Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Join eilen illalla puoli pulloa viiniä - olenko ajokunnossa?
05.04.2010 |
Tunnin kuluttua pitäisi lähteä ajamaan. Olen 160cm ja n. 65kg - ja mamma tietenkin. En ole aikoihin yhdessä illassa juonut noin "paljon"...
Kommentit (2)
riippuen tietysti milloin lopetit...
Jos nyt aamuyöllä lopetit, et ole ajokunnossa.
Netistä löytyy googlettemalla hyviä testejä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
annos alkoholia vastaa yhtä olutta (n. 4,5%), 12(-16)cl viiniä (11-12%) tai 4cl kirkasta (n.35%). Yksi annos alkoholia palaa 1-2tunnissa riippuen henkilön painosta ym.
Viini on 0,75l pullossa joten olet kaiketi nauttinyt noin neljä annosta alkoholia? Jos olet juonut viimeisen annoksen vaikkapa puolen yön aikaan, niin voit minusta turvallisesti ajaa kahdeksan aikaan aamulla. Toki oma olo on hyvä mittari, jos tuntuu yhtään siltä, ettet rattiin uskalla, niin sinne ei ole sitten asiaakaan...