Mikä vaivaa äitejä jotka
vievät lapsensa JOKA viikonloppu hoitoon.. Ja tarkoitan nimenomaan yöhoitoa ja useimmiten pe-su kestoista. Näitä on facessa muutamiakin, joka vloppu pitää saada "omaa aikaa ja rentoutua" tai päästä ryyppäämään. Ja ei, en sano että siinä on jotain pahaa jos lapsi on joskus hoidossa, mutta en tosiaan ymmärrä jos lapsi ei ikinä saa viettää vloppua vanhempiensa kanssa..
yhdellä näistä sankareista 1kk ikäinen vauva, joka vloppu pe-su hoidossa että mamma saa ryypätä. Toisella 2v ja 2vko vanhat muksut, ennen kuin vauva syntyi oli esikoinen täydet päivät viikossa hoidossa täyspäiväisesti vaikka äiti on työtön, samaten oli myös AINA pe-su hoidossa kummeillaan. Nyt kun vauva syntyi ja joutui jäämään sairaalaan, ei sitä keretä edes käydä katsomassa siellä ja esikoinen piti taas tuupata hoitoon kun mamman piti saada rentoutua siiderin kanssa. Kolmas sai 2kk sitten vauvan, joka on pitänyt nyt viimeisenä kahtena vloppuna viedä hoitoon kun äiti tarvitsee omaa aikaa.
Ei voi käsittää..
Kommentit (53)
vai onko apn mielestä lasten hoito vain äidin asia?
Meinasin jo korjata otsikon "mikä vaivaa vanhempia.." mutta sormi kerkesi lähetä painikkeelle ennen korjausta. Jep, en puolustele myöskään isiä sen enempää, esimerkit nyt tulivat face mammoilta, kun heidän miehensä eivät face kavereinani ole, en puolustele heidänkään tekemisiään.
Miksi eivät hoida lapsiaan sillä välin kun äiti rentoutuu (mihin kai äidilläkin oikeus). Oletko sitä mieltä että isät saavat tehdä mitä vain mutta äiti kantaa vastuun AINA? Tervetuloa tähän päivään ap....
mutta et katsonut tarpeelliseksi ottaa isän roolia esiin avauksessasi. Miksiköhän? Olisko asenteen tarkistamisen paikka?
Meinasin jo korjata otsikon "mikä vaivaa vanhempia.." mutta sormi kerkesi lähetä painikkeelle ennen korjausta. Jep, en puolustele myöskään isiä sen enempää, esimerkit nyt tulivat face mammoilta, kun heidän miehensä eivät face kavereinani ole, en puolustele heidänkään tekemisiään.
etköhän niistä hoitoonviemisistä osaa sitten senkin päätellä, että isäkin mukana "rentoutumassa". Eli sulle vaan itselle tuli oikeasti ekana mieli syyttää vain/enemmän äitejä.
Mielestäni vanhemmilla on vanhemmuus todella hukassa. Jääty jonnekin teinivaiheeseen. Mulla on muutama lapseton tälläinen facekaveri, jotka joka keskiviikko, perjantai ja lauantai kyselevät "kaupunkiin menijoitä", ryyppyseuraa jne. Lähes kaikki päivitykset tätä. Aika huolestuttavaa, jos ei ole enää muuta elämää kun tuo juhliminen.
monellakin tapaa. Ensinnäkin keskity omaan elämääsi älä toisten ja yritä oppia se asenne että lapsilla on myös isät joiden tulee kantaa sama vastuu. Jos lapsi jatkuvasti hoidossa ei ole vain äidin huonommuutta!!! ISÄLLÄ ON TISMALLEEN SAMA VELVOLLISUUS HOITAA LASTA KUIN ÄIDILLÄKIN!
osataan tarttua aina oleelliseen. Ap vastasi jo että olisi pitänyt muuttaa otsikko muotoa.
Aiheeseen: en oo joo itsekkään käsitä tälläisiä vanhempia, tulee lähinnä mieleen että tuliko lapset tehtyä vähän liian aikaisin..
edelleen se syyttävä sormi kohdistuu vain äidin tekemisiin :( olen myös sitä mieltä ettei lapsia aina hoitoon mutta pakko kyllä ihmetellä apn tapaa syyttää vain äitiä asiasta ja unohtaa isä kokonaan. Siitä tasa-arvon mallia joo!
on apn kaltaisia jotka syyttävät vain äitiä kaikesta. oliskohan niin että äiti väsyy taakkansa alle kun kaikki odottavat vain HÄNELTÄ jotain ja mies pääsee kuin koira veräjästä. Apn olisi syytä vähän korjata asenteitaan myös!
Tai minkä ikäisiä ovat nämä äidit, joiden on saatava sitä omaa aikaa?
Minä en nimittäin tunne ainuttakaan tuollaista äitiä. Kaikilla on eka vauvavuosi mennyt niin, että lähes yksinomaan vanhemmat hoitavat. Senkin jälkeen niitä hoitokeikkoja on ollut aika harvassa. Nyt kun useimmilla on isompia lapsia, saattaa osalla olla kerran kuukaudessa se isovanhempien viikonloppu, mutta ei koske edelleenkään suurinta osaa.
Sen sijaan muistan, että veljeni ystävä oli tuollainen (tuli äidiksi 18-vuotiaana),ja veljeni ja tyttöystävänsä joutuivat tätä lasta hoitamaan kuuden viikon välein, kun joka viikonloppu siis aina joku tuttavapiirissä hoiti. Lapsi siis oli kuuden viikon ikäinen, kun tuli veljelleni hoitoon eikä veli ollut ikinä aiemmin edes koskenut pikkulapseen...
osoittaessasi sillä sormella yrität muistaa että niillä lapsilla yleensä on isätkin. Syytteletkö samana tapaan jos joku isukki huitelee kaiket viikonloput jossain? Tuskin...
kun ei ole osallistuvaa miestä eikä apn kaltaiset kyttärit auta asiaa eikä auta ketään jaksamaan...
ihmettelevät, niin missä ja mitä ne isät tekee, mikä niitä vaivaa?
Näitä äitejä vaivaa idiotismi, eli ehkä isiä myös?
Lapsia on kiva tehdä ja niitä on kiva saada, mutta se on niin rankkaa, että viikonloppuisin tarvii hölläillä? Varmaan näitäkin vanhempia on, mutta en usko, että kovin monia kuitenkaan.
Ap:n piirit vaan on hieman erilaiset kuin meidän tavisten.
viikossa mummolassa hoidossa. Tämä oman jaksamiseni takia. Hoitovapaalla toki tuolloin olin, joten lasta ehdin näkemään 24h/6. Kun siirryin töihin, vahennettiin hieman tuota mummolassa vietettyä vuorokausiaikaa. Toisaalta taas vaari ja mummo hakevat nyt useampana päivänä viikossa lapsen, jotta tälle ei tule pitkiä päiviä hoidossa.
Lapsella lämpivät suhteet isovanhempiinsa. Mutta minä olen tietenkin av:n mukaan huono äiti, yh, joka käyttää vain omia vanhempia hyväkseen.
Niin missä lapsen isä? Sehän teitä kiinnostaa? Tapaa epäsäännöllisesti lastaan, mutta hänestä ei säännöllistä apua ole.
kyllä minuakin ärsyttää tuo asenteellisuus. Miksi aina äitiä syytetään?Miksi aina äiti on se jonka pitää kantaa päävastuu ja mies vaan auttelee jos viitsii. Selvästi tällainen asenne paistaa apnkin kirjoituksesta. t.Maiju
Sen sijaan muistan, että veljeni ystävä oli tuollainen (tuli äidiksi 18-vuotiaana),ja veljeni ja tyttöystävänsä joutuivat tätä lasta hoitamaan kuuden viikon välein, kun joka viikonloppu siis aina joku tuttavapiirissä hoiti. Lapsi siis oli kuuden viikon ikäinen, kun tuli veljelleni hoitoon eikä veli ollut ikinä aiemmin edes koskenut pikkulapseen...
Öö, miten niin JOUTUIVAT?? Enpä ainakaan itse ole ollut tilanteessa, että olisin vasten tahtoani JOUTUNUT ystävien lasta hoitamaan.
on apn kaltaisia jotka syyttävät vain äitiä kaikesta. oliskohan niin että äiti väsyy taakkansa alle kun kaikki odottavat vain HÄNELTÄ jotain ja mies pääsee kuin koira veräjästä. Apn olisi syytä vähän korjata asenteitaan myös!
Mies ei edes ole kuviossa mukana. Ei se silti tee äitiä jotenkin pyhimysmäiseksi eikä mielestäni siinä kuulu kiitellä häntä, kun on ylipäätään lapsen elämässä mukana. Huono äiti hän silti on!
kaikista vain ei ole äideiksi, eikä ne sellaset ansaitse lapsia ollenkaan.
Ja nimenomaa pienten alle 1v äitien menohaluja, koska äiti on imettävä osapuoli. Satunnaiset menot ymmärrän. Mutta en jos lapsi on ollut ekan ikävuotensa aikana yöhoidossa muualla kuin kodissaan
Mitäs niiden isät tekee? Huomaatko ap miten kaksinaismoralistinen ja sovinistinen käsitys sinulla on naisten ja miesten rooleista?