Autokaupasta! Help!
Tilasimme auton heinäkuun lopulla, luvattiin saapuvaksi kuukauden kuluttua (syyskuun alkupäivät). Tilaushetkellä voimassa oli automerkin tarjous bensasta kaupan päälle.
Nyt auton tulo kuitenkin vaan viivästyy, vielä n. 1kk. Automerkillä on uusi tarjous, joka on " yllättäen" paljon parempi kuin tuo bensatarjous joka tilaushetkellä oli voimassa.
Onko mahdollista saada tämän uuden kaupanpäällistarjouksen tähän kauppaan? Voimmeko vaatia sitä? Varsinkin kun auton tulo kestää ja kestää.
Kommentit (12)
Ilmeisesti kun olette jo kauppasopimuksen allekirjoittaneet?
Mitä siihen on kirjoitettu auton toimituspäiväksi? Entä viivästyssakoksi? Epäilen, ettei mitään...
Oikeutettuja ette ole muuhun kuin kaupantekohetkellä olleeseen tarjoukseen, sekä erikseen myyjän kanssa sovittuihin asioihin.
Kaikki sovittu täytyy/kannattaa olla paperilla.
Aikoinaan ostimme uuden Toyota Corollan Lohjan autokeskuksesta, myyjän(oli vielä joku päällikkö) kanssa suullisesti sovittiin ensihuollon alennetusta hinnasta, ei kuitenkaan suostunut kertomaan mikä se olisi. Kun mieheni vei auton ensihuoltoon, häippäsi myyjä kiireesti pois paikalta ja huollosta jouduimme maksamaan täyden hinnan.
Valitus Toyotan maahantuojalle ei tuottanut tulosta, vain " olan kohautuksen" .
Mekin ollaan saatu sieltä tosi huonoa palvelua, ei enää ikinä käytetä niiden palveluksia.
Se Lohjan Toyota-liike tosiaan on todella huonon palvelun paikka, yksi Yaris Verso sieltä uutena ostettiin, enää emme sinne mene.
Ihan tosissaan on ongelma. Auton tilaussopimuksessa päivämäärä on 12.9., nyt siis viivästyy 1kk siitä. Ainakin kysyä aiomme, vaikka sen jo melkein tietää mikä on vastaus. Kyllä jotain kompensaatiota saisi silti tulla jollei tätä.
soitto kuluttajaneuvojalle/asiamiehelle auttaa.
Rohkeasti asia vaan puheeksi. Kysyt myyjältä vaikka että ' Mitä tekisit itse yksityishenkilönä tässä tilanteessa?' tms.
Ei se aina mene just niin päivälleen:
-ette ole autoehtaan/maahantuojan ainoita asiakkaita
-auto saapuu maahan kaukaa
-kaikkea hoitaa IHMISET, ei koneet
Ihmeellisiä ruikuttajia ihmiset on!
Kauppa mikä kauppa, kyllä pitää saada jotain hyvitystä jos sovittu odotusaika tuplaantuu. Ihan kuin asiakasta PITÄISI kiinnostaa se, että on muitakin asiakkaita tai autotehtaan/maahantuojan vaikeudet. Ei todellakaan. Ymmärrätkö, kyse on kuitenkin KALLIISTA hankinnasta.
Vierailija:
Ei se aina mene just niin päivälleen:
-ette ole autoehtaan/maahantuojan ainoita asiakkaita
-auto saapuu maahan kaukaa
-kaikkea hoitaa IHMISET, ei koneetIhmeellisiä ruikuttajia ihmiset on!
Vierailija:
Ei se aina mene just niin päivälleen:
-ette ole autoehtaan/maahantuojan ainoita asiakkaita
-auto saapuu maahan kaukaa
-kaikkea hoitaa IHMISET, ei koneetIhmeellisiä ruikuttajia ihmiset on!
varsinkin jos toimitus on viivästynyt noin paljon.