Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvani kummitäti

Vierailija
11.12.2011 |

sanoi minulle, että heittää oman tyttönsä vaatteet kierrätyslaatikkoon, ellen halua ottaa sieltä kummitytölle vaatteita. Valitsin sitten 5 vaatetta, kun ajattelin et ehkä noi voin ottaa jos kierrätykseen menee. Sanoi vielä et pääasia et pääsee eroon niistä. Sitten pyysi et jos 10e maksat niistä. Joo, en olis ottanut jos olis aiemmin sanonut et ne maksaa. Ristijäislahjankin aikoi kaiverruttaa myöhemmin. Ovat molemmat ihan hyvätuloisia. Luulin että nyt valitsin hyvän kummin vauvalle, mut tais vikaan mennä :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimiiko kummitäti mielestänne oikein vai väärin?

Vierailija
2/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita, niin heitän ne kierrätykseen, niin en todellakakaan pyytäisi sen jälkeen rahaa. Tietysti niiden olisi pitänyt olla sulle ilmaisia tai sitten hänen olisi pitänyt kysyä, että haluatko ostaa vaatteita. Ihan pönttö tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että nyt valitsin hyvän kummin vauvalle, mut tais vikaan mennä :(

Määrittele hyvä kummi?

Mutta asiaan, jos sanoo että ota jos haluat, niin en kehtais enää rahaa olla vailla. Kai jätit ottamatta, ja sanoit että vie sitten sinne keräykseen?

Vierailija
4/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän tapauksen jossa kaveri oli viemässä monta säkillistä hyvälaatuisia merkkivaatteita kirpparille, mutta hoksasi ennen sitä että soittaapa veljensä vaimolle ensin että haluaisko se käydä ensin katsoon "päältä" jos haluais ostaa jotain pois. Vaimo kun oli moneen kertaan valittanut että ei ole varaa ostaa vaatteita ja kirppareiltakaan ei koskaan löydä mitään.



No, vaimo tuli silmät kiiluen ja kahmi innoissaan kolme neljäsosaa myyntikasoista laukkuunsa (oli oikein ottanu ison kassin mukaan) ja sitten vaan lähti sanomatta edes kiitosta, saati sitten rahaa. Kaveri jäi silmät suurena ja suu auki katsomaan perään. Sinne meni satojen eurojen edestä kamaa, mikä olis siis voinu kirpparilta voittoa tulla.



Ei se kehdannut perään soittaa, ei ollu muutenkaan eka kerta ku veljen vaimon ahneus tuli esille näin räikeästi. Mutta nyt ainakin vannoi että saa olla viimeinen kerta (saas ny nähdä, ku on tuomittu olemaan "se kiltti tyyppi"...).

Vierailija
5/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa törkeä tyyppi. Nämä 5 vaatetta mitkä minä otin oli käytettynä hankittuja, kuluneita. Yksi paita tahranen yms.. En aio lapseni päälle näitä laittaa, heitän roskiin tai ANNAN eteenpäin. Maksoin sen kympin, mutta otti niin v... päähän tuo tyyli.. Ei paljoa huvita nähdä häntä.

Vierailija
6/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa törkeä tyyppi. Nämä 5 vaatetta mitkä minä otin oli käytettynä hankittuja, kuluneita. Yksi paita tahranen yms.. En aio lapseni päälle näitä laittaa, heitän roskiin tai ANNAN eteenpäin. Maksoin sen kympin, mutta otti niin v... päähän tuo tyyli.. Ei paljoa huvita nähdä häntä.


ja otit tahraisia??? :D et säkään täysillä kulje

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis jääny ottamatta jotai tahrasii vaatteita:DDD miks otit?

Vierailija
8/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihmiset on ahneita! En olisi tod pyytänyt maksua muutamasta hassusta vaatteesta!



Merkkivaatteista kyllä saa aika paljon rahaa kirpparilla ja mua ärsyttää tällaiset tutut jotka "varaa" kaikki hienot vaatteet mitä lapsella päällä! Että toisitten meille kun jää teille pieneksi! Tyyliin jotain 150 euron ulkoiluvaatteita! Eikä aikomustakaan maksaa mitään. Mitä tuohonkin sitten sanoo? Että et saa, vien kirppikselle.. ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin sen ilmaisee, sen olettaa olevan ilmaistarjous. Mutta onko tuo nyt oikeasti syy ajatella huonoksi kummiksi, en ihan ymmärrä. Tai se myöhemmin kaiverruttaminen, eihän se lapsi nyt vielä kummilahjasta mitään ymmärrä edes.

Vierailija
10/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuu katsomaan OTA mitä haluat. Ja sitten alkaa olla sen näköistä naamaa ja vihjailuja että pitäis maksaa. No, en maksa. Ajatelkoon ahneeksi, mutta ostan jos on sovittu ostamisesta, otan jos on sovittu ottamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän tapauksen jossa kaveri oli viemässä monta säkillistä hyvälaatuisia merkkivaatteita kirpparille, mutta hoksasi ennen sitä että soittaapa veljensä vaimolle ensin että haluaisko se käydä ensin katsoon "päältä" jos haluais ostaa jotain pois.

jos haluais OSTAA? Mulle on käynyt just noin että annettiin ymmärtää että saan ottaa, myöähemmin on kitisty kun en maksanut.

