Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut väittää, että naiselle sopivin paino on pituus -110?

Vierailija
06.04.2012 |

Minun, 154-senttisen pitäisi siis painaa 44kg tuolla kaavalla. Olisin tuolloin aivan normaalipainon alarajalla. BMI olisi 18.55. Nyt painan 50kg ja olen oikein hoikka.



175-senttisen pitäisi painaa 65kg, mikä varmasti olisikin oikein hyvä paino, BMI olisi 21.2. Eikö noi ole siis aivan erihoikkuisia, tuolla kaavalla jota jotkut jaksavat toistella lyhyen pitäisi olla tosi laiha ollakseen "sopiva".



Miten siis kellään voi tulla mieleenkään, että tuollaista kaavaa voisi yleisesti soveltaa muuhun kuin keskivertopituiseen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 172cm ja pitäisi painaa 62kg ?!

Vierailija
2/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on muutettu nykyihanteita vastaavaksi. Toisekseen siinä oli ennen joku raja, mitä lyhyemmille sitä ei voinut soveltaa. Sekin on nykyihanteiden vuoksi "unohdettu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyvin siroluinen. Olen 165cm ja painan nyt kahden lapsen saamisen jälkeen 55kg. Silti on pientä pyöreyttä ja aika paljon lihaksia. Laihimmillaan olen painanut 48kg, (-118) sillon olin hoikka.

Vierailija
4/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteikäinen ja ylipainoinen 163/81). laihdutin ja tavoitteenani oli 163-110 = 53. Pääsin 58:aan ja siitä ei paino mennyt millään alas päin. Pidin itseäni vielä läskinä, vaikka olinkin jo ihan normaalipainoinen (BMI 21,8). Hyvä kun en sairastunut anoreksiaan.

Vierailija
5/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun, 154-senttisen pitäisi siis painaa 44kg tuolla kaavalla. Olisin tuolloin aivan normaalipainon alarajalla. BMI olisi 18.55. Nyt painan 50kg ja olen oikein hoikka.

175-senttisen pitäisi painaa 65kg, mikä varmasti olisikin oikein hyvä paino, BMI olisi 21.2. Eikö noi ole siis aivan erihoikkuisia, tuolla kaavalla jota jotkut jaksavat toistella lyhyen pitäisi olla tosi laiha ollakseen "sopiva".

Miten siis kellään voi tulla mieleenkään, että tuollaista kaavaa voisi yleisesti soveltaa muuhun kuin keskivertopituiseen?


Olen 172cm ja painoa on 70kg. Mutta, mulla paino tulee lihaksista. Rp on jotain 18-19 nykyään ja kyllähän sen huomaakin kun mulla on näkyvät lihakset.

Siltikään en rp:tä tai Bmi:tä tuijottele kuin piru raamattua. Rp on noista ehkä se ainoa joka kertoo jonkinlaista osviittaa siitä onko paino terveellisessä suunnassa.

Muutenkin kaikki nämä "naisen ihannepaino lasketaan tämän ja tämän mukaan" on pelkkää potaskaa. Se itselleen sopivin paino riippuu henkilöstä itsestään, sekä siitä viihtyykö kropassaan kuinka hyvin. Toinen tykkää olla pulskempi kuin toinen, eikä sillä painolla ole niin väliä (kunhan vain homma pysyy terveenä, ei olla siis sairaaloisen yli-, tai alipainoisia), kunhan vain itse viihtyy kropassaan. Kenenkään muun ei oikeasti tarvitse pitää toisen kropasta, ainoa ihminen kenen mielipide ratkaisee on sen kropan omistajan.

Vierailija
6/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 172cm ja pitäisi painaa 62kg ?!

Vyötärö on hoikka ja lihakset erottuvat kauniisti treenatusta kropasta. Mihinköhän sitä ylimääräistä fläsää pitäisi kerryttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle 60 kg on jo liikaa. Silloin jo ahdistaa omassa nahassa. 56-58 on mulle ns. hyvän olon paino ja yhtään jos sen yli meinaa nousta, pidän pari viikkoa "kurinpalautusta".

Vierailija
8/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tuo olisi liikaa painoa, siis olen 168 cm ja muka pitäisi 58 kg painaa. Painan onneksi muutaman kilon tuon alle. Ja silti löytyy pyöreyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyvin siroluinen. Olen 165cm ja painan nyt kahden lapsen saamisen jälkeen 55kg. Silti on pientä pyöreyttä ja aika paljon lihaksia. Laihimmillaan olen painanut 48kg, (-118) sillon olin hoikka.

Pyöreyttä eikä hän ole kuin poika tai varhaispube tyttö.

Vierailija
10/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Muutenkin kaikki nämä "naisen ihannepaino lasketaan tämän ja tämän mukaan" on pelkkää potaskaa. Se itselleen sopivin paino riippuu henkilöstä itsestään, sekä siitä viihtyykö kropassaan kuinka hyvin. Toinen tykkää olla pulskempi kuin toinen, eikä sillä painolla ole niin väliä (kunhan vain homma pysyy terveenä, ei olla siis sairaaloisen yli-, tai alipainoisia), kunhan vain itse viihtyy kropassaan. Kenenkään muun ei oikeasti tarvitse pitää toisen kropasta, ainoa ihminen kenen mielipide ratkaisee on sen kropan omistajan.

Mutta mun kohdalla se -110 pituudesta toimii täydellisesti. Olis 5 kg tiputettavana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi olis liian vähän. -100 on aika hyvä, tuolloin rasvaa vielä jonkin verran kropassa (=rinnat olemassa).

Vierailija
12/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se mulle ainakin tosi hyvä, olen 164 senttinen, painan 58 kiloa ja 54 olis just hyvä. Ei kiian luiseva mutta vaatteet istuu päälle. Kunpa sais ennen kesää pois nelisen kiloa. Mutta jotenkin ei motivaatio riitä kun ei ole ylipainoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodelta nakki ja kilpi. Ei kai se ole tarkoitettu erityisen lyhyille eikä pitkille.

Itse olen..keskimittainen? 163cm ja minulle sopivin paino on 53kg ja sen verran painankin.

Vierailija
14/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se oli alkujaan pituus-105 mutta on muutettu nykyihanteita vastaavaksi. Toisekseen siinä oli ennen joku raja, mitä lyhyemmille sitä ei voinut soveltaa. Sekin on nykyihanteiden vuoksi "unohdettu".

Kun eikö se mennyt että -110naisille ja -100miehille ja tuo -105tullut vasta nyt kun ihmiset pullistuu ja lihakset vähenee yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liikunnan parissa viihtyvälle? Itse 163 ja 62-63kg on aika hyvä paino. Ihan kehonkoostumusmittarinkin (Inbody) suosituksen mukainen.

Vierailija
16/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta on 162,5cm ja painoa pitäisi olla noin 52,5kg.



Nyt painan noin 53 kg ja puoli kiloa kun saisi vyötäröltä, niin a'vot!



Olen siroluinen ja rintaa ja peppua löytyy, hoikasta olemuksesta huolimatta.

Vierailija
17/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liikunnan parissa viihtyvälle? Itse 163 ja 62-63kg on aika hyvä paino. Ihan kehonkoostumusmittarinkin (Inbody) suosituksen mukainen.

Olen nuorempana harrastanut paljon urheilua. Sen jälkeenkin olen jatkanut lenkkeilyä ja kotijumppaa säännöllisesti. Koko talven tein lapiolla lumitöitä ja muut vuoden ajat menee muissa "pihatöissä". Haravoinnista ja mullan lapioimisesta/kärräämisestä marjanpoimintaan ja perunannostoon. Kyllä siinä liikuttua tulee, se vain ei ole mitään kuntosalitasoista.

Minulla on ihan kiitettävästi lihaksia mutta silti minulle sopii paremmin pienempi paino.

Kaikki kertyy vyötärölle, toisilla ne muutamatkin ylimääräiset jakaantuu nätisti pitkin kroppaa niin, ettei niitä juurikaan edes huomaa.

Vierailija
18/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastaava kuin taannoin neuvolassa käydessä huomasin jonkinlaisen ikivanhan puisen mittaustelineen, jossa oli toki pituus, mutta sen lisäksi toisella puolella tyttöjen ja toisella poikien ihannepaino kilon tarkkuudella. Luultavasti 50-luvulla syntyneitä on mittailtu sellaisella ja annettu tiukat rajat kuinka paljon "saa" painaa.



Tosin yleisesti ottaen ihmiset ovat olleet hoikempia aikaisemmin. Senhän takia vaatteiden kokotaulukoitakin rukataan uuteen uskoon aina silloin tällöin.

Vierailija
19/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan. Kuulostaa aika fyysiseltä noi sinunkin hommat. Ja tunnustan, lajini oli aika lihasmassaa kartuttava. Hyvin vaan ovat pysyneet vähemmälläkin pumppaamisella yli 10 vuotta kropassa. Nyt alkaa olla sellanen ikä, että hävikki kasvaa. Peili on ehkä se paras mittari.

Vierailija
20/34 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan. Kuulostaa aika fyysiseltä noi sinunkin hommat. Ja tunnustan, lajini oli aika lihasmassaa kartuttava. Hyvin vaan ovat pysyneet vähemmälläkin pumppaamisella yli 10 vuotta kropassa. Nyt alkaa olla sellanen ikä, että hävikki kasvaa. Peili on ehkä se paras mittari.

ihmisten vartalotkin on niin eri mallisia. Olen tiimalasivartaloinen, mutta kiloja jos kertyy niin muutun tolpaksi. Toisilla taas kilot saattaisivat mennä vaikka suoraan pehvaan mikä ei olisi niin paha. Eri työt myös kasvattavat erilaista lihasta. Salilla hankitut lihakset on yleensä pyöreämpiä..muhkeampia? ja taas kun katson vanhoja sukulaisiani jotka tekevät samat työt kuin minäkin niin heilläkin on semmoiset jäntevät pitkulaiset lihakset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi