja te nimirasistit voitte suosiolla pysyä poissa täältä... Toivon raskauden hormonihuuruissa asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (20)
Ihana kun joku muukin tykkää!! Ja olen huomannut ettei av:lla ole ikinä W-alkuisia nimiä kritisoitukaan ;) Meiltä löytyy Wanda sekä Werner.
Wilpertti Teemu, tuttujen kesken W.T.
Wolmari, Wanja, Wilhelmiina ja Warjoleena.
Periaatteessahan suurimman osan V-alkuisista nimistä voi muuttaa myös W-alkuisiksi. Mutta heitetään nyt muutama ehdotus.
Wappu, Wellamo, Wilhelmiina/Wilhelmina
Werneri, Wiljami, Wille, Wäinö
www.behindthename.com/names/letter/w
Aivot löi tyhjää niin piti mennä lunttaamaan. Sitten totesin että siellähän on liian monta kivaa nimeä, joten laiskuuttani pistin vain linkin.
Kivoja ehdotuksia paljon! Laitoin/laitan paperille ylös parhaat :)
Wille olisi muuten ehdoton suosikkini, mutta mieheni sattuu olemaan Ville ihan yksöis-veellä.
Mun mielestä Wanja olisi oikein ihana tytölle ja sopisi sarjaan. Pojalle taas Wolmari. Werneri myös sinänsä ok, mutta tulee liikaa mieleen vammaisten verkkopalvelu.Wilho?
Wilmer. On jo aivan hittinimi suomenruotsalaisilla.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:32"]
Mun mielestä Wanja olisi oikein ihana tytölle ja sopisi sarjaan. Pojalle taas Wolmari. Werneri myös sinänsä ok, mutta tulee liikaa mieleen vammaisten verkkopalvelu.Wilho?
[/quote]
Joo ja Vanja on venäläinen miehen nimi, ei nyt sinänsä este jos Wanja menisi tytöllä läpi, mutta...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:32"]
Mun mielestä Wanja olisi oikein ihana tytölle ja sopisi sarjaan. Pojalle taas Wolmari. Werneri myös sinänsä ok, mutta tulee liikaa mieleen vammaisten verkkopalvelu.Wilho?
[/quote]
Wanja on miehen nimi. Venäläisen Ivan-nimen tuttavallinen muoto.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:30"]
www.behindthename.com/names/letter/w
Aivot löi tyhjää niin piti mennä lunttaamaan. Sitten totesin että siellähän on liian monta kivaa nimeä, joten laiskuuttani pistin vain linkin.
[/quote]
Ai, mun mielestä just tuolla ei niinkään ollut kivoja nimiä, vain Waleria ja Wiola.
-ohis-
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:32"]
Mun mielestä Wanja olisi oikein ihana tytölle ja sopisi sarjaan. Pojalle taas Wolmari. Werneri myös sinänsä ok, mutta tulee liikaa mieleen vammaisten verkkopalvelu.Wilho?
[/quote]
Joo ja Vanja on venäläinen miehen nimi, ei nyt sinänsä este jos Wanja menisi tytöllä läpi, mutta...
[/quote]
Suomessa enemmän annettu tytölle, vuoden 1980 jälkeen sitä on annettu vain tytöille. Et ihan sama mitä venäjällä...
Mä tykkään myös W-alkuisista. Suosikit (lasteni nimet) täältä jo löytyivätkin.
Waltteri
Waldemar
Watti
Wäinö
Wilho
Wilhelmiina
Wolverina
Wauwa.