Vierailija
12/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on selkeintä myyjän sanoa etukäteen, aikooko myydä, lahjoittaa vai lainata. Myös vastaanottajan kannattaa kysyä, myytkö vai lainaatko mielummin. Usein tähän tulee sitten se vastaus, että lahjoitan. Itse en jotenkin kehtaisi kysyä, että lahjoitatko, siksi kysyn, että myytkö vai lainaatko.



Ystäväsi teki vähän tökerösti, kun antoi ymmärtää, että saisit ilmaiseksi (hän ei ehkä itse sitä tajunnut, mitä sanavalintoja käytti), mutta ei kait se sentään tee hänestä huonoa kummia. Vai ilmaislahjatko ovat kummiuden tärkein osa?



Kaiverruttaminen jälkikäteenhän on ihan yleistä, koska esimerkiksi nimestä ei välttämättä ole etukäteen tietoa tai ainakaan varmuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän tapauksen jossa kaveri oli viemässä monta säkillistä hyvälaatuisia merkkivaatteita kirpparille, mutta hoksasi ennen sitä että soittaapa veljensä vaimolle ensin että haluaisko se käydä ensin katsoon "päältä" jos haluais ostaa jotain pois.

jos haluais OSTAA? Mulle on käynyt just noin että annettiin ymmärtää että saan ottaa, myöähemmin on kitisty kun en maksanut.


Sä olet suhteissasi myös vastuussa hyvästä kommunikaatiosta. Voi olla, että sulle tavaroita tarjonneet ovat oikeasti ajatelleet antaa, mutta sitten olet tuntunut niin kiittämättömältä, että on alkanut jälkikäteen harmittaa. Aina pitäisi edes eleenä kysyä mitä voi saamistaan tavaroista maksaa.

Toinen sitten yleensä sanoo "et ole mitään velkaa, hyvä kun tulevat käyttöön!" jos niin on sovittu. Jos toinen sitten sanoo "Juu 100e voisi olla hyvä", voi itse vielä peruuttaa. Sanoa vain että luuli asian olevan sovittu toisin, että kiitos mutta nyt ei rahat riitä tähän.

Vierailija
14/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän tapauksen jossa kaveri oli viemässä monta säkillistä hyvälaatuisia merkkivaatteita kirpparille, mutta hoksasi ennen sitä että soittaapa veljensä vaimolle ensin että haluaisko se käydä ensin katsoon "päältä" jos haluais ostaa jotain pois.

jos haluais OSTAA? Mulle on käynyt just noin että annettiin ymmärtää että saan ottaa, myöähemmin on kitisty kun en maksanut.

Näin kaveri kertoi sanoneensa, itsehän en tietty paikalla ollut tätä todistamassa. Mutta oli sanonut tai ei, kyllähän se järkikin pitäisi sanoa että jos vaatteet on muuten menossa MYYNTIIN niin ei niitä nyt ilmaiseksi anneta! Ja muutenkin mielestäni on AINA kohteliasta kysyä mitä on saamistaan tavaroista velkaa - vaikka olisi 100% varma että ne saa ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ei vaan keltään läheiseltä tehtynä. Kun odotin esikoista, yks työkaveri (mies) jankkasi viikko tolkulla, että "Maija aina kyselee, että millon tuut hakemaan meiltä vaatteita, kun niitä on niin paljon jääny tytöiltä". Hänen puolituttu vaimonsa siis alkoi painostaa, että mun pitäis mennä heiltä kattomaan jotain vaatteita mukaan.



Olin ajatellut esikoiselle ostaa uutena kaikki, kun tarkoitus oli tehdä vielä lisääkin lapsia, ja ajattelin, että kierrätän sitten niitä omia vaatteita omilla lapsilla. Lopulta kuitenkin suostuin menemään, kun ajattelin, etteivät ihan kiittämättömänä nirppanokkana pidä...



Kattelin vähän sitten jotain vaatetta (tiesin tässä vaiheessa, että poika on tulossa) ja oli onneks helppo kieltäytyä isosta osasta, kun olivat niin selkeitä tyttövaatteita. Sit kun olin ottanut siitä jotain, nainen alkoi laskeskella summaa, paljonko heille pitää maksaa vaatteista. Sanottakoon vielä, että olivat aika kuluneita, kun kahdella jo käytetty, eikä mitään laatutavaraa alun perinkään... No, oltiin aika nolona miehen kanssa, kun ei meillä ollut rahaa mukana... ei käsitetty, että ostosreissulle tässä ollaan menossa. Eivät he niistä paljoa pyytäneet, mutta harmitti maksaa, kun en oikeastaan edes halunnut mitään...

Vierailija
16/16 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

There are no such things as free lunches...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi