Auts--kyllä ois NOLOA jos myyjä kassalla sanois ettei sun kortillas oo katetta..
Kommentit (51)
Miten niin, vittuako se muille kuuluu mitä jonkun kortilla on tai ei ole.
mulle on ainakin kaks kertaa käynyt niin, sanoin vaan että ai jaa..ja maksoin visapuolella ja toisen kerran käteisellä, kun en oikein visaa halua ruokaostoksiin käyttää, eipä siinä mitään noloa ollut.
Kävin nostamassa automaatista rahat. Oli siis tekninen virhe, mutta yhtä kaikki. Jonossa takana olevat katsoivat jotenkin kieroon.
Olin opiskeluaikoina rautakaupan kassalla. Summat olivat hieman eri luokkaa kuin lähi-Siwassa. Meillä tähdennettiin moneen otteeseen, että emme saaneet puhua mitään katteesta, koska sitä emme nähneet mistään. Suositeltava ilmaus oli: "Summalle ei tullut myyntilupaa". Syy koneen hylkäykseen saattoi hyvinkin olla varmennusyhteydessä, ostorajoituksissa tai pankissa (Sampo temppuili usein). Varmennuskeskuksessakaan ei muuten kerrota, onko tilillä katetta, koska se on asiakkaan ja pankin välinen asia eikä kuulu kassatyöntekijälle.
No hui, onpa noloa.
Itse saatan joskus koittaa maksaa väärällä kortilla, jonka tilillä ei ole rahaa, olen ehtinyt unohtaa, että olen nostanut käteistä/siirtänyt säästöön jne. Ja joskus yksinkertaisesti vain tilin saldon muistan väärin.
Mutta en nyt osaa kuvitella, että siinä mitään noloa on.
Pakkohan se ei tietenkään ole kassalla myyjän sanoa, että tilillä ei ole katetta, vaikka meillä ainakin tietty virhekoodi tulee siitä, että maksu on hylätty juuri puuttuvan katteen vuoksi. Ja erilaisista muista varmennevirheistä sitten ilmoittaa erikseen. Sanoo sitten vaikka että kortti ei jostain syysytä varmenna, tosin en nyt sitten tietenkään tiedä onko siitä mitään apua, kun näiden noloilijoiden mielestä kanssajonottajien merkittävin spektaakkeli on kun jollain edessä maksavalla randomilla ei ole rahaa tilillä.
Olin opiskeluaikoina rautakaupan kassalla. Summat olivat hieman eri luokkaa kuin lähi-Siwassa. Meillä tähdennettiin moneen otteeseen, että emme saaneet puhua mitään katteesta, koska sitä emme nähneet mistään. Suositeltava ilmaus oli: "Summalle ei tullut myyntilupaa". Syy koneen hylkäykseen saattoi hyvinkin olla varmennusyhteydessä, ostorajoituksissa tai pankissa (Sampo temppuili usein). Varmennuskeskuksessakaan ei muuten kerrota, onko tilillä katetta, koska se on asiakkaan ja pankin välinen asia eikä kuulu kassatyöntekijälle.
että jos kaupan kassa on saanut sen virheilmoituksen "ei myyntilupaa" tms. se perustuu siihen, että kone on varmentanut ostoksen ja sen seurauksena saanut tuon ilmoituksen.
On sitten eri asia, jos varmennus ei onnistu, silloin ei tule virheilmoitusta. Ja kone ilmoittaa, että varmennus ei ole onnistunut. Näitä ei voi sekoittaa toisiinsa.
Sillä kassalla, jota olen käyttänyt, "ei myyntilupaa" on tarkoittanut sitä, että tilillä ei ole katetta. Olen sanonut niin tilanteessa, jossa asiakas ei ole ensin uskonut, että hänen kortillaan ei voi maksaa. En mitenkään ensimmäisenä. Jotkut jäävät kuitenkin vänkkäämään asiasta, mikä on turhaa. Jos kone ilmoittaa, että kortti ei mene läpi syystä x tai y, niin ei siinä mitään neuvotteluvaraa ole.
olin perjantaina kunnolla shoppailemassa ja tuhlasin käyttötilin lähes nollille - ja unohdin siirtää sijoitustililta rahaa käyttötilille.
Maksoin sitten luottopuolella poikkeuksellisesti (en yleensä käytä luottopuolta kuin ulkomailla ja nettiostoksissa).
En näe tuossa mitään noloa eikä nolottanyt yhtään, en myöskään ymmärrä miksi olisi pitänyt nolottaa.
varsinkin joku noin mitätön asia, kannattaa edes yrittää kasvaa aikuiseksi. Se helpottaa elämää ja olemista ihan hirveästi, eikä tarvitse kehitellä mitään paniikkihäiriöitä tms.
Niin ne sanoo. Ja joo, on sanonut mullekin. Ei tullut edes mieleen nolostua.
Vai pitääkö täällä jonkun pitää kulisseja pystyssä lähikaupan kassateinille ja sille takana seisovalle Latelle joka haluaa äkkiä vittuun sieltä että pääsee kaljalle?
Sitä vuokratyöfirman riistettyä tai palkatonta työharjoittelijaa siinä bkassalla kiinnostavan onko sun kortillasi katetta vai ei?
Se lähinnä toivoo sun pitävän turpasi kinni ja painuvan vittuun siitä mahdollisimman nopeasti.
ja sanoin kassalle, että ootas hetki.. ja hain samalla kortilla seinästä rahaa. Tietokone virheitä voi sattua!
Ei tokj kassan vika, mutta kyllähän siellä jono oli perässä ja naureskeli, että näinköhän.
Kaikki paikalla olijat - paitsi kokoomuslaiset - kyllä ymmärtävät, että ei se sinun vikasi ole vaan kortin, kaupan, pankin ja hallituksen.
Ainakin tulee kassalle että katevaraus ylittyy...
Mutta siinä mitään ihmeellistä ole, myyjälle peruskauraa.
Nytkin jo 80% ihmisistä maksaa luotolla.
Ainakin tulee kassalle että katevaraus ylittyy...
Mutta siinä mitään ihmeellistä ole, myyjälle peruskauraa.Nytkin jo 80% ihmisistä maksaa luotolla.
Että 80% ihmisistä maksaisi luotolla. Joku sekoittaa Visa electronin ja Visan?
Mulle on käynyt monta kertaa noin. Meillä erikseen ruokatili, omat käyttötitlit ja yhteinen tili. Vihaan raha-asioita, enkä jaksa seurata rahaliikennettä. Sitten maksetaan toiselta tililtä, niin yksinkertaista. Jos S-marketin kassa ja naapurit jonossa saavat tietää että mun rahat on finito niin mitä sitten?
tämmöinen on noloa kun pelkää että kulissit romahtaa. Ajatella jos joku nyt huomaa että en ole oikeasti rikas... Herranjestas ja just ostin viimesillä rahoilla lapselle T2H haalarin että lisäis mun uskottavuutta meniks sekin nyt sit sa****a harakoille??
Oikeasti rikkaalle tai köyhälle toi ei ole noloa koska jokainen tietää että vaikka tilillä (johon kortti kuuluu) ei ole rahaa niin se ei kuitenaan tarkoita ett rahaa ei olisi vaikka sit toisella tilillä:)
niin ei tarvitse tietää, paljonko käyttötilillä on rahaa. Rahaa meillä kuitenkin on muilla tileillä, ja visa maksetaan aina kokonaan joka kuukausi. Kätevää silloin kun tuntee omat kulutustottumuksensa, ja rahaa on riittävästi. Kassa saa sitä sitten ihmetellä, miksi ostan maitoa visalla...
Jos kone näyttää että ei ole myyntilupaa, kysyn olisiko jotain muuta korttia. Todella epäkorrekstia kailottaa kovaan ääneen kassalla, että tilillä ei näyttäis olevan katetta. Siinä tulee vähän sellainen fiilis että asiakas nolataan...
Kyllä asiakas tajuaa yleensä siinä vaiheessa, että kannattaa kokeilla jotain muuta korttia;).
Itselläni on kerran käynyt niin, ettei kortti toiminut jostain syystä (tekninen vika, koska tiesin että tilillä oli riittävästi rahaa) niin myyjä käyttäytyi ikävästi. Kävin sitten automaatilla nostamassa rahat, mutta vältän ko. liiketta aina jos mahdollista.
Eli asiakaspalvelussa pitää olla hienotunteisuutta ja miettiä itsensä asiakkaan asemaan.
Pari kuukautta sitten kävi minulle näin. Oltiin menossa rautakauppaan tekemään iso ostos, ja katsoin etukäteen netistä, että tilillä on rahaa. Siinä matkan aikana oli kuitenkin tililtä mennyt tietämättäni iso bensalasku, joten rautakaupassa ei tilillä enää ollutkaan niin isoa summaa kuin luulin. Jäi yhdestä eurosta kiinni! Olin vähän ihmeissäni, kun kassa sanoi, ettei tilillä taida olla katetta, kun juuri ennen lähtöä olin kotona varmistanut asian.
Ruokakaupassa maksan tavallisesti käteisellä, koska en halua näitä tapahtuvan. Siksi nostan satasen seinästä ennen kauppaan astumista, ei tule maksuongelmia.
Mulle on pari kertaa käynyt siten että tilillä ei ole ollut katetta. Eipä siinä, olen sitten maksanut rahalla tai toisella kortilla.
Jokusen kerran käynyt niinkin, että kassalla tulee se viesti: korttia ei voida hyväsyä, mutta kuitenkin automaatilla käydessä tililtä saanut ostosten verran rahaa nostettua. Mistä lie milloinkin nuo viestit sitten tulleet?
Ei mua ainakaan pätkän vertaa kiinnosta jos jollekin muulle käy noin. Se on elämää.
ja maksaisin toisella kortilla tai käteisellä.