Jos paljon parjatut Voyagerit ovat oikeesti huonoja,
miksi niitä on silti niin paljon liikenteessä??
t. ostoksille aikova
Kommentit (39)
ja Voyager oli aivan kruunaamaton kuningas! Sitä kuvailtiin sanoilla " katastrofaalinen" .
Miksi ihmiset ostavat ja ajavat katastrofeilla?
Jos vaikka ostat uuden Corollan (hintana vaikkapa 25tuh. eetä), niin eipä siitä kukaan kieroon katso (mutta ei se autokaan ole)
Vaan ostappa Voyagerin joka on auto parhaimmasta päästä!!! ja maksat vaikkapa n.18tuh niin saat autoa paljon, ja vielä kerran paljon enemmän!!!
Terv. Pihassa Chrysler Stratus ja Neon
Vierailija:
ja Voyager oli aivan kruunaamaton kuningas! Sitä kuvailtiin sanoilla " katastrofaalinen" .
Meille sattunut sitten 3 perättäistä kultakimpaletta, eli ei mitään vikaa.
Chrysler Voyager
Sylinterikannen tiiviste
ja kansivikoja.
Sytytyselektroniikkavikoja. Kosteushäiriöitä.
Laturivikoja.
Automaattivaihteistossa ongelmia. Vaihteisto ylikuumenee. Lamellit ja hihnat palavat. Paloja irtoilee ja tarttuu laakereihin, jotka vaurioituvat. Automaattivaihteisto saattaa kestää vain 20 000 kilometriä. Huolellisesti ajettuna ja hyvin huollettuna se voi kuitenkin kestää jopa 300 000 kilometriä. Musta palaneen hajuinen öljy paljastaa vian.
Automaattivaihteiston öljyvuotoja öljypohjan tiivisteestä tai öljynlauhduttimen liittimestä. Vähentynyt öljymäärä voi olla jo aiheuttanut vaihteiston ylikuumenemisen.
Kytkinvaijerivikoja.
Etupyöränlaakerivikoja.
Jarruvikoja: Jarrut voivat puoltaa, jonkun pyörän jarru voi jumittaa. Etujarrulevyissä pisteruostumia. Takajarruletkuissa esiintyy vikoja. Käsijarru on heikkotehoinen, juuttuu.
Jarruletkuissa on murtumia.
Ohjausnivelissä on väljyyttä.
Ovien lukot reistailevat.
Takaluukun lukossa vikoja.
Tarkasta tuulilasin kunto, ettei siihen ole tullut säröjä.
Rekisterikilpivalovikoja.
Ilmastointilaitteen lauhdutin sijaitsee jäähdyttimen etupuolella ja on arka kiveniskuille.
Vuotoja pakoputkistossa.
sitten mies kypsyi tyystin jatkuvaan korjaamiseen ja vikoihin. Siinä oli varmaan kaikki mahdolliset viat taivaan alla (etenkin sähkö), liekö sitten maanantaikappale, muttei ikinä enää sitä romuläjää tähän taloon!
Vierailija:
Terv. Pihassa Chrysler Stratus ja Neon
Oma Chryslerini on jo tosi vanha, mutta ihana silti ;)
Vierailija:
Chrysler VoyagerSylinterikannen tiiviste
ja kansivikoja.
Sytytyselektroniikkavikoja. Kosteushäiriöitä.
Laturivikoja.
Automaattivaihteistossa ongelmia. Vaihteisto ylikuumenee. Lamellit ja hihnat palavat. Paloja irtoilee ja tarttuu laakereihin, jotka vaurioituvat. Automaattivaihteisto saattaa kestää vain 20 000 kilometriä. Huolellisesti ajettuna ja hyvin huollettuna se voi kuitenkin kestää jopa 300 000 kilometriä. Musta palaneen hajuinen öljy paljastaa vian.
Automaattivaihteiston öljyvuotoja öljypohjan tiivisteestä tai öljynlauhduttimen liittimestä. Vähentynyt öljymäärä voi olla jo aiheuttanut vaihteiston ylikuumenemisen.
Kytkinvaijerivikoja.
Etupyöränlaakerivikoja.
Jarruvikoja: Jarrut voivat puoltaa, jonkun pyörän jarru voi jumittaa. Etujarrulevyissä pisteruostumia. Takajarruletkuissa esiintyy vikoja. Käsijarru on heikkotehoinen, juuttuu.
Jarruletkuissa on murtumia.
Ohjausnivelissä on väljyyttä.
Ovien lukot reistailevat.
Takaluukun lukossa vikoja.
Tarkasta tuulilasin kunto, ettei siihen ole tullut säröjä.
Rekisterikilpivalovikoja.
Ilmastointilaitteen lauhdutin sijaitsee jäähdyttimen etupuolella ja on arka kiveniskuille.
Vuotoja pakoputkistossa.
luulen, että moni ei halua sitä ostaa juuri noiden vikojan vuoksi mutta työsuhdeautona se on varmasti tosi hyvä -- ei tarvitse vioista huolehtia. Kaikilla mun tutuilla, joilla ko auto on ollut niin ihan oikeasti on ollut huono. Perusvikoja on melkoisesti ja todella kallis pitää. Mutta se on ehdottamasti parhaimman näköinen ja tilavin ns. tila-auto ja sen vuoksi olemme itsekin sitä harkinneet. Kunnes tutustuimme ystävämme autoon vikoineen, melkoinen pommi.
Voyager sai pitkään huonoja pisteitä sen vuoksi, että kuljettajan jalat menivät kolarissa mäsäksi. Nyt autossa on polviturvatyyny.
Lisäksi sitä parjataan bensankulutusta. Meillä on diesel, eikä se kuluta kuin kympin verran satasella.
Minä en ole kuullut parjauksesta missään muualla kuin täällä av-palstalla. En koskaan ennen! Meillä myös voyager eikä mitään pahaa sanottavaa siitä ole. Kaikki tuntemani omistajat pitävät siitä tosi paljon. Ja ostavat aina uudestaan ja uudestaan sen.
Yksi auto, jota parjataan, on muutaman vuoden vanha maasturi-Mersu. Sen vikoja parjaavat omistajat itse.
Vierailija:
Lisäksi sitä parjataan bensankulutusta.
AUTOJEN VIKASARJA
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Toyota Corolla/Corolla Verso
* Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta. Moottori saattaa kuluttaa öljyä.
* Moottorin kannentiivisteen palamisia. Tiivistettä on parannettu vuonna 1991.
* Jakohihna saattaa katketa ennen alkuperäisen huolto-ohjelman mukaista 100 000 kilometrin vaihtoväliä. Jakohihnan katkeamisia on esiintynyt vuosimalleissa 1987, 1989 ja 1990. Kiristinpyörää on muutettu vuonna 1993.
* Termostaattivikoja.
* Vesipumppu vuotaa.
* Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
* Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
* Sytytysjohdinvikoja.
* Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
* Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
* Jäähdytinvikoja.
* Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
* Kaasuttimesta johtuvaa nykivää käyntiä esiintyy. Tyhjäkäynti vaeltaa. Päästöarvot korkeat. Kaasuttimen kompensaattori rikki vuosimalleissa 1984-1989. Rikastimen termostaattivikoja. Vuosimallien 1988 ja 1989 sähkötoimisissa kaasuttimissa säätöongelmia.
* Vetonivelien suojuskumit rikki.
* Kytkin on kulunut.
* Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
* Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
* Jarruputket ruostuvat.
* Käsijarrun vaijerit takertelevat.
* Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
* Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
* Tuulilasinpyyhkijän jumiutuminen.
* Istuimien sähkölämmitys reistailee.
* Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
* Polttoainemittari näyttää väärin.
* Äänimerkki ei toimi.
* Pakoputkiston kiinnitys rikki.
* Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Laatua on parannettu viime vuosina. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
* Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp on tuolla valtaosalla autoista moninkertaisesti lyhyemmät listat.
eka oli vm 93 (LE 3,3l), toinen vm 97 (LE 3,3l) ja nyt vm 02 (LX 3,3l). Jokainen noista on ollut Grantti=pitkämalli ja mielettömnt hyviä autoja. Vm 97 meni automaattilaatikko, mutta vika oli itsessä. vedettiin 1600 kg painavaa vaunua perässä vaihdelaatikon ollessa melkein kuiva! Eli ei voi syyttää autoa vaan omistajaa. Uusi vaihdelaatikko maksoi 2800 euroa ja kyllä opetti olemaan tarkempi.
Edessäni on Autobild-lehden alkuperäinen saksalainen erikoisnumero: TÜV AUTO REPORT 2005.
Tämä on suoraa lainausta Chrysler Voyagerin (GS) raportista vuosimalleista 1996-2001:
Otsikko: " Huonommin tuskin voisi olla"
Vikakohtia:
- kesto-ongelmana automaattivaihde
- manuaalivaihteessa kytkin
- V6-moottorin kannentiiviste
- ohjauksen väljyys
- vetoakselit
- sähköongelmia lasinnostimissa, vakionopeussäätimessä, keskuslukituksessa
- ilmastoinnin ongelmia: 5 vuoden ikäinen ongelmaton ilmastointi on harvinaisuus
- puoltavat ja heikkotehoiset jarrut
- valot
- heikko sisätilojen viimeistely
- maalauksen taso
- istuinten kulumiskestävyys
Kehuja ja ongelmattomimmat alueet:
- etu- ja taka-akselisto
- ruostesuojaus
- vilkut
- ajomukavuus: ohjaus, jousituksen pehmeys, automaattivaihde
Tilastot: katsastuksessa ilman vikoja selvinneet
- 3 vuotta vanhat autot 54% (kaikkien automerkkien keskiarvo 74%)
- 5 vuotta vanhta autot 39% (60%)
- 7 vuotta vanhat autot 32% (48%)
- 9 vuotta vanhat autot 22% (39%)
Aika hassu tuo sinun listasi. Vikana Ohjaus, kehuina ohjaus!
Vierailija:
Edessäni on Autobild-lehden alkuperäinen saksalainen erikoisnumero: TÜV AUTO REPORT 2005.
Jos joku löytäisi jonkin jenkkilehden arvostelun niin varmasti näkemys olisi toinen.
Moni hämästyy kuinka niinkin iso auto menee jopa alta 10l/100 km.
Liekö muillakin sama syy -tai ainakin useimmilla?
Tai sitten niillä on ongelmia voikun kanssa mutta ovat jonkinsortin masokisteja :D