G : Uskotteko, että asuntojen hinnat romahtavat?
Ja jos uskotte niin kuinka paljon arvelisitte romahduksen olevan ja koska se tapahtuu?
Kommentit (7)
Ehkä 10% parin seuraavan vuoden aikana.
Ja muuten, pk-seudulla laskua on odotettavissa eniten, koska juuri siellä nousu on ollut suhteellisestikin suurinta. Pienissä kasvukeskuksissa hintojen nousu on ollut loppujen lopuksi varsin maltillista.
equilibrium on pisteessä, jossa kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
Varsinkin niistä hulppeista ökytaloista voi nyt jo olla vaikea päästä eroon.
Myös työttömyysluvut olivat huipussaan. Minusta hintojen romahtaminen edellyttäisi tilannetta, jossa on iso joukko ihmisiä, joiden olisi pakko myydä asuntonsa halvemmalla kuin ovat ostaneet. Suurtyöttömyys tai jokin katastrofi ovat ainoat tilanteet, joissa itse näen tämän todennäköisenä.
Romahduksella tarkoitan isoa hinnanlaskua, 10% ei mielestäni ole vielä romahdus.
Jos tulee oikeasti lama, voi muutamia prosentteja, ehkä kymmenenkin, hinnat tippua täälläkin. Laman merkkejä vaan ei ole näkyvissä.