Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisen alan palkat? Osaako joku "suomentaa"?

Vierailija
03.04.2009 |

Julkisella puolella palkat ilmoitetaan työhakemuksissa esim. näin:

Palkkauksen peruste: Palkkaus määräytyy viraston palkkausjärjestelmän vaativuustason 4 mukaisesti, jolloin tehtäväkohtainen palkanosa on 1 611,15 euroa kuukaudessa ja henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuva palkanosa enintään 50 % tehtäväkohtaisesta palkanosasta.

Eli mikähän mahtaisi olla se todellinen palkka noin suunnilleen jos joku osaisi mulle suomentaa? Kaunein kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juurikaan ole sopimusasia työtä hakiessa, vaan työnantaja sen sanelee sinulle. Prosenttiosuus riippuu koulutuksesta, soveltuvasta työkokemuksesta (esim. jos olet jo tehnyt ko. alalla työtä ja tunnet vaikkapa kyseisen viraston rekisterit, tiedät lainsäädännöstä jne.). Jos tulet täysin ulkopuolelta, se ei varmastikaan ole edes 20 prosenttia.



Jatkossakaan, vaikka olisit ollut talossa pidempäänkin, se harvoin on sopimusasia, sillä viraston ylin johto pruukaa (ainakin meillä) torpeedata kaikki palkankorotusesitykset, joita lähiesimiehen kanssa on saatu neuvoteltua.



Tervetuloa valtiolle!

Vierailija
2/3 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksimissaan tuossa tehtävässä tuolla vaatimusluokalla on 2400 ja rapiat. Ei puolet tuosta 1600 eurosta päälle. Tuo 50 % muodostuu henkilökohtaisista pisteistä.



Vähän on ontuva selitys olen vain kovasti yrittänyt mieheni palkan muodostumista ymmärtää. Joten kai se noin menee erittäin oikoen selitettynä.



Se miten ne henkilökohtaiset pisteet määrittyy on minusta jo korkeampaa matematiikkaa ja neuvotteluita. Tietysti kai työkokemus vaikuttaa pisteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun sinulle määritellään palkkaa, se arvotaan jollekin tasolle, joka ko. virastossa on yleisesti käytössä aloitusvaiheessa. Veikkaan että se olis jotain 25 %. Tällöin kuukausipalkka on luokkaa 2014 euroa. Sitten luultavasti 6 kk:n työssäolon jälkeen sinulle tehdään arviointi, jossa määritellään todellinen suoritustasosi, joka voi olla siis tuota alempi tai korkeampi, riippuen siitä miten hyvin olet palkkaukseen vaikuttavat kriteerit täyttänyt.



Toinen vaihtoehto on kyllä sekin, että aloittaessasi saat ekat 6 kk jotain sopimaanne kiinteää palkkaa, mutta se taas riippuu paikasta.