Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
minkä ikäiselle lapselle ruvetaan neuvolassa miettimään puheterapiaa?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
2-vuotis tarkastuksessa katsotaan lapsen puhekehitys, jos tuntuu että on muita selvästi jäljessä niin voi heti lähettää tai sitten yleensä seurataan ½ vuotta ja katsotaan onko kehitystä tapahtunut. Monesti tämän ½ vuoden aikana sitten puhekehitys menee hyvin eteenpäin ja lähetettä ei tarvitakaan. Näin ainakin siinä kunnassa missä olin töissä (ja palaan ä-loman ja hoitovapaan jälkeen).
Mielestäni on hyvä puuttua tarpeeksi ajoissa tähänkin asiaan, 4v. tarkastuksessa jos on monta " ongelmaa" niin kannattaa myös lähettää ja viimeistään 5v. tarkastuksessa